مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 کوالکام فاش شد

کمپانی کوالکام در تدارک عرضه تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 است؛ پردازنده‌ای که نسبت به مدل نسل قبلی خود عملکرد قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station جزئیات کلیدی مربوط به این نیمه‌هادی از جمله سرعت فرکانس و معماری چشمگیر آن‌را فاش نموده است. بر اساس اطلاعات فاش شده، تراشه آینده کوالکام دارای اسم رمز SM7675 است. این تراشه مجهز به هسته کورتکس X4 با فرکانس خیره‌کننده‌ 2.9 گیگاهرتزی خواهد بود.

پیش‌تر گزارش شده بود که این تراشه با حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز عمل خواهد کرد. بنابراین ارتقاء این رقم به 2.9 گیگاهرتز نشان‌دهنده تصمیم کوالکام برای جابه‌جایی مرزها در بخش میان‌رده است.

سرعت فرکانس هسته پردازشی بسیار قدرتمند این تراشه با هسته اصلی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 مطابقت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 می‌تواند عملکردی نزدیک به پردازنده‌های رده بالا ارائه دهد. معماری تراشه نیز به این موضوع کمک کرده است. بر اساس گزارش‌ها این تراشه همانند اسنپدراگون 8 نسل 3 از معماری 3+4+1 هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

چهار هسته میانی کورتکس A720 احتمالا با فرکانس 2.6 گیگاهرتزی فعالیت خواهند کرد؛ در حالی‌که سه هسته کم‌مصرف کورتکس A520 احتمالا از فرکانس 1.9 گیگاهرتزی برخوردار خواهند بود. در بخش GPU نیز شاهد به‌کارگیری پردازنده گرافیکی آدرنو 732 خواهیم بود. این ویژگی نویدبخش بهبود توانایی‌های گرافیکی تراشه خواهد بود.

این اطلاعات با جزئیات پیش‌تر لو رفته درباره گوشی وان‌پلاس Ace 3V مطابقت دارد. شایعات پیشین نشان دادند که این گوشی مجهز به تراشه SM7675 خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که وان‌پلاس Ace 3V احتمالا نخستین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 به‌شمار خواهد رفت.

این گوشی هوشمند احتمالا مجهز به نمایشگر اولد 8T LTPO با طراحی تخت، رزولوشن 1.5K و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. حافظه رم 16 گیگابایتی، باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 100 واتی، این دستگاه را به یک رقیب قدرتمند در بازار محصولات میان‌رده تبدیل خواهند کرد.

کوالکام در سال گذشته میلادی از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد. اما تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 با کمی افت عملکرد روانه بازار شد. تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 از معماری 4+3+1 هسته‌ای استفاده می‌کند. هسته پرقدرت ARM Cortex-X2 با حداکثر فرکانس 2.91 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. سه هسته میانی کورتکس A710 از حداکثر فرکانس 2.49 گیگاهرتزی برخوردار بوده و چهار هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز عمل می‌کنند.

اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که SM7675 احتمالا تنها تراشه مبتنی بر این معماری به‌شمار نخواهد رفت. شایعات به تراشه دیگری با اسم رمز SM8635 اشاره دارند. این نیمه‌هادی احتمالا نسخه‌ای از SM7675 با فرکانس متفاوت قلمداد می‌شود. این اطلاعات با اظهارات قبلی یک افشاگر با نام مستعار Ice Universe مبنی بر اینکه کوالکام این تراشه‌های جدید را در ماه مارس 2024 عرضه می‌کند؛ مطابقت دارد.

کوالکام برای هر دو تراشه از اسم رمز داخلی Cliffs استفاده می‌کند. این تراشه‌ها از معماری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره گرفته و گزینه‌های متنوع‌تری را پیش روی تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH