تبلت گیمینگ لنوو Legion Tab با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 معرفی شد

لنوو بالاخره تصمیم گرفت تا تبلت‌های گیمینگ سری Legion خود را در بازارهای جهانی عرضه نموده و از بازار روبه رشد گیمینگ موبایلی بهره‌برداری کند. تبلت جدید، Lenovo Legion Tab نامگذاری شده و مدل ری‌برند شده Legion Tab Y700 2023 (که به‌صورت انحصاری در بازار چین عرضه شده است) محسوب می‌شود.

لنوو Legion Tab مجهز به یک نمایشگر 8.8 اینچی بوده و از این منظر احتمالا در طیف تبلت‌های مصرفی کوچک‌تر طبقه‌بندی می‌شود. با این‌حال چنین نمایشگری تبلت را به یک گزینه مطلوب برای گیمینگ تبدیل می‌کند؛ چرا که کنترل آن در مقایسه با تبلت‌های بزرگ‌تر نسبتا آسان‌تر خواهد بود.

بعلاوه لنوو از یک پنل گیمینگ PureSight با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی بهره گرفته است. این موضوع موجب می‌شود تا تبلت آینده به گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمینگ تبدیل شود. پنل مذکور دارای روشنایی 500 نیتی بوده و طیف رنگی DCI-P3 را تحت پوشش قرار می‌دهد.

از جنبه طراحی این تبلت دارای ابعاد 208.54×129.46×7.6 میلی‌متری و وزن 350 گرمی است. بدنه تبلت در قسمت‌های جانبی و پشتی دارای پوشش فلزی است. لنوو به منظور بهبود تجربه گیمینگ، یک سیستم لرزشی را با تبلت ادغام نموده است. در بخش امکانات صوتی نیز شاهد به‌کارگیری اسپیکرهای دوگانه با قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس هستیم.

این تبلت مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است. این پردازنده اگرچه بهترین و جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام محسوب نمی‌شود؛ اما در عین‌حال یک پردازنده درجه یک و قدرتمند بوده که به‌همراه محفظه بخار بزرگی با نام Legion ColdFront: Vapor مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

لنوو Legion Tab مجهز به 12 گیگابایت رم LPDDR5X و 256 گیگابایت حافظه داخلی بوده و از قابلیت ارتقاء فضای ذخیره‌سازی تا سقف 1 ترابایت از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه مجهز به یک باتری 6550 میلی‌آمپرساعتی است که ظرفیت آن با توجه به اندازه تبلت مناسب به‌نظر می‌رسد.

این محصول به لطف استفاده از فناوری Quick Charge 3.0 کوالکام از شارژ سریع 45 واتی در بستر درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند. درگاه USB-C ثانویه از قابلیت DisplayPort 1.4 جهت اتصال نمایشگر خارجی به تبلت پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند تبلت خود را به موس، صفحه‌کلید یا کنترلر متصل کرده و از آن همانند یک کامپیوتر شخصی استفاده کنند.

از جنبه نرم‌افزاری لنوو Legion Tab با سیستم‌عامل اندروید 13 روانه بازار می‌شود؛ اما کمپانی ادعا کرده که این دستگاه آپدیت‌‌های اندروید 14 و 15 را نیز دریافت نموده و از آپدیت‌های امنیتی تا سال 2028 بهره‌مند خواهد شد. این دستگاه دارای نرم‌افزار دستیار بازی است که به تغییر حالات عملکرد، فعال‌سازی ضبط صفحه و بایپس باتری کمک می‌کند.

از جنبه امکانات اپتیکی لنوو Legion Tab مجهز به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی روی پنل پشتی است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی مستقر شده است. از جنبه امکانات ارتباطی نیز این تبلت از اتصال بلوتوث 5.3 و وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها لنوو Legion Tab با قیمت‌گذاری پایه 599 یورویی از ماه مارس 2024 در کشورهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH