از کجا بفهمیم که در iMessage بلاک شده‌ایم؟ + راهنمای تصویری جامع

در این مطلب قصد داریم که به سراغ نرم‌افزار iMessage در آیفون برویم و به شما نشان بدهیم که چگونه بفهمید که توسط اشخاصی در این پیام‌رسان بلاک شده‌اید. بنابراین اگر یک کاربر آیفون هستید و با برخی از دوستان خود در این پیام رسان ارتباط برقرار می‌کنید شاید گاهی وقت‌ها نیاز باشد که بدانید چه کسی شما را بلاک کرده است.

گوشی‌های آیفون از قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار هستند که یکی از آنها پلتفرم پیام رسان iMessage است. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا بیش از پیش با دوستان خود در ارتباط باشند و از صحبت با یکدیگر لذت ببرند. خوب است بدانید که iMessage مانند سایر رسانه‌های اجتماعی به قابلیت بلاک کردن نیز مجهز شده است.

با این حال، وقتی شخصی شما را در iMessage بلاک می‌کند چه اتفاقی می‌افتد؟ ممکن است در هنگام چت کردن دیگر هیچ پاسخی از گیرنده دریافت نکنید، در این زمان باید مطمئن باشید که فرد مقابل شما را بلاک کرده است. بسیاری از وقت‌ها نیز برای جلوگیری از شرایط ناراحت کننده افراد ترجیح می‌دهند که به جای بحث و درگیری فرد مقابل را مسدود کنند.

البته این قابلیت می‌تواند بسیار مفید هم باشد و در مواقعی که فردی برای شما مزاحمت ایجاد کرده است او را به راحتی بلاک کنید. کمپانی اپل این ویژگی را برای همه کاربران دستگاه‌های خود ارائه کرده است تا امنیت آنها را افزایش دهد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چه کسی شما را در آی مسیج بلاک کرده است، این مطلب را تا انتها بخوانید.

بلاک شدن در پیام‌رسان iMessage آیفون

خیلی وقت‌ها با فردی چت می‌کنیم ولی پس از مدتی متوجه می‌شویم که گیرنده پاسخی برای صحبت‌ها ارائه نمی‌کند. در چنین حالتی باید گمان کنید که فرد مقابل شما را در این پیام‌رسان بلاک کرده باشد. قابلیت بلاک کردن iMessage مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای مثال برای بهبود امنیت کاربران، بلاک کردن اشخاص مزاحم بسیار کاربردی شناخته شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه لوکیشن برنامه weather را در آیفون تغییر دهیم؟

از سوی دیگر، ممکن است در هنگام چت کردن با یکی از دوستانتان به راحتی بلاک شوید! این مسئله می‌تواند به شدت آزاردهنده به نظر برسد، ولی چگونه بفهمیم که در پیام‌رسان iMessage بلاک شده‌ایم؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال بیایید به ادامه این مطلب برویم، چرا که ما ترفندهای خاصی را برای شما ارائه کردیم تا با استفاده از آنها بفهمید که چه کسی شما را در این برنامه بلاک کرده است.

بررسی رنگ چت‌ها

یکی از اولین چیزهایی که در هنگام بلاک شدن در این پیام رسان در گوشی‌های آیفون باید به آن توجه کنید این است که رنگ چت‌ها تغییر می‌کند. در هنگامی که از گوشی آیفون به شخصی در این برنامه پیامی ارسال کنید آن پیام با رنگ آبی برای فرد ارسال می‌شود، اگر پس از آن مشاهده کردید که پیام شما تغییر رنگ داد و به سبز تبدیل شد باید متوجه شوید که فرد مقابل شماره شما را در این برنامه مسدود کرده است.

البته همیشه هم نمی‌توان با این اطمینان صحبت کرد، چرا که تغییر رنگ پیام‌های موجود در چت، می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، برای مثال قطع شدن اینترنت، پریدن آنتن دستگاه و یا انتقال خط به سیستم عامل اندروید از جمله مواردی است که باید به آنها اشاره کنیم.

بررسی وضعیت دریافت پیام

دومین روشی که می‌توانید با استفاده از آن باخبر شوید که فرد مقابل در صفحه چت، شماره‌تان را بلاک نکرده باشد، بررسی وضعیت دریافت پیام است، به عبارت دیگر پس از ارسال پیامی بررسی کنید که پیام شما دریافت شده باشد.

برنامه iMessage نیز مانند سایر پیام رسان‌ها از جمله واتساپ و تلگرام به قابلیت‌های دریافت پیام و سایر موارد مجهز شده است. با این ویژگی می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی گیرنده پیام شما را دریافت کرده و خوانده است. هنگامی که پیامی را برای فرد مقابل ارسال می‌کنید در حالت استاندارد متوجه می‌شوید که زیر پیام عبارت Delivered نوشته شده است.

حالا اگر گیرنده شماره شما را بلاک کرده باشد دیگر نمی‌توانید در زیر پیام این عبارت را مشاهده کنید. البته این اطمینان نیز وجود دارد که فرد مقابل ویژگی Read Receipts را در دستگاه آیفون خود فعال نکرده باشد، بنابراین در چنین وقت‌هایی در زیر پیام عبارت Delivered نوشته نمی‌شود.

به دنبال پاسخ خودکار بگردید

از آنجایی که می‌توان ویژگی Read Receipts یا خوانده شدن متن را خاموش کرد، پس تعجبی هم ندارد که ویژگی پاسخ خودکار فعال شده باشد. بنابراین اگر گیرنده در هنگام استفاده از فوکوس مود یا رد تماس‌های دریافتی، پاسخ‌های خودکار را تنظیم کرده باشد، دیگر فرضیه بلاک شدن‌تان در اینجا درست نخواهد بود و قطعی نیست.

بررسی وضعیت DO NOT DISTURB

هنگامی که فرد مقابل قابلیت DO NOT DISTURB را روشن کرده باشد ممکن است در صفحه چت نماد ماه را مشاهده کنید، به این ترتیب متوجه خواهید شد که گیرنده تمام پیام‌های ارسالی از طرف شما و سایر اعلان‌های دستگاه را در حالت سایلنت قرار داده است؛ شاید مخاطب شما قصد دارد مطالعه و یا استراحت کند، در نتیجه نیاز به تمرکز داشته باشد.

بنابراین نیازی نیست که دیگر نگران بلاک شدن از طرف این فرد باشید چرا که پس از مدتی گیرنده می‌‌تواند این قابلیت را غیر فعال کند و پیام شما برای او فرستاده خواهد شد.

این مطلب را نیز بخوانید: برای محافظت از باتری آیفون چه اقداماتی انجام دهیم؟ + معرفی جدیدترین راهکارها

بررسی وضعیت شبکه در IMESSAGE

خیلی وقت‌ها امکان دارد که به دلیل مشکلات شبکه، پیام رسان iMessage شما به خوبی کار نکند، در چنین وقت‌هایی پیشنهاد ما این است که به بررسی وضعیت IMESSAGE اقدام کنید. برای این کار می‌توانید به فکر افزایش سرعت وای فای یا اینترنت موبایل خود باشید. برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شوید و روی Messages ضربه بزنید.

مرحله 2: اگر iMessage برای آیفون شما غیرفعال است، آن را فعال کنید.

مرحله 3: روی Send and Receive ضربه بزنید و مطمئن شوید که شماره موبایل شما برای ارسال iMessage انتخاب شده است.

اگر با استفاده از آیدی کلود خود در iMessage پیام ارسال کنید، این احتمال وجود دارد که گیرنده متوجه نشود که شما به او پیام داده‌اید، در نتیجه امکان بلاک شدن افزایش پیدا می‌کند.

وضعیت سایر رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید

اگر مخاطبتان در آی مسیج به تماس شما پاسخی نداده است، می‌توانید به سراغ سایر برنامه‌ها مانند فیسبوک یا اینستاگرام بروید و وضعیت این رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید. اگر در این برنامه‌ها نیز توسط فرد مقابل بلاک شده باشید، یعنی گیرنده پیام به طور کلی خواسته است که شما را از تمام برنامه‌های مشترک مسدود کند!

ولی اگر دیدید که در این رسانه‌ها بلاک نیستید، می‌توانید به مخاطب خود پیام دهید و ببینید که چه دلیلی وجود دارد که او در آی مسیج به پیام شما پاسخی نداده است.

سخن پایانی

ما سعی کردیم که در این مطلب تمام ترفندهایی که برای پاسخ به این سوال که «از کجا بفهمیم در iMessage بلاک شده‌ایم» نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم و به شما یاد بدهیم که با راهکارهای بالا این کار را انجام دهید. پیام رسان iMessage یکی از مفیدترین برنامه‌هایی است که در دستگاه‌های آیفون قرار گرفته است، چرا که کاربران می‌توانند از طریق آن با یکدیگر در ارتباط باشند و لحظات خوبی را سپری کنند.

اما گاهی وقت‌ها نیز پیش می‌آید که پس از مکالمه‌ای که با گیرنده داشته‌ایم متوجه می‌شویم فرد مقابل دیگر پاسخی برای چت‌هایمان ارائه نمی‌کند. در چنین وقت‌هایی می‌توانیم احتمال بدهیم که فرد مقابل شماره ما را در این پیام‌رسان بلاک کرده باشد. البته ترفندهای بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید بفهمید چه کسی شما را در این برنامه بلاک کرده است.

قابلیت بلاک کردن مزیت‌های خاص خود را نیز دارد و شما می‌توانید به راحتی از شر گفتگوهای آزاردهنده با اشخاص مزاحم خلاص شوید. در هر صورت ما به شما یاد داده‌ایم که چگونه بفهمید فردی شما را مسدود کرده و دلایل آن را نیز متوجه شوید. اگر باز هم در این باره سوال دارید می‌توانید با استفاده از راهنمای تصویری که در این مطلب برای شما ارائه کرده‌ایم پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

در نهایت امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از راهکارهای موجود در آن متوجه شوید که در iMessage بلاک شده‌اید یا خیر. حالا به ما بگویید که آیا موفق شده‌اید با استفاده از ترفندهای موجود در این مطلب بفهمید که چه کسی شماره شما را در iMessage بلاک کرده است؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید و پاسخ سوالاتتان را از کارشناسان سایت جویا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH