تصویر کیس آیفون 16 پرو اپل فرضیه وجود دکمه Capture را تائید می‌کند

به‌نظر می‌رسد که آیفون 16 پرو اپل با یک دکمه کاملا جدید موسوم به Capture Button روانه بازار می‌شود.

یک افشاگر با نام سانی دیکسون که در زمینه افشای اطلاعات مربوط به محصولات اپل از سابقه قابل قبولی برخوردار است؛ اخیرا با انتشار یک سند به این موضوع اشاره نموده است. البته سند فاش شده مشخصا از سوی اپل ایجاد نشده و در نتیجه بهترین مدرک قابل استناد به‌شمار نمی‌رود.

تصویر منتشر شده از کیس به وضوح نشان‌دهنده حفره‌ای روی لبه سمت راست بدنه و پایین‌تر از دکمه پاور است. نکته جالب توجه اینکه دکمه پاور دارای پوشش لاستیکی است؛ در حالی‌که دکمه Capture دارای حفره‌ای است که این موضوع احتمالا به طراحی کیس یا خود دکمه مربوط می‌شود.

در اوایل ماه جاری میلادی برای نخستین بار اعلام شد که اپل به‌دنبال اضافه نمودن دکمه جدید Capture به گوشی‌های سری آیفون 16 پرو خود است. از سوی دیگر دکمه اکشن روی لبه سمت چپ بدنه آیفون تعبیه شده و این دو دکمه در کنار یکدیگر به‌عنوان ابزارهای کنترلی جدید برای گوشی‌های اپل نقش‌آفرینی می‌کنند.

تصویر کیس آیفون 16 پرو اپل

استفاده از این دو دکمه یک اقدام کاملا نامتعارف از جانب اپل محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که دکمه Capture از دکمه شاتر نرم در دوربین‌های معمولی تقلید نماید. فشردن این دکمه تا نیمه احتمالا امکان فوکوس را فراهم نموده و فشردن کامل آن نیز ثبت یک عکس یا مجموعه‌ای از چندین عکس را امکان‌پذیر خواهد کرد.

گوشی‌های سونی در گذشته مجهز به دکمه شاتر بودند؛ اما این دکمه‌ها دارای اندازه‌ای باریک‌تر بوده و عملکرد چندان مناسبی نداشتند.

تصاویر شماتیک از آیفون 16 پرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH