اپل به‌دنبال استفاده از هوش مصنوعی Gemini گوگل در آیفون‌های خود است

اپل در تبلیغات خود مدعی شده که سیستم‌عامل موبایلی آینده این شرکت موسوم به iOS 18 یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تاریخ آیفون به‌شمار می‌رود. از سوی دیگر شایعات مطرح شده نشان می‌دهند که iOS 18 ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد را به گوشی‌های آیفون اپل خواهد آورد.

از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که اپل به چه شکل هوش مصنوعی مولد را به سیستم‌عامل iOS خواهد آورد. اکنون پاسخ بالقوه این پرسش مشخص شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اپل سرگرم مذاکره جدی با گوگل برای دریافت مجوز استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مولد جمینای (Gemini) است.

همچنین گزارش‌های مخابره شده نشان می‌دهند که اپل سرگرم بررسی محصول شرکت OpenAI و مدل سری GPT آن است. بر اساس یک گزارش جدید، اپل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که بر پایه مدل زبانی بزرگ (LLM) این شرکت توسعه یافته‌اند را به iOS 18 اضافه خواهد کرد.

یکی از این مدل‌های زبانی دارای اسم رمز Ajax بوده و آموزش آن هر روزه هزینه چند میلیون دلاری را به اپل تحمیل می‌کند. اما غول کوپرتینویی احتمالا مسیر دریافت مجوز برای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد خود که به سیستم‌عامل iOS 18 افزوده خواهند شد را طی خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت‌های اپل و گوگل دارای یک قرارداد بزرگ برای موتور جستجو هستند. بر اساس گزارش‌ها این قرارداد هر ساله سود بالغ بر 18 میلیارد دلاری را به جیب اپل سرازیر می‌کند. کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل در ماه ژوئن امسال برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که اپل طی این رویداد از سیستم‌عامل iOS 18 رونمایی کند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH