حواشی نمایشگر سری آیفون 16 در مقایسه با نسل قبل بسیار باریک‌تر خواهند شد

رندرهای سه‌بعدی از گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اپل از مدتی قبل در فضای اینترنت منتشر شدند. گزارش‌های پیشین نشان دادند که اپل اندازه نمایشگرهای سری آیفون 16 پرو را از 6.1 و 6.7 اینچ به 6.27 و 6.85 اینچ افزایش خواهد داد.

در نتیجه گوشی‌های آینده اپل از اندازه بزرگ‌تری برخوردار خواهند بود؛ اما این افزایش اندازه احتمالا به اندازه تصورات کاربران چشمگیر نخواهد بود. نشریه کره‌ای Sisa Journal-E به نقل از دست‌اندرکاران حوزه صنعت ادعا کرده که شرکت اپل موفق به ایجاد نوعی ساختار کاهش حاشیه (BRS) شده است. این موضوع موجب باریک‌تر شدن حواشی اطراف نمایشگر خواهد شد.

گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به‌ترتیب از ابعادی معادل با 149.6×71.45×8.25 میلی‌متر و 163×77.58×8.25 میلی‌متر برخوردار خواهند بود. بدین‌ترتیب ابعاد آیفون‌های آینده در مقایسه با مدل‌های نسل فعلی شامل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس حدودا 3 میلی‌متر کشیده‌تر و 1 میلی‌متر عریض‌تر است.

با این‌حال کاهش ضخامت حواشی اطراف نمایشگر صرفا به مدل‌های پرو آیفون محدود نخواهد بود. در واقع هر چهار مدل سری آیفون 16 از نمایشگرهایی با حواشی باریک‌تر از نسل قبل بهره خواهند برد.

بر اساس اطلاعات فاش شده تا به این لحظه، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس مجهز به نمایشگرهایی با اندازه‌های مشابه مدل‌های نسل قبلی خود خواهند بود. بعلاوه نرخ نوسازی نمایشگر این دو گوشی کماکان برابر با 60 هرتز بوده و ارتقاء به پنل 120 هرتزی در سری آیفون 17 عملیاتی خواهد شد.

رندرهای احتمالی از گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اپل

نکته جالب توجه اینکه تهویه حرارتی یکی از موانع پیش‌ رو برای کاهش ضخامت حواشی اطراف نمایشگر محسوب می‌شود. اپل به راهکاری ساده برای حل این مشکل دست یافته و ایده مذکور توسط سه شرکت تامین‌کننده طرف قرارداد شامل سامسونگ دیسپلی، ال‌جی دیسپلی و BOE پیاده‌سازی خواهد شد.

به گفته یکی از منابع دست‌اندرکار صنعت، بعید است که شرکت‌ها به فناوری BRS به‌عنوان یک تکنولوژی بسیار دشوار نگاه کنند. با این‌حال با شروع تولید انبوه، اپل در صورت مشاهده هرگونه مشکل برای یکی از تولیدکنندگان احتمالا حجم سفارش‌های تخصیص‌یافته به آنها را تغییر خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH