چگونه تمام نوتیفیکیشن‌های آیفون را پاک کنیم؟ + تصاویر و راهنمای جامع و کاربردی

گوشی‌های آیفون از جمله محصولاتی هستند که از محبوبیت بالایی برخوردارند و کاربران می‌توانند همیشه با این دستگاه‌ها به انجام کارهای مختلف و استفاده از قابلیت‌های جدید بپردازند. کمپانی اپل در طی سال‌ها نیز سعی کرده است که بر جذابیت گوشی‌های آیفون بیفزاید تا توجه افراد بیشتری را در سراسر جهان به این محصولات جذب کند. گوشی آیفون به شما اجازه می‌دهد تا تنها در یک نگاه تمام نوتیفیکیشن‌های جدیدی را که دریافت کرده‌اید تماشا کنید.

اگرچه این قابلیت بسیار کاربردی و جذاب به نظر می‌رسد ولی با افزایش برنامه‌ها در گوشی تعداد نوتیفیکیشن‌ها نیز افزایش یافته و ممکن است تمرکز کاربر را در هنگام انجام کار مهمی به هم بزنند. اپلیکیشن‌های مختلف در گوشی آیفون شما پس از دریافت اعلان جدیدی آن را برای کاربر ارسال می‌کنند. تمامی این عوامل باعث می‌شوند که آیفونی با فضای شلوغ داشته باشید.

ولی برای رفع این مشکل چندین راهکار وجود دارد که ما در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از این ترفندها بپردازیم و به شما یاد بدهیم که چگونه در یک زمان تمام نوتیفیکیشن‌های آیفون خود را پاک کنید. پس اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو هستید و قصد دارید که هرچه زودتر اعلان‌های موجود در دستگاه را پاک کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اگرچه پاک کردن نوتیفیکیشن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد ولی باید دقت کنید، چرا که آیفون هیچگونه بکاپی از نوتیفیکیشن‌ها نمی‌گیرد در نتیجه هنگامی که آنها را پاک می‌کنید اعلان‌ها برای همیشه از دستگاه پاک خواهند شد، پس متوجه نمی‌شوید که برنامه‌ها چه نوتیفیکیشنی را برای شما فرستاده بودند. در هر صورت بیایید در ادامه به سراغ بررسی این ترفندها برویم و یاد بگیریم که چگونه به صورت کامل تمام نوتیفیکیشن‌ها را از دستگاه آیفون پاک کنیم.

چگونه نوتیفیکیشن‌ها را از لاک اسکرین آیفون پاک کنیم؟

اگر دریافت نوتیفیکیشن‌ها را در آیفون فعال کرده باشید، بنابراین شکی نیست که آنها را روی لاک اسکرین دستگاه خود نیز ببینید. اگر می‌خواهید نوتیفیکیشن‌ها را از روی لاک اسکرین پاک کنید چندین راهکار وجود دارد. یعنی شما می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و حذف کنید یا اینکه تمامی نوتیفیکیشن‌ها را به صورت همزمان پاک کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: تبدیل گیف به MP4 در آیفون + راهنمای تصویری

اگر می‌خواهید که دیگر از برنامه خاصی برای مدتی نوتیفیکیشنی دریافت نکنید می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات آیفون خود آن برنامه را بی‌صدا کرده تا دیگر اعلانی از آن برای شما ارسال نشود. ما در ادامه به بررسی این ترفند پرداختیم، با ما همراه باشید.

اگر از لاک اسکرین استفاده می‌کنید می‌توانید از گوشه سمت چپ بالای نمایشگر دستگاه خود روی نوتیفیکیشن‌های اخیر کلیک کنید تا آنها را ببینید.

پاک کردن یک نوتیفیکیشن

مرحله اول: در ابتدا بهتر است که در صفحه لاک اسکرین دستگاه خود به بخش نوتیفیکیشن‌ها بروید تا آنها را پاک کنید. در اینجا نگه داشته و به سمت چپ سوایپ کنید.

مرحله دوم: هنگامی که بخش options را مشاهده کردید روی گزینه Clear کلیک کنید.

با این امر تمام نوتیفیکیشن‌هایی را که در اینجا انتخاب کرده باشید حذف می‌شوند. شما می‌توانید این مراحل را برای پاک کردن سایر نوتیفیکیشن‌ها در این بخش تکرار کنید.

استفاده از آپشن بی‌صدا کردن

مرحله اول: در اینجا باید نمایشگر دستگاه خود را روشن کرده و به نوتیفیکیشن مربوطه مراجعه کنید. حالا روی آن نگه دارید و به سمت چپ سوآیپ کنید تا گزینه‌های بیشتری برای شما نمایان شوند.

مرحله دوم: حالا روی Options بزنید، سپس قفل دستگاه خود را باز کنید.

مرحله سوم: سپس روی دکمه بی‌صدا کردن کلیک کنید، این امر موجب می‌شود تا تمام نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های مختلف در دستگاه شما برای مدت زمان خاصی برای شما ارسال نشوند.

نکته‌ای که باید در اینجا به آن توجه کنید این است که شما می‌توانید روی گزینه فلان نیز بزنید تا نوتیفیکیشن‌های برنامه خاصی را در تنظیمات غیرفعال کنید.

پاک کردن تمامی نوتیفیکیشن‌ها

مرحله اول: در مرحله 1 بهتر است که نمایشگر آیفون خود را روشن کنید، و زمانی که نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کردید روی آیکون ضربدر بزنید.

مرحله دوم: سپس روی Clear کلیک کنید.

با این کار تمام نوتیفیکیشن‌هایی را که در این بخش می‌بینید به طور کامل پاک خواهند شد. البته دقت کنید که این آپشن می‌تواند گاهی اوقات برای نوتیفیکیشن‌های اخیری که دریافت کرده‌اید کار نکند. در چنین وقت‌هایی از ترفندهای دیگری که در بالا به آنها پرداختیم استفاده کنید تا بتوانید تمام نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها را در آیفون خود پاک کنید.

پاک کردن انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها

اگر در صفحه لاک اسکرین آیفون خود انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها را از برنامه‌های خاصی مشاهده می‌کنید می‌توانید با جداسازی آنها هر کدام از مواردی را که خیلی به آنها نیازی ندارید انتخاب کرده و پاک کنید. یا اینکه تمام این نوتیفیکیشن‌ها را در یک آن پاک کنید بدون آنکه روی اعلان‌های سایر برنامه‌ها تاثیر بگذارد. در ادامه به بررسی این ترفند و مراحل آن پرداختیم:

مرحله اول: روی نمایشگر آیفون خود بزنید تا تمام نوتیفیکیشن‌ها ظاهر شوند. در ادامه قفل دستگاه خود را باز کنید.

مرحله دوم: حالا روی نوتیفیکیشن‌هایی که می‌خواهید پاک کنید نگه داشته و به سمت چپ سوآیپ کنید.

مرحله سوم: سپس روی گزینه Clear ضربه بزنید.

مرحله چهارم: اگر می‌خواهید که تمام نوتیفیکیشن‌هایی را که در اینجا می‌بینید (این نوتیفیکیشن‌ها مربوط به یک برنامه هستند)، پاک کنید می‌توانید روی آیکون ضربدر در بالای آنها ضربه بزنید.

مرحله پنجم: سپس Clear را انتخاب کنید.

با این کار انبوهی از نوتیفیکیشن‌های مربوط به یک برنامه خاص در آیفون شما پاک خواهند شد. شما می‌توانید مراحل گفته شده را برای پاک کردن سایر اعلان‌های برنامه‌های دیگر نیز تکرار کنید.

آیا می‌توان نوتیفیکیشن‌های قدیمی را از آیفون حذف کرد؟

نوتیفیکیشن‌های قدیمی آیفون همیشه در بخش نوتیفیکیشن سنتر ظاهر خواهند شد. مگر اینکه شما در گذشته این اعلان‌ها را از لاک اسکرین دستگاه خود پاک کرده باشید، در غیر این صورت تمام نوتیفیکیشن‌ها در این بخش باقی خواهند ماند. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به نوتیفیکیشن سنتر تمام اعلان‌های موجود را مشاهده و پاک کنید.

برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد که ما در ادامه آنها را ذکر خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

مرحله اول: قفل آیفون خود را باز کنید و گوشه بالا سمت چپ نمایشگر را به پایین بکشانید تا به نوتیفیکیشن سنتر وارد شوید.

مرحله دوم: حالا پس از اینکه وارد نوتیفیکیشن سنتر شدید روی آیکون ایکس روبروی هر یک از نوتیفیکیشن‌ها ضربه بزنید.

مرحله سوم: سپس روی Clear کلیک کنید.

با این کار می‌توانید فوراً تمام نوتیفیکیشن‌های قدیمی موجود در آیفون خود را پاک کنید. اگر قصد دارید که اعلان‌های خاصی را در این بخش حذف کنید می‌توانید روی این اعلان‌ها نگه داشته و به سمت چپ سوآیپ کنید. یا اینکه از مراحل گفته شده در بالا استفاده کرده تا انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها را حذف کنید. در اینجا باید توجه کنید که نوتیفیکیشن‌های جدیدی که برایتان ارسال می‌شود قابل مشاهده خواهند بود.

چگونه دریافت‌ نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها را در آیفون غیرفعال کنید؟

اگر از پاک کردن نوتیفیکیشن‌ها در لاک اسکرین آیفون خود خسته شده‌اید و نمی‌دانید که چگونه باید از شر این اعلان‌ها خلاص شوید باید بگوییم که ترفند خاصی برای غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف آیفون وجود دارد که ما در ادامه به آنها می‌پردازیم. برای مثال شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های برنامه خاصی را غیر فعال کرده یا اینکه برای مدت زمان خاصی قابلیت DND را روشن کنید تا دیگر اعلانی در دستگاه ظاهر نشود.

هنگامی که این کار را انجام دادید می‌توانید نسبت به غیر فعال کردن تمام نوتیفیکیشن‌ها در آیفون خود اقدام کنید، بیاید در ادامه به سراغ بررسی این مراحل برویم:

برای یک برنامه

مرحله اول: وارد برنامه تنظیمات در آیفون خود شوید و روی گزینه Notifications ضربه بزنید.

مرحله دوم: در برنامه‌هایی که به تازگی نصب شده‌اند اسکرول کنید و روی برنامه خاص خود ضربه بزنید.

مرحله سوم: حالا دکمه کنار گزینه Allow Notifications را خاموش کنید.

اکنون می‌توانید به عقب برگردید و این مراحل را برای غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌های سایر برنامه‌های موجود در آیفون خود نیز تکرار کنید.

استفاده از DND

مرحله اول: برای استفاده از قابلیت DND بهتر است که در ابتدا از گوشه بالا سمت راست صفحه نمایشگر آیفون را به پایین بکشانید یا اینکه اگر آیفون شما دکمه هوم داشته باشد، می‌‌توانید بخش پایینی صفحه را به بالا بکشانید تا وارد کنترل سنتر شوید.

مرحله دوم: در اینجا روی Focus بزنید، اگر احساس کردید که این قابلیت برای شما فعال نیست روی دکمه فوکوس به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید.

مرحله سوم: حالا در بین آپشن‌هایی که می‌بینید روی گزینه Do Not Disturb کلیک کنید.

با این کار تمام نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های موجود در آیفون شما به صورت موقتی غیرفعال می‌شوند. اگرچه باید به این نکته نیز توجه کنید که هنگامی که این قابلیت را خاموش کنید تمام نوتیفیکیشن‌ها دوباره روی دستگاه شما ظاهر خواهند شد.

این مطلب را نیز بخوانید: 12 راه برای رفع مشکل کم و زیاد شدن نور گوشی‌های آیفون + راهنمای تصویری کامل

به همین راحتی توانستید تمام نوتیفیکیشن‌ها را در دستگاه آیفون خود پاک کرده یا غیر فعال کنید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم که در این مطلب تمام ترفندهایی را که برای پاک کردن نوتیفیکیشن‌ها در آیفون خود به آنها نیاز دارید، برای شما ارائه کنیم. گوشی‌های آیفون به قابلیت‌های فراوانی مجهز شدند، همچنین برنامه‌های زیادی را نیز می‌توانید در این دستگاه‌ها نصب کنید و از استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها لذت ببرید. تمامی این برنامه‌ها هنگامی که تغییری به خود ببینند اعلانی را برای کاربر ارسال می‌کنند.

هرچه برنامه‌های موجود در دستگاه شما افزایش یاید، تعداد نوتیفیکیشن‌ها نیز بالا رفته و ممکن است با لاک اسکرینی بسیار شلوغ مواجه شوید. ولی برای پاک کردن این نوتیفیکیشن‌ها چه راه حلی وجود دارد؟ ما در این مطلب به بررسی برخی از این ترفندها پرداخته‌ایم و به شما یاد دادیم که چگونه با استفاده از راهکارهای مختلفی اعلان‌های موجود در دستگاه خود را پاک کنید.

پاک کردن تمامی اعلان‌ها در لاک اسکرین از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که شما می‌توانید با انجام این کار لاک اسکرینی منظم‌تر داشته و تمرکزتان در هنگام انجام کارهای مختلف به هم نریزد. همچنین با استفاده از راهنمای تصویری بسیار جامعی که در این مطلب برای شما ارائه کرده‌ایم به صورت دقیق‌تری مراحل گفته شده را پیش ببرید و در نهایت اگر ابهامی برایتان بوجود آمد، پاسخ آن را از ما بپرسید.

در هر صورت، به انتهای این مقاله رسیده‌ایم، امیدواریم که این راهکارها به شما کمک کرده باشند تا تمام اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های مختلف را در دستگاه آیفون خود غیرفعال کنید. آیا موفق شدید که با استفاده از این ترفندها برای مدت کوتاهی هم که شده است اعلان‌های برنامه خاصی را غیر فعال کنید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید و پاسخ سوالاتتان را از کارشناسان سایت جویا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH