قابلیت تبدیل پیام‌های صوتی به متن به نسخه اندرویدی واتس‌آپ اضافه می‌شود

پایگاه خبری WABetaInfo طی ماه گذشته گزارش داد که واتس‌آپ سرگرم تست یک ویژگی جدید یعنی تبدیل پیام‌های صوتی به متن برای نسخه iOS اپلیکیشن پیام‌رسان خود است. اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت فرآیند تست ویژگی مذکور برای نسخه اندرویدی اپلیکیشن واتس‌آپ را آغاز نموده است.

به گفته پایگاه WABetaInfo جدیدترین نسخه بتا اپلیکیشن واتس‌آپ برای اندروید (ورژن 2.24.7.8) قادر به تبدیل محتوای پیام‌های صوتی به متن است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا به‌جای گوش دادن به پیام صوتی، محتوا را در قالب یک یادداشت متنی مطالعه نمایند.

این ویژگی هنگامی مفید واقع می‌شود که کاربر بنا بر دلایلی قادر به شنیدن صدا نبوده و صرفا می‌تواند پیامی متنی را مطالعه نماید. همان‌طور که در تصویر اسکرین‌شات به اشتراک گذاشته شده توسط پایگاه WABetaInfo ملاحظه می‌کنید؛ پس از عرضه قابلیت مذکور، واتس‌آپ با نمایش یک اعلان پاپ‌آپ به کاربر اعلام می‌کند که وی پیش از شنیدن پیام می‌تواند رونوشت متنی آن‌را مطالعه نماید.

به منظور فعال‌سازی قابلیت رونوشت بایستی داده‌های جدید برنامه با حجم تقریبی 150 مگابایتی دانلود شوند. همچنین واتس‌آپ به منظور ارائه قابلیت رونویسی رمزنگاری شده به‌صورت end-to-end از ویژگی تشخیص گفتار دستگاه استفاده می‌کند. با کلیک کردن کاربر روی دکمه Enable نمایش داده شده در اعلان پاپ‌آپ، اپلیکیشن منابع مورد نیاز خود را دانلود نموده و ویژگی مورد اشاره را فعال می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست که واتس‌آپ چه زمانی این ویژگی جدید را به نسخه پایدار اپلیکیشن خود اضافه خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این اتفاق پس از تست کامل ویژگی فوق توسط کمپانی روی خواهد داد؛ پدیده‌ای که تحقق آن حداقل چندین هفته زمان خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH