نسخه جدید ChatGPT در فصل تابستان امسال منتشر خواهد شد

کمپانی OpenAI در تدارک عرضه نسل جدید مدل هوش مصنوعی مولد خود با نام GPT-5 است. بر اساس اعلام وبسایت Business Insider این مدل احتمالا در اواسط سال و طی فصل تابستان پیش رو منتشر خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها نسخه جدید در مقایسه با مدل معرفی شده طی سال گذشته یعنی GPT-4 بسیار غنی‌تر خواهد بود. سام آلتمن؛ مدیرعامل OpenAI طی پادکستی با لکس فریدمن تائید کرد که این شرکت در سال 2024 یک مدل جدید و هیجان‌انگیز را منتشر خواهد کرد.

همچنین وبسایت Business Insider در مقاله خود خاطرنشان کرده که OpenAI نسخه‌های آزمایشی GPT-5 را برای برخی مشتریان سازمانی خود که تحت تاثیر قابلیت‌های آن قرار گرفته بودند؛ به معرض نمایش گذاشته است.

یکی از مدیرعامل‌های مشهور جهان ادعا کرده که GPT-5 مدلی واقعا خوب و بسیار بهتر از GPT-4 است. ظاهرا نسخه آزمایشی، توانایی این مدل برای تطبیق خود با سناریوهای کاربردی خاص را به معرض نمایش گذاشته است.

در حال حاضر GPT-5 در فاز آموزش قرار دارد. سپس این مدل تحت آزمایش‌های ایمنی گسترده شامل ارزیابی کامل برای شناسایی و رفع مشکلات احتمالی پیش از انتشار قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که با انتشار GPT-5، فروش سازمانی به منبع درآمد اصلی OpenAI تبدیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH