سامسونگ گلکسی S24 اولترا در تست اولیه دوربین از شیائومی 14 اولترا شکست خورد

یک افشاگر مشهور با شناسه Ice Universe از طریق انتشار دو عکس مشابه که توسط گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S24 اولترا و شیائومی 14 اولترا به ثبت رسیده‌اند؛ به مقایسه عملکرد دوربین این دو مدل پرچمدار پرداخت.

نتایج مقایسه از برتری پرچمدار شیائومی نسبت به سامسونگ گلکسی S24 اولترا حکایت دارند. عکس‌ها توسط دوربین‌هایی با زوم 5 برابری به ثبت رسیده‌اند؛ اما مشخص نیست که عکس‌ها دقیقا با چه سطحی از بزرگنمایی گرفته شده‌اند.

با این‌حال تصویر گرفته شده توسط پرچمدار چینی در بسیاری از جهات از نمونه ثبت شده توسط رقیب کره‌ای بهتر به‌نظر می‌رسد و این موضوع با بررسی تصاویر نیز به وضوح قابل رویت است. البته شارپ کردن بیش از اندازه تصویر یا استفاده از پردازش هوش مصنوعی احتمالا به مذاق برخی کاربران خوش نخواهد آمد.

در ادامه، فرد افشاگر خاطرنشان می‌کند که هر دو گوشی هوشمند مجهز به دوربین‌هایی با سنسورهای تصویربرداری مشابه هستند. شیائومی 14 اولترا مجهز به سنسور IMX858 ساخت شرکت سونی است؛ در حالی‌که سامسونگ گلکسی S24 اولترا از سنسور IMX854 بهره می‌گیرد.

این دو سنسور از بزرگنمایی 5 برابری و مشخصات فنی مشابهی برخوردار هستند. هر دو سنسور از رزولوشن 50 مگاپیکسلی و پیکسل‌های 0.7 میکرونی استفاده می‌کنند. با این‌حال شکاف در الگوریتم‌های نرم‌افزاری بسیار گسترده بوده و سامسونگ بایستی به تغییر زمانه و عقب افتادن خود از رقیب چینی اعتراف کند.

تصویر ثبت شده توسط شیائومی 14 اولترا (سمت راست) و سامسونگ گلکسی S24 اولترا (سمت چپ)

نتایج کالبدشکافی‌های انجام شده نشان می‌دهند که شیائومی 14 اولترا در بسیاری از جنبه‌های داخلی به مدل نسل قبلی خود شباهت دارد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که Ice Universe پیش‌تر برای نخستین بار در خصوص ترند جدید گوشی‌های هوشمند با نمایشگر آبشاری، نمایشگر ناچدار آیفون X، طراحی جدید آیفون 14 با حفره داینامیک آیلند و سنسور تصویربرداری 200 مگاپیکسلی سامسونگ صحبت کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH