سری گلکسی S25 سامسونگ با تراشه پرچمدار اسنپدراگون عرضه خواهد شد

تراشه‌های اگزینوس پس از یک سال غیبت بار دیگر به سری پرچمدار گلکسی S بازگشتند. حدودا یک ماه قبل اعلام شد که این موضوع نخستین گام برای سیطره کامل تراشه‌های اگزینوس بر دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ است. در ادامه یک افشاگر مدعی شد که تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 در کلیه مناطق جهان از تراشه اگزینوس استفاده خواهند کرد. با این‌حال پستی که امروز توسط نشریه DigiTimes منتشر شده است؛ با فرضیه فوق تناقض دارد.

گزارش جدید نشان می‌دهد که سامسونگ به استراتژی دو جانبه خود برای استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس ادامه خواهد داد. بنابراین سری گلکسی S25 از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 به‌صورت توامان استفاده خواهد کرد.

با این‌حال هنوز دقیقا مشخص نیست که کدام یک از گوشی‌ها از تراشه اگزینوس بهره گرفته و کدام یک با تراشه اسنپدراگون روانه بازار خواهند شد. همانند سال 2024 سامسونگ به احتمال فراوان برای گوشی گلکسی S25 اولترا به‌صورت انحصاری از تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که مدل‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس بسته به منطقه عرضه مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون یا اگزینوس خواهند بود.

همچنین شایعه‌ای که حدودا یک ماه قبل منتشر شد؛ ادعا کرد که گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z تنها از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. با این‌حال یک گزارش دیگر نشان می‌دهد که گلکسی زد فلیپ 6 احتمالا با تراشه اگزینوس 2400 به بازار عرضه خواهد شد. در صورت تحقق این فرضیه، تراشه اگزینوس برای نخستین بار در یک گوشی تاشو به‌کارگیری خواهد شد.

همه چیز به‌زودی مشخص می‌شود؛ چرا که گوشی‌های گلکسی زد فولد 6، گلکسی زد فلیپ 6 و احتمالا مدل‌های گلکسی زد فولد 6 اولترا و گلکسی زد فلیپ 6 فن ادیشن در موعد زمانی مقرر برای برگزاری بازی‌های المپیک معرفی خواهند شد.

تصاویر گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس (با دو تراشه اگزینوس و اسنپدراگون) و گلکسی S24 اولترا (تنها با تراشه اسنپدراگون)

چنان‌چه سامسونگ به تراشه‌های سری اگزینوس خود به اندازه کافی اطمینان داشته باشد و از این تراشه در گوشی تاشو صدفی‌شکل و گران‌قیمت خود استفاده کند؛ در این‌صورت بدیهی است که استفاده از تراشه اگزینوس 2500 حداقل در گوشی‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس سناریویی کاملا منطقی قلمداد خواهد شد. شایان به ذکر است که سری گلکسی زد فلیپ دارای بدنه‌ای کوچک بوده و این موضوع موجب کاهش ظرفیت باتری گوشی و تهویه گرمایی دشوارتر آن می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه اگزینوس 2500 به بهینه‌سازی‌های بیش‌تر و بهبود بهره‌وری انرژی نسبت به مدل فعلی اگزینوس 2400 روانه بازار خواهد شد. همچنین سری گلکسی S25 با تغییرات دیگری نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH