نخستین جزئیات درباره گوشی‌های اکسپریا سونی در سال 2024 فاش شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سونی در اواخر سال جاری میلادی از سری جدید گوشی‌های اکسپریا خود رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که سونی در سال 2024 از حداقل 3 گوشی هوشمند جدید با اسامی اکسپریا 1 مارک 6، اکسپریا 5 مارک 6 و اکسپریا 10 مارک 6 رونمایی کند.

پایگاه خبری Sumahodigest با انتشار گزارشی، جزئیات مربوط به ظرفیت رم این دستگاه‌ها را پیش از عرضه آنها فاش کرده است. بر اساس این گزارش، گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 در پیکره‌بندی‌هایی با 12 و 16 گیگابایت رم قابل دسترس خواهد بود.

اکسپریا 5 مارک 6 با حافظه رم 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که اکسپریا 10 مارک 6 در مدل‌هایی با 6 یا 8 گیگابایت رم در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. در خصوص گوشی‌های اکسپریا 5 مارک 6 و اکسپریا 10 مارک 6 جزئیات محدودی منتشر شده است؛ با این‌حال برخی جزئیات مربوط به گوشی پرچمدار آینده سونی خصوصا مشخصات ماژول‌های دوربین آن پیش‌تر فاش شده است.

یک گزارش پیش‌تر منتشر شده نشان می‌دهد که هر سه دوربین پشتی اکسپریا 1 مارک 6 مجهز به سنسورهای 48 مگاپیکسلی Exmor T هستند. این سنسور مشابه نمونه‌ای است که هم‌اکنون در دوربین اصلی اکسپریا 1 مارک 5 نیز به چشم می‌خورد.

به بیان دقیق‌تر سنسور Exmor T از رزولوشن 52 مگاپیکسلی برخوردار است؛ اما با توجه به نسبت ابعاد 4.3:3، تصاویر با رزولوشن 48 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. سونی از این حسگر تحت عنوان سنسور پشته‌ای (Stacked sensor) یاد می‌کند؛ چرا که برند ژاپنی موفق به جداسازی فوتودیود و ترانزیستور و قرار دادن آنها بر روی یکدیگر شده است. این اقدام، میزان نور جذب شده توسط حسگر را بهبود بخشیده و به کاهش سطح نویز نیز کمک می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها لنز اصلی اکسپریا 1 مارک 6 مجهز به گشودگی دیافراگم بزرگ f/1.4، زوم اپتیکال 2 برابری و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز دوگانه است. همچنین این لنز احتمالا از ضبط ویدیویی 1080p با قابلیت تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر (EIS) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین فوق‌عریض با فاصله کانونی 14 تا 18 میلی‌متری عرضه شده و از قابلیت فوکوس خودکار بر روی تراشه پشتیبانی می‌کند. در عین‌حال لنز تله‌فوتو نیز قابلیت بزرگنمایی 6 برابری را ارائه می‌دهد. با این‌حال شایان به ذکر است که زوم 6 برابری احتمالا از طریق تکنیک برش سنسور عملی می‌شود؛ چرا که میزان زوم اپتیکال معادل 3 برابر خواهد بود.

با گذشت زمان احتمالا شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری درباره گوشی‌های هوشمند آینده سونی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH