مک‌بوک تاشو 20 اینچی اپل احتمالا در سال 2027 عرضه خواهد شد

شرکت اپل احتمالا با رویکردی منحصربه‌فرد سرگرم بررسی بازار دستگاه‌های تاشو است. به گفته مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور، این شرکت احتمالا یک مک‌بوک تاشو با نمایشگر تقریبا 20 اینچی را در اوایل سال 2027 عرضه خواهد کرد.

آقای کو با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرده که اگرچه هنوز در رابطه با این دستگاه اطلاعات زیادی در دست نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد که این دستگاه تنها محصول تاشو اپل با جدول زمانی مشخص جهت توسعه باشد.

فرد تحلیل‌گر مدعی شده که تولید انبوه این مک‌بوک جدید احتمالا در سال 2027 آغاز شده و این موضوع نشان‌دهنده رویکرد محتاطانه اپل نسبت به فناوری تاشو است. اظهارات آقای کو با اطلاعات پیش‌تر فاش شده توسط راس یانگ؛ تحلیل‌گر صنعت نمایشگر و همچنین وبسایت کره‌ای The Elec از این طرح مفهومی مطابقت دارند.

در حال حاضر پیرامون طراحی این محصول جزئیات محدودی ارائه شده است؛ اما چنین دستگاهی از بزرگ‌ترین لپ‌تاپ فعلی اپل یعنی مک‌بوک پرو 16 اینچی پیشی گرفته و احتمالا نمایشگری با اندازه مشابه مک‌بوک پرو 17 اینچی اپل (که عرضه آن هم‌اکنون متوقف شده است) را احیاء می‌کند.

اگرچه قالب طراحی دقیق این محصول کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما طراحی تاشو، قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی را به ارمغان خواهد آورد. این محصول احتمالا در صورت بازگشایی جزئی همانند یک لپ‌تاپ سنتی عمل نموده و در صورت بازگشایی کامل نیز تجربه نمایشی گسترده‌ای را ارائه خواهد داد.

همچنین مینگ چی‌کو برخلاف تمامی شایعات اخیر ادعا کرده که در حال حاضر اپل برای عرضه قریب‌الوقوع آیفون یا آیپدهای تاشو خود هیچ‌گونه برنامه‌ای ندارد. بر اساس گزارش‌های قبلی به‌نظر می‌رسد که اپل با برنامه‌ریزی برای عرضه یک دستگاه 7 تا 8 اینچی در حال بررسی بازار دستگاه‌های تاشو است. این محصول احتمالا به‌عنوان جایگزین آیپد مینی تولید شده و در حد فاصل سال‌های 2026 تا 2027 عرضه خواهد شد. با این‌حال بر اساس اظهارات مینگ چی‌کو به‌نظر می‌رسد که عرضه آیفون یا آیپد تاشو در آینده‌ای نزدیک امری بعید خواهد بود.

بایستی توجه داشت که جزئیات فاش شده درباره مک‌بوک تاشو اپل صرفا در حد گمانه‌زنی هستند. شرکت اپل با فعالیت‌های گسترده خود در زمینه تحقیق و توسعه شناخته شده و پروژه‌های این شرکت با گذشت زمان می‌توانند دستخوش تغییر شده یا به‌طور کامل لغو شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH