معرفی چند روش متفاوت برای پنهان‌ سازی مخاطبین در آیفون

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که به دنبال راهی برای پنهان کردن مخاطبین در آیفون هستیم ولی هیچگونه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ چون چنین چیزی به صورت پیش‌فرض در آیفون طراحی نشده است؛ اما آیا واقعا ترفندی برای انجام این کار وجود دارد؟ ما در این مطلب به سراغ بررسی این موضوع رفتیم و می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه برخی از مخاطبین خود را در آیفون از دید دیگر افراد پنهان کنید.

اگر یکی از کاربران آیفون باشید، حتما می‌دانید که هیچ راه آسان و پیش‌فرضی برای مخفی کردن یک مخاطب خاص یا همه مخاطبین در iOS وجود ندارد. اپل این امکان را برای کاربران فراهم نکرده است ولی با این وجود، کارشناسان همیشه راه‌حلی برای مشکلات مختلف ارائه می‌کنند. بنابراین روش‌های خاصی برای انجام این کار وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

با پیشرفت تکنولوژی، محافظت از حریم شخصی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که کاربران باید نسبت به انجام آن اقدام کنند. یکی از این کارها، مخفی کردن مخاطبین در آیفون است. پنهان کردن مخاطبین در آیفون به میزان خصوصی بودن آنها بستگی دارد و بهتر است که حتما انجام شود.

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از روش‌های غیرمستقیم به صورت جداگانه مخاطبین خود را از دیگر برنامه‌ها در آیفون مخفی کنید. برای دانستن این ترفندها تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی درباره نحوه پنهان‌ سازی مخاطبین در آیفون کسب کنید.

پنهان کردن مخاطبین در آیفون

در این روزها که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است کاربران سعی می‌کنند تا از حریم خصوصی خود محافظت کرده و با استفاده از روش‌هایی میزان سوء استفاده کردن از اطلاعات موجود در گوشی را کاهش دهند. یکی از این کارها پنهان کردن مخاطبین در آیفون است.

به این مطلب نیز توجه کنید: چگونه از تار شدن لاک اسکرین آیفون جلوگیری کنیم؟

به این مطلب نیز توجه کنید: چرا سال 2024 سال سرنوشت‌سازی برای اپل خواهد بود؟

شرکت اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد که به صورت پیش فرض از ویژگی پنهان کردن مخاطبین در آیفون استفاده کنند یعنی اگر شما بخواهید که مخاطبین خود را به صورت جداگانه یا انبوه پنهان کنید متوجه خواهید شد که چنین چیزی در آیفون وجود ندارد.

ولی برای انجام آن یک سری از روش‌های غیرمستقیمی وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آنها به راحتی مخاطبین خود را از سایر برنامه‌ها در آیفون پنهان کنند و حریم خصوصی بهتری را تجربه کنند. بنابراین بیایید در ادامه به سراغ بررسی این روش‌ها برویم! با ما همراه باشید.

عدم ذخیره مخاطب

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای مخفی کردن مخاطبین خود به صورت جداگانه در آیفون انجام دهید این است که اصلا در همان ابتدا نام آنها را در دستگاه خود ذخیره نکنید.

به جای آن می‌توانید اطلاعات تماس را روی کاغذ بنویسید تا به یادتان بماند و در صورت نیاز شماره را به صورت دستی وارد گوشی کنید. پس از برقراری تماس نیز نسبت به حذف شماره به صورت دستی و پاک کردن کامل تاریخچه آن شماره تلفن اقدام کنید تا هیچ ردی از مخاطب بر جای نماند. در نهایت می‌بینید که این شماره از آیفون شما حذف می‌شود.

مخفی کردن مخاطبین از سیری و جستجو

یکی از قابلیت‌های جالب سیری جستجو کردن مخاطبین است. یعنی شما می‌توانید با دستورات صوتی خاصی از سیری بخواهید تا مخاطب خاصی را برایتان پیدا کرده و با آنها تماس برقرار کند. بنابراین می‌توانید شماره خاصی را از سیری یا سیستم جستجوی آیفون خود پنهان کنید.

بنابراین باید پیشنهادات تماس را از سیری و جستجو حذف کنید تا دیگر هیچ نگرانی برای نمایش مخاطبین در سیری وجود نداشته باشد. برای دانستن نحوه انجام این کار به ادامه مطلب بروید:

در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Siri & Search ضربه بزنید.

حالا به پایین اسکرول کنید و روی Contacts ضربه بزنید.

در اینجا تمام گزینه‌هایی را که کنارشان کلید وجود دارد، خاموش کنید. در ادامه روی برگشت بزنید تا به عقب برگردید.

سپس روی Phone بزنید و سپس همه کلیدها را خاموش کنید.

با انجام این کار دیگر سیری به مخاطبین شما در آیفون دسترسی نداشته و می‌توانید نتیجه جستجو را از آن مخفی کنید.

ذخیره کردن مخاطبین به صورت جداگانه در آیفون

اگر قصد دارید شماره تلفنی را در آیفون خود پنهان کنید اما می‌خواهید همچنان این شماره در دستگاهتان باقی بماند بهتر است که با استفاده از این ترفند آن را به پوشه Files بفرستید و سپس آن را از برنامه Contacts حذف کنید.

با انجام این کار مطمئن خواهید بود که شماره تلفن فرد در آیفون شما حذف نمی‌شود و از همه مهمتر از دید دیگر افراد نیز پنهان باقی خواهد ماند. پس از آن می‌توانید در صورت نیاز شماره تلفن را در گوشی خود پیدا کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما توضیح داده‌ایم:

در ابتدا برنامه Contacts را باز کنید و روی مخاطب مربوطه ضربه بزنید.

سپس به پایین اسکرول کنید و گزینه Share Contact را انتخاب کنید.

حالا در بین گزینه‌هایی که می‌بینید روی “Save to Files” بزنید.

سپس روی فایلی که می‌خواهید مخاطب را در آن ذخیره کنید بزنید. در نهایت Save را بفشارید.

پس از انجام این کار می‌بینید که تماس در دستگاه شما ذخیره شده است، پس از آن می‌توانید مخاطب مورد نظر را از آیفون خود حذف کنید.

با انجام این کار تماس در دستگاه شما ذخیره می‌شود. برای خذف مخاطب خود از آیفون از مراحل پایین اقدام کنید:

به برنامه مخاطبین وارد شوید و روی مخاطب مورد نظر خود بزنید. حالا به پایین بیایید و روی Delete Contact ضربه بزنید.

در اینجا باید دوباره روی Delete Contact بزنید تا تغییرات ذخیره شوند و مخاطب مورد نظر شما حذف شود.

با انجام این مراحل، مخاطب از آیفون شما حذف شده و دیگر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند. اگه قصد دارید مخاطب دیگری را پنهان کنید می‌توانید با استفاده از مراحل بالا، یک contact card جداگانه ایجاد کرده و سپس مخاطب را از آیفون خود به طور کلی پاک کنید.

استفاده از برنامه NOTES

علاوه بر روش‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم یک ترفند دیگر نیز برای مخفی کردن مخاطبین در آیفون وجود دارد. با استفاده از برنامه یادداشت‌ها اطلاعات تماس را به صورت دستی در گوشی خود وارد کنید، در نهایت برای آن یک قفل تعیین می‌کنید. با این روش هیچکس نمی‌تواند یادداشت قفل شده شما را باز کند و از اطلاعات تماس با خبر شود.

البته اگر فرد رمز عبور یادداشت شما را در اختیار داشته باشد به راحتی می‌تواند آن را باز کند و اطلاعات مخاطب شما را مشاهده کند. با استفاده از این ترفند می‌توانید به راحتی چندین مخاطب خود را در بخش یادداشت‌ها ذخیره کنید سپس برای آن یادداشت قفلی تعیین کنید، به این ترتیب هیچکس نمی‌تواند از محتوای آن یادداشت با خبر شود. بدین ترتیب مخاطب شما مخفی خواهد ماند.

اضافه کردن مخاطبین به لیست

شما می‌توانید در آیفون خود یک لیست برای جداسازی مخاطبین ایجاد کنید در ننتیجه این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطبین‌تان را از دید دیگر افراد پنهان سازید. یعنی برای انجام این کار باید در برنامه مخاطبین خود یک لیست جدید درست کنید و سپس مخاطبین مورد نظر خود را به این لیست وارد کنید. حالا تنها مخاطبینی که آنها را انتخاب کرده بودید در این لیست به شما نشان داده خواهند شد.

این روش برای کاربرانی مفید است که قصد دارند تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دید دیگر افراد پنهان کنند. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما قرار دادیم:

در ابتدا وارد برنامه Contacts شوید و روی Lists در گوشه سمت چپ بالا بزنید. گزینه Add List را انتخاب کنید.

در اینجا باید برای درست کردن یک لیست جدید حساب کاربری برای خود انتخاب کنید. روی جیمیل بزنید‌.

برای لیست خود یک نام انتخاب کنید و در نهایت روی Done ضربه بزنید.

حالا روی لیست جدید خود بزنید.

سپس گزینه Add Contacts را انتخاب کنید.

در صفحه جدیدی که باز می‌شود می‌توانید روی مخاطبینی که می‌خواهید آنها را به این لیست اضافه کنید بزنید و در نهایت روی Done بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

در نهایت می‌بینید که آیفون تنها مخاطبینی را که در این لیست حضور دارند به شما نشان می‌دهد؛ در نتیجه دیگر مخاطبین شما پنهان شده‌اند. علاوه بر آن شما می‌توانید با استفاده از ایجاد یک گروه در جیمیل مخاطبین خود را در آنجا انتقال داده و از دید دیگر افراد پنهان کنید. پس از آن نیز مخاطبین مورد نظر را از آیفون حذف کنید.

استفاده از یک نام مستعار

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از آن برای پنهان کردن مخاطبین خود در آیفون استفاده کنید اضافه کردن یک نام مستعار است. این امر در صورتی امکان دارد که شما بخواهید مخاطب مورد نظر شما همچنان در مخاطبین باقی بماند ولی دیگر افراد نتوانند آن را شناسایی کنند. بنابراین به راحتی می‌توانید به جای ذخیره کردن مخاطب با نام اصلی یک نام مستعار برای او تعیین کنید تا از دیگر افراد پنهان بماند.

ما در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما بیان کرده‌ایم:

در ابتدا وارد برنامه Contacts شوید و روی مخاطب مربوطه ضربه بزنید. در این بخش باید در گوشه بالا سمت راست، گزینه Edit را انتخاب کنید.

حالا به جای نام اصلی مخاطب خود نام مستعاری برای وی انتخاب کنید.

در نهایت برای ذخیره تغییرات روی گزینه Done بزنید تا نام مستعار برای مخاطب شما ذخیره شود.

حالا به راحتی نام مخاطب شما با نام مستعار جایگزین می‌شود و از دیگر افراد پنهان باقی خواهد ماند. اگر تعداد مخاطبینی که می‌خواهید آنها را با نام مستعار ذخیره کنید زیاد است تمام مراحل بالا را در این بخش برای هر یک از این مخاطبین تکرار کنید و برای آنها نام مستعاری بنویسید.

استفاده از برنامه‌های شخص ثالث

اگر حتی یک درصد از روش‌های بالا نتیجه‌ای نگرفتید می‌توانید از این ترفند نیز برای پنهان کردن مخاطبین آیفون خود استفاده کنید. بعضی از برنامه‌های شخص ثالث به کاربران امکان می‌دهند تا یک شماره تلفن را به صورت مستقیم در آیفون مخفی کنند، چیزی که اپل آن را برای کاربران خود در دسترس قرار نداده است.

اگرچه برای انجام این کار باید اطلاعات تماس خود را در دسترس این برنامه‌های شخص ثالث قرار بدهید بنابراین سعی کنید که از یک برنامه مورد اطمینان استفاده کنید تا از اطلاعات تماس مخاطبین‌تان سوء استفاده نشود.

شما می‌توانید برای یافتن برنامه‌های شخص ثالث مورد اعتماد به فروشگاه‌های اپل مراجعه کنید، سپس برنامه‌هایی را که امتیاز بالایی دارند و نظرات مثبتی دریافت کرده‌اند، برای این کار دانلود کنید.

اگرچه می‌توانید با استفاده از تمام ترفندهای بالا به راحتی مخاطبین خود را در آیفون پنهان کنید. همه این روش‌ها بسیار کاربردی هستند و در طی این سال‌ها افراد زیادی از آن برای مخفی کردن مخاطبین خود در آیفون استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

گوشی‌های آیفون به صورت پیش فرض به قابلیتی برای مخفی کردن مخاطبین مجهز نشدند در نتیجه اگر کاربری بخواهد یکی از مخاطبین یا تعداد زیادی از آنها را در دستگاه آیفون خود مخفی کند امکان انجام این کار وجود ندارد.

مگر اینکه فرد بتواند با استفاده از ترفندهایی که ما در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم مخاطبین خود را به صورت جداگانه یا چندتایی در گوشی آیفون خود مخفی کرده و از دید دیگر افراد پنهان سازد. با پیشرفت تکنولوژی محافظت از حریم خصوصی نیز اهمیت پیدا می‌کند، در نتیجه اگر بخواهید یکی از مخاطبین خود را پنهان کنید باید بگوییم که این کار شدنی است.

ما در این مقاله به بررسی چند ترفند برای پنهان کردن مخاطبین پرداختیم که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی و در کسری از ثانیه مخاطبان خود را در دستگاه‌های آیفون مخفی کنید.

نظر شما درباره این ترفندها چیست؟ آیا موفق شدید که با استفاده از روش‌های بالا مخاطبین خود را در گوشی آیفون پنهان کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید و اگر در این زمینه سوالاتی دارید پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH