نسخه تیتانیومی شیائومی 14 پرو با قابلیت اتصال ماهواره‌ای دو طرفه عرضه شد

شایعات پیشین از عرضه گوشی شیائومی 14 پرو با اتصال ماهواره‌ای دو طرفه حکایت داشتند. اما مدل‌های که پیش‌تر طی ماه نوامبر 2023 در بازار چین عرضه شدند؛ فاقد چنین قابلیتی بودند. دلیل چنین پدیده‌ای این است که ویژگی مذکور تنها در مدل‌ ویژه با پوشش تیتانیومی قابل دسترس است.

این دستگاه هم‌اکنون با 16 گیگابایت رم، 1 ترابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 7000 یوانی در فروشگاه آنلاین شیائومی در چین عرضه شده است. برای مقایسه جالب است بدانید که مدل معمولی با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی 6000 یوان قیمت‌گذاری شده است. حتی مدل پایه شیائومی 14 اولترا نیز با برچسب قیمتی 6500 یوانی عرضه می‌شود؛ اما مشتریان نسخه تیتانیومی گوشی بایستی مبلغ 8800 یوان را پرداخت نمایند.

اتصال ماهواره‌ای دو طرفه در مواقع اضطراری و خارج از پوشش معمول شبکه‌های مخابراتی قابل دسترس است. این سیستم‌ با ماهواره‌های تیانتانگ چین ارتباط برقرار می‌کند.

شیائومی نظر خود را تغییر نداده و مدل پرو در خارج از بازار چین عرضه نخواهد شد. این موضوع در خصوص شیائومی 14 اولترا صدق نمی‌کند. مدل اولترا به شکلی گسترده در بازارهای جهانی عرضه شده و تمامی نسخه‌های آن از اتصال ماهواره‌ای دو طرفه پشتیبانی می‌کنند. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا شرکت دیگری در خارج از چین از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

 

هر دو گوشی از تراشه Xiaomi Pengpai T1 استفاده می‌کنند. شیائومی حتی با انتشار یک ویدیو تبلیغاتی، قابلیت برقراری تماس ماهواره‌ای با گوشی 14 اولترا در دریای چین جنوبی را به معرض نمایش گذاشت.

کمپانی چینی اعلام کرده که برای تولید فریم میانی نسخه تیتانیومی شیائومی 14 پرو از تیتانیوم رده هوافضا با خصوص 99 درصدی و آلیاژ آلومینیوم با مقاومت بالا استفاده کرده است. بعلاوه به منظور حفاظت از پنل‌های جلویی و پشتی دستگاه از پوشش Xiaomi Dragon Crystal Glass استفاده شده است. این مدل با وجود هاله نارنجی‌رنگ برجسته در اطراف ماژول دوربین قابل تشخیص است.

دوربین پشتی نسخه تیتانیومی شیائومی 14 پرو همانند ورژن استاندارد این گوشی از 3 ماژول 50 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین اصلی دارای سنسوری با فرمت اپتیکی 1/1.31 اینچی، قابلیت OIS و گشودگی دیافراگم متغیر در محدوده f/1.4 تا f/4.0 است. لنز تله‌فوتو 75 میلی‌متری از بزرگنمایی 3.2 برابری پشتیبانی نموده و ماژول فوق‌عریض نیز از میدان دید 115 درجه‌ای و قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است.

این گوشی مجهز به یک نمایشگر LTPO با عمق رنگ 12 بیتی، اندازه 6.73 اینچی، نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن +QHD است. دوربین جلویی گوشی از یک سنسور 32 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 تامین می‌شود. باتری 4880 میلی‌آمپرساعتی شیائومی 14 پرو از شارژ سریع 120 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH