سامسونگ از فلسفه جدید طراحی محصول خود برای سال 2030 رونمایی کرد

سامسونگ برای سال 2030 برنامه‌های بزرگی را در سر دارد. این شرکت کره‌ای قصد دارد که تا سال 2030 به بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌هادی در جهان تبدیل شود. اکنون سامسونگ از فلسفه جدید طراحی محصول خود رونمایی کرده است؛ راهبردی که در سال 2030 عملیاتی خواهد شد.

غول کره‌ای در روز 16 آوریل 2024 (28 فروردین ماه) و طی رویداد Milan Design Week 2024 چشم‌انداز آینده خود موسوم به Newfound Equilibrium را به معرض نمایش خواهد گذاشت. در واقع سامسونگ از طرح‌های اساسی، نوآورانه و هماهنگ برای محصولات خود با نام Design Identity 5.0 رونمایی می‌کند.

آقای TM Roh؛ مدیرعامل Samsung MX به منظور افشای فلسفه طراحی جدید محصولات شرکت و مسائلی که وی در صدد رفع آنها است؛ اقدام به نوشتن سرمقاله جدیدی نموده است. این رویکرد، Samsung Design Identity 5.0 (DI 5.0) نامگذاری شده و با محورهای اساسیآ نوآورانه و هماهنگ، مسیر پیش روی کمپانی برای طراحی محصولات آینده خود را ترسیم می‌کند.

مدیر ارشد سامسونگ اعلام کرده که این شرکت بیش از 1500 طرح در 7 استودیوی مطرح طراحی در سراسر جهان را در دست بررسی دارد. این طرح‌ها از فلسفه طراحی سامسونگ بهره گرفته و با الهام گرفتن از انسان‌ها، آینده را شکل می‌دهند. این فلسفه از زمان آغاز به کار واحد موبایل سامسونگ در سال 1996 هیچ تغییری نکرده است.

با این‌حال نحوه زندگی، تجربه زندگی و شیوه استفاده مردم از محصولات به‌طور پیوسته در حال تغییر بوده و سامسونگ قصد دارد تا استراتژی خود برای آینده را اصلاح نماید. با وجود فلسفه طراحی جدید DI 5.0، کمپانی کره‌ای قصد دارد تا محصولاتی با 3 مولفه طراحی شامل اصول (Essential)، نوآوری (Innovative) و هماهنگی (Harmonious) را تولید کند.

سامسونگ می‌خواهد به هدف اصلی خود وفادار بوده و ضمن تداوم نوآوری، محصولات خود را با سبک زندگی کاربران هماهنگ نماید.

برند کره‌ای با طراحی اصولی قصد دارد تا بر هدف اصلی محصولات خود تمرکز نماید. به‌عنوان مثال گلکسی S24 دارای طراحی نسبتا ابتدایی با حواشی نازک است و این زبان طراحی برای سایر گوشی‌های هوشمند گلکسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تلویزیون‌های سامسونگ دارای طراحی Infinity Air هستند که این موضوع موجب می‌شود تا نمایشگر گویی در هوا معلق بماند. دستگاه‌های ماشین لباسشویی و خشک‌کن این شرکت دارای طراحی مینیمالیستی و در عین‌حال کم‌مصرف هستند.

طراحی نوآورانه در محصولات سامسونگ می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. ترجمه زنده زبانی حین برقراری تماس در سری گلکسی S24، ارتقاء مقیاس 8K در تلویزیون‌های Neo QLED و جاروبرقی‌هایی که نوع کفی در حال نظافت را به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهند؛ از جمله نمونه‌های طراحی نوآورانه در محصولات سامسونگ به‌شمار می‌روند.

سامسونگ با به‌کارگیری طراحی هماهنگ قصد دارد تا به کمک مشخصه‌ SmartThings که تمامی محصولات شرکت را در یک سیستم واحد ادغام می‌کند؛ سادگی را به محصولات خود بیاورد. به‌عنوان مثال اسپیکر Music Frame به‌جای بهره‌گیری از طراحی برجسته با دکوراسیون منزل ترکیب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH