گوگل به‌دنبال یکپارچه‌سازی Gemini با گوشی‌های اندرویدی تا سال 2025 است

گوگل از برنامه خود برای یکپارچه‌سازی مستقیم مدل‌های زبانی هوشمند کمپانی موسوم به Gemini در گوشی‌های هوشمند اندرویدی از سال 2025 به بعد خبر داده است.

این اقدام بر اساس مدل پیش‌تر معرفی شده Gemini Nano انجام می‌شود. این مدل یک نسخه کوچک‌تر از ابزار هوش مصنوعی گوگل به‌شمار رفته و همچنان نیازمند دسترسی به اینترنت است.

با به‌کارگیری مدل‌های قدرتمندتر به‌صورت مستقیم بر روی دستگاه‌ها، کاربران برای دسترسی به برخی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به بهبود تجربه کاربری و حریم خصوصی کمک می‌کنند؛ نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نخواهند داشت.

از سوی دیگر Gemini Ultra مدل زبانی قدرتمند گوگل با 1.56 تریلیون پارامتر محسوب می‌شود. این مدل از جنبه قابلیت‌های تولیدی و درک زبانی با GPT-4؛ محصول کمپانی OpenAI برابری می‌کند. یکپارچه‌سازی Gemini Ultra با اندروید طیف وسیعی از ویژگی‌ها و عملکردهای جدید را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بازار گوشی‌های هوشمند با کاهش فروش مواجه شده است. ناظران صنعت به‌دنبال شناسایی پتانسیل هوش مصنوعی برای ایجاد نوآوری و تقویت دوباره علاقه‌مندی مصرف‌کنندگان هستند. این فرآیند احتمالا از طریق ابرچرخه هوش مصنوعی (AI supercycle) انجام می‌شود.

البته تحلیل‌گران در این رابطه با احتیاط اظهارنظر می‌کنند؛ چرا که پیشرفت‌های کنونی احتمالا به اندازه کافی متقاعدکننده نبوده و پاسخگوی ارتقاء گسترده دستگاه‌های موجود نخواهد بود. علیرغم این دورنمای مبهم و پیچیده، گوگل در کنار سایر شرکت‌های حوزه فناوری سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را روی ربات‌های چت و دستیارهای مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داده است.

تغییر نام اپلیکیشن Bard گوگل به Gemini نمونه‌ای از این اقدامات به‌شمار می‌رود. این سرمایه‌گذاری با نگرش ساندار پیچای؛ مدیرعامل گوگل درباره هوش مصنوعی یکپارچه و توانایی آن برای کمک‌رسانی به کاربران در سراسر اکوسیستم کمپانی مطابقت دارد.

ادغام مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی در گوشی‌های اندرویدی طی سال 2025 یک تغییر بالقوه به‌سوی تجربه موبایلی شخصی‌تر و هوشمندانه‌تر است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این تغییر تا چه اندازه گسترده خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH