اپل سفارش نمایشگرهای میکرو LED برای اپل واچ اولترا را لغو کرد!

بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود اپل برای مدل آینده اپل واچ اولترا از نمایشگرهای سفارشی میکرو LED استفاده کند؛ اما ظاهرا برنامه‌ریزی کمپانی در این زمینه با مشکلاتی مواجه شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که مشکلات اخیر با تامین‌کنندگانی مانند ams-Osram در کنار نگرانی‌های اقتصادی موجب شده تا اپل برنامه‌های خود برای اپل واچ اولترا را لغو نماید.

به گفته مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور حوزه صنعت، اپل یک سفارش چشمگیر نمایشگرهای میکرو LED با شرکت اتریشی ams-Osram که انتظار می‌رفت با مدل آینده اپل واچ اولترا 3 مرتبط باشد را لغو کرده است.

اگرچه پیش‌تر شایعه شده بود که کمپانی ams-Osram نمایشگرهای میکرو LED مورد نیاز اپل واچ اولترا را تامین خواهد کرد؛ اما تولیدکننده اتریشی اخیرا با صدور یک بیانیه اختصاصی رسمی اعلام کرد که یک پروژه مهم این شرکت در زمینه استراتژی میکرو LED به شکل غیرمنتظره‌ای لغو شده و در نتیجه کمپانی ناچار به بازبینی دوباره استراتژی میکرو LED خود شده است.

شرکت ams-Osram خبر لغو قرارداد همکاری خود با اپل برای تامین نمایشگرهای میکرو LED را تائید نکرده است؛ اما مینگ چی‌کو تائید کرده که اپل پروژه عرضه اپل واچ با نمایشگر میکرو LED را کنار گذاشته و قرارداد با تامین‌کننده انحصاری پنل‌های نمایشگر خود یعنی ams-Osram را لغو کرده است.

به گفته آقای کو، اپل احتمالا به این نتیجه رسیده که اگرچه استفاده از فناوری میکرو LED امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد؛ اما میزان بهبود عملکرد ناشی از به‌کارگیری این پنل‌ها، هزینه بالای تولید آنها را توجیه نمی‌کند.

با این‌حال سایر منابع خبری از جمله مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ به روایت متفاوتی اشاره می‌کنند. آقای گورمن معتقد است که ams-Osram احتمالا تنها یکی از تامین‌کنندگان نمایشگرهای میکرو LED مورد نیاز اپل به‌شمار رفته و این موضوع بدان معناست که ارتقاء نمایشگر اپل واچ اولترا احتمالا کماکان در حال انجام است.

علاقه‌مندی اپل به نمایشگرهای میکرو LED کاملا مستند است. این فناوری امکان ارائه نمایشگرهای روشن‌تر با مصرف انرژی پایین‌تر را فراهم می‌کند. شایعات پیشین از گسترش تدریجی فناوری میکرو LED در سری محصولات تولیدی اپل حکایت داشتند؛ فرآیندی که قرار بود با اپل واچ آغاز و در نهایت به آیپد، آیفون و مک‌بوک تعمیم پیدا کند.

در حال حاضر آینده اپل واچ اولترا با نمایشگر میکرو LED در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. احتمالا با گذشت زمان متوجه خواهیم شد که تصمیم جدید اپل یک شکست موقتی بوده یا نوعی تغییر قابل توجه در استراتژی این شرکت به‌شمار خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH