رندرهای گوگل پیکسل فولد 2 از بازطراحی ماژول دوربین پشتی آن حکایت دارند

مدتی قبل نخستین رندرهای احتمالی گوشی تاشو آینده گوگل موسوم به پیکسل فولد 2 در فضای آنلاین منتشر شد. این تصاویر به لحاظ ظاهری تا حدی عجیب بودند. طراحی Visor روی پنل پشتی گوشی، دیگر مشاهده نمی‌شد و در عوض از یک ماژول جزیره‌ای مستطیلی‌شکل با زوایای گرد شده و دو حفره بیضوی داخل آن استفاده شده بود.

این حفره‌های بیضی‌شکل بر روی یکدیگر قرار گرفته و لنزهای دوربین را درون خود جای می‌دهند. دستگاه مورد اشاره صرفا به یک نمونه اولیه ناتمام از گوشی شباهت داشت؛ اما در واقع به‌نظر می‌رسد که گوگل با این سبک از طراحی به پیش می‌رود.

رندرهای جدید مبتنی بر CAD که از گوشی گوگل پیکسل فولد 2 به بیرون درز کرده‌اند؛ نشان‌دهنده گوشی با ظاهری مشابه همان دستگاهی هستند که مجموعه تصاویر مربوط به آن در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شده بود.

به‌نظر می‌رسد که گوگل یکی از زشت‌ترین طرح‌های جزیره‌ای و برجسته دوربین در تاریخ دنیای موبایل را مورد استفاده قرار داده است. هیچ یک از مشخصه‌های این ماژول از جمله شکل ظاهری، نسبت و محل قرارگیری آن متناسب به‌نظر نمی‌رسند. در هر صورت رندرهای لو رفته نشان‌دهنده نسخه زغالی‌رنگ گوشی تاشو آینده گوگل هستند.

دوربین سلفی زیر نمایشگر در سمت راست قسمت بالایی صفحه‌نمایش داخلی گوشی قرار گرفته است. میزان حواشی اطراف این نمایشگر در مقایسه با مدل نسل اول پیکسل فولد به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. نمایشگر خارجی دارای طول قطر 6.4 اینچی بوده و این رقم با احتساب گوشه‌های نمایشگر به 6.6 اینچ خواهد رسید. بدین‌ترتیب اندازه این نمایشگر در مقایسه با نسل قبلی بسیار بزرگ‌تر بوده و دارای یک حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی جهت استقرار دوربین سلفی است.

طول قطر نمایشگر داخلی گوشی بدون در نظر گرفتن گوشه‌ها برابر با 7.9 اینچ بوده و این رقم با احتساب زوایا به 8.1 اینچ می‌رسد.

ابعاد گوشی در وضعیت باز شده معادل 155.2×150.2×5.27 میلی‌متر بوده و این موضوع بدان معناست که پیکسل فولد 2 در مقایسه با مدل نسل قبلی خود ظاهری مربعی‌تر خواهد داشت. شایعات پیشین نیز به همین پدیده اشاره داشتند. بعلاوه در عین حفظ مقاومت گوشی، ضخامت بدنه آن نیز اندکی کاهش یافته است.

ابعاد گوشی در وضعیت تا شده معادل 155.2×77.1×10.54 میلی‌متر خواهد بود؛ بنابراین ضخامت این گوشی حتی از رقم شایعه شده برای سامسونگ گلکسی زد فولد 6 نیز باریک‌تر خواهد بود.

پورت USB-C، شبکه اسپیکر و سینی مخصوص سیم‌کارت همگی در لبه پایینی بدنه دستگاه قرار گرفته‌اند. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا نیز روی لبه سمت راست بدنه دستگاه قرار دارند. شبکه اسپیکر ثانویه نیز روی لبه بالایی گوشی قرار گرفته و برش مربوط به خط آنتن هم بر روی قاب فلزی به چشم می‌خورد.

بر اساس شایعات پیشین، گوگل پیکسل فولد 2 احتمالا از تراشه تنسور G4 بهره گرفته و در کنار گوشی‌های پیکسل 9 و پیکسل‌ 9 پرو طی ماه اکتبر معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که این گوشی با 16 گیگابایت رم (این رقم برای دستگاه‌های گوگلی بی‌سابقه قلمداد می‌شود) و حافظه داخلی UFS 4.0 در دسترس خریداران قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH