ظرفیت باتری گوشی‌های سری آیفون 16 اپل فاش شد

روز گذشته ظرفیت باتری گوشی‌های سری آیفون 16 اپل فاش شد. با این‌حال بایستی توجه داشت که این اطلاعات توسط منبعی با سوابق نه‌چندان دقیق منتشر شده‌اند؛ بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم این اطلاعات با دیده تردید نگاه کنید.

بر این اساس ادعا شده که آیفون 16 مجهز به یک باتری 3561 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. این رقم در مقایسه با مدل نسل قبلی 6 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر ظاهرا آیفون 16 پلاس از یک باتری 4006 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. این رقم در مقایسه با ظرفیت باتری مورد استفاده در آیفون 15 پلاس 9 درصد کاهش یافته است.

اگرچه استفاده از باتری با ظرفیت کمتر در نسخه جدید یک گوشی امری بی‌سابقه نیست؛ اما این پدیده نسبتا نادر قلمداد می‌شود. بر اساس شایعات، آیفون 16 پرو مجهز به یک باتری 3355 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود؛ بنابراین ظرفیت باتری در مقایسه با مدل نسل قبلی رشد 2.5 درصدی را تجربه خواهد کرد.

از سوی دیگر آیفون 16 پرو مکس احتمالا با یک باتری 4676 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار خواهد شد. این رقم در مقایسه با ظرفیت باتری آیفون 15 پرو مکس رشد 5 درصدی را نشان می‌دهد.

اکنون برای نخستین بار ظرفیت باتری مدل‌های چهارگانه سری آیفون 16 اپل فاش شده است. این اعداد و ارقام با یک شایعه پیش‌تر منتشر شده مطابقت دارند؛ اگرچه شایعه پیشین به ظرفیت باتری آیفون 16 پرو اشاره نکرده بود.

با توجه به کاهش ظرفیت باتری آیفون 16 پلاس در شرایط واقعی با بهبود بهره‌وری انرژی تراشه، نمایشگر یا هر دو آنها می‌توان چنین اختلافی را تا حدی کاهش داد. بنابراین حتی در صورت کاهش ظرفیت باتری نیز احتمالا دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آیفون 16 اپل ضمن برگزاری رویداد سالیانه عرضه محصولات سخت‌افزاری کمپانی در ماه سپتامبر امسال به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH