به گفته وزنیاک، آیفون 6 آمده و باید اندرویدی‌ها به سطل ریخته ‌شوند

woz

آیفون 6 توانسته است تا بازخوردهای بسیار عجیبی داشته باشد و حتی کسانی که از اپل انتقادهای واضح می‌کرده‌اند هم از این دستگاه خوششان آمده است، برای نمونه و به گفته وزنیاک، آیفون 6 آمده و باید اندرویدی‌ها به سطل ریخته ‌شوند.

شاید نام استیو وزنیاک برای بسیاری از ما دقیقا در کنار نام استیو جابز قرار بگیرد و خاطراتی بسیار جالب را زنده کند ولی برای آن دسته از افراد که با این نام بزرگ عرصه فناوری اطلاعات آشنایی ندارند باید گفت که وزنیاک و استیو جابز با یکدیگر شرکت اپل را تاسیس کردند و برای مدت‌های بسیار طولانی باهم همکاری داشتند ولی در طول سال‌های اخیر، وزنیاک به منتقد شماره یک اپل تبدیل شده بود و محصولات این شرکت را در حد نام و آوازه این شرکت نمی‌دانست ولی به نظر می‌رسد که محصول جدید اپل حتی دل وزنیاک را هم آب کرده است و او را با اپل آشتی داده است.

ماجرا ازاین‌قرار است که وزنیاک در حال رفتن به‌پای پرواز خود در فرودگاه با دوربین یک تولیدکننده ویدیوهای مستقل روبرو می‌شود و در پاسخ به سوال او درباره آیفون 6، جواب بسیار جالبی می‌دهد؛ در این ویدیوی کوتاه وزنیاک رو به دوربین کرده و با هیچان می‌گوید: «آیفون 6 آمده است، من تمامی دستگاه‌های اندرویدی خودم را دور خواهم انداخت و از آیفون 6 استفاده خواهم کرد.»

جالب اینجاست که یکی از موارد بسیار هیچان انگیز برای وزنیاک، سیستم پرداخت ویژه این گوشی یعنی iPay است و وزنیاک در هنگام صحبت کردن درباره این فناوری به‌طور واضحی ذوق‌زده به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که وزنیاک علیرغم ریشه‌های بسیار عمیق خود در خاک اپل، از طرفداران اندروید محسوب می‌شود و بارها از محصولات مختلف اندرویدی تمجید کرده است و باید دید که عرضه یک پرچم‌دار اندرویدی خاص خواهد توانست مجددا نظر او را جلب کند یا خیر.

نکته بسیار جالب درباره رفتار وزنیاک را می‌توان به افتادگی او و هیچان بسیار بالای این مرد برای صحبت درباره فناوری دانست. این ویدیو یک نمونه بارز برای اثبات این گفته است، برای نمونه اگر کسی سایر مدیران اسبق شرکت‌های بزرگ را در فرودگاه می‌دید و از آن‌ها سوال می‌پرسید تا چه اندازه شانس دریافت یک پاسخ صادقانه و صمیمانه را داشت؟ وزنیاک در میان تمامی کاربران دنیای فناوری اطلاعات محبوب است و شاید این امر به خاطر اخلاق منحصربه‌فرد او پدید آمده باشد، اخلاقی که به نظر من باید سرمشقی برای بسیاری از مدیران اتوکشیده و بدعنق امروزی حاضر در صنعت فناوری اطلاعات باشد.

17 در مورد “به گفته وزنیاک، آیفون 6 آمده و باید اندرویدی‌ها به سطل ریخته ‌شوند”

  1. قابل توجه همه ،
    من و تعدادی از دوستام موبایل فروشی داریم و تا 300 یا 400 تا
    گوشی با سیستم عامل اندروید میفروشیم فقط یکی دوتا آیفون میفروشیم.

  2. قابله توجه همه ، خیلی از افراد دیدم اندروید ی بودن بعد با اشنا شدن با ios اومدن طرف ایفون ولی کم دیدم از ios برن سمت اندروید ، بابا یه شرکت سخت افزار هم نرم افزار رو با هم میزنه به بهترین حالت ممکن این همه هم طرفدارداره حالا هر کی میخواد بگه بخاطره کلاسه بگه گرونه هر چی میخواد بگه یه تعداد تولید میکنه همشم میفروشه نوش جونش چون کارش درسته ، اخه یه چنین شرکتی و ببینین چه افرادی میخوان ببرنش زیر سوال ؟؟ دسته در قابلمه خونشون لق بشه نمیدونن چیکار باید بکنن اونوقت میان در مورد یکی از عظیم ترین و پیشرفته ترین شرکت های تکنولوژی دنیا اظهار نظر میکنن ، بیخیال دیگه اه ، اقا اندروید خوبه خب تو از همون استفاده کن کسی بخدا جلوتو نمیگیره چجوری بگم سایپا مشتری باید داشته باشه لامبورگینی و بنز و مازاراتیم باید مشتری داشته باشن همشونم جنساشونو میفروشن ، اینم همونه ، یکی طلا میگیره یکی نقره یکیم برنز بس کنید تو رو خدا

  3. دیگه خیلی اغراق کرده درسته که ایفون خوبه ولی تو هیچ زمینه ی سخت افراری اول نیست و این ای او اس که ایفون رو قوی کرده وگرنه نه تو دوربین نه تو صفحه نه تو باطری وکیفیت ساخت در رده ی اول نیست

  4. یه مشت چرت و پرت گفته. آینده از آن سامسونگه. در ضمن اگر مایکروسافت نبود نوکیا و در نتیجه ویندوز فونی در کار نبود. پس فقط اندرویده که پیروز تمام سیستم عامل هاست.فقط اگه گوگل تلاش کنه هنگ های آندروید رو برطرف کنه مایکروسافت که ورشکستگی دوباره پیدا میکنه هیچ اونوقته که ای او اس هم برتری خاصی نسبت به آن نداره.نوت4 سامسونگ نه تنها گوشی های ضعیفی مثل زد3 رو که بنچمارک هاش نصف اس5 هم نیست کامل از بین میبره بلکه ثابت میکنه که تنها شرکتی هست که اپل رو به زانو خودش در میاره. بهترین صفحه، بهترین دوربین، بهترین نوآوری، بهترین باتری،…
    اما یکم فکر کنید آیفون چه نوآوری داشته؟ تنها پیشرفتش این بوده که پول و هزینه برای خریدش بالاتر رفته. تازه دیگه اوباهت و معروفی قبل رو نداره.

    1. با چندجای حرفت بکلی موافقم با چندجاش مخالف. در اینکه اندروید بهترین سیستم عامله موافقم ولی با اینجاش که میگی هنگ میکنه مخالفم. من خودم الان هم e1 دارم و هم z2 در جفتشونم هنگ ندیدم بلکه معتقدم اندروید خیلی روانه. البته این هنگی بودن که به اندروید میچسبونن بیشتر سامسونگ باعثشه که گوشیهاش خیلی لگ دارن و کند هستن. و کلا اسم اندرویدو خراب کرده. حالا میرسیم به بحث نوت4 که وقتی بهش میگی بهترین واقعا سخت در اشتباهی اونم در حضور z3 که به نوعی بهترین اسمارت فون اندروید محسوب میشه. صفحه نمایش QHD در نوت4 نه تنها برتری نداره به صفحه نمایش FHD درz3 بلکه کلی هم عیب داره، اول اینکه مصرف باتریش بالاست و دوم اینکه درنمرات بنچمارک تاثیر مستقیم داره و تا اینجا که نمرات بنچمارک اولیه منتشر شده ازش حتی از s5 و z2 هم کمتره نمراتش چه برسه به z3. مقایسه کیفیتو میذاریم واسه بعد از عرضه به بازار،خودتم بنظرم بدونی که فرقی بین صفحه نمایش QHD وFHD نیست وکلا چشم بالاتر از 330ppi تشخیص نمیده. میرسیم به بحث نمرات بنچمارک که هنوز کاملا مشخص نیستن هردو گوشی نمراتشون و فقط همون بنچمارک اولیه از نوت4 هست که واقعا ضعیف ظاهر شده.البته این نمرات بنچمارک دیگه مهم نیستن و نمیتونن ملاک بشن واسه خرید چون همه پردازنده ها قدرتمند شدن وهیچ کندی حس نمیشه موقع کار باهاشون. بحث دوربین که اصلا احتیاجی به شکافتن نداره معلومه بهترین دوربین حال حاضرو z3 داره ونوت4 هم که از سنسور سونی استفاده میکنه بدلیل تکنولوژی ضعیفتردرلنز و سنسورش نسبت به z3 بنظرم پای مقایسه هم جرات نکنه ظاهربشه. در باتری هم که اگه فقط نتایج باتری z3 compact ببینی میتونی متوجه بشی گوشیهای سونی دارن رکورددار باتری میشن و نتایج z3 از z3c هم بهتر خواهد بود شک نکن. نوت4 فکر نکنم به z2 هم بتونه نزدیک بشه درباتری چه برسه به z3. دربحث طراحی و کیفیت ساخت هم که حریفی رسما وجود نداره برای z3. نوت4 ضدآب هم که نیست،اسپیکرهای استریو هم که نداره. خدایی درکنار z3 که میذاریمش روی کاغذ صفحه و پردازنده خوبتری داره که اگه بیایم تو عمل مقایسه کنیم تو همین دومورد هم کم خواهد آورد.بقیه مشخصاتشم که مثل همون نوت3 هست و فرسنگهابا z3فاصله داره. روهم رفته خواستم از اشتباه دربیای که z3 رو ضعیف ذکر کردی چون واقعا بهترین اسمارت فون دنیاست z3. موفق باشی.

  5. سپهر (وینفونی)

    اگه آیفون شیش خخخ 1 ملیون بود، بهترین بود! ولی کسی نمیخرید! چون دگ کلاسسسسسس نداش!
    همه اینایی هم که ایفون میخرن فقط باسه کلاسش میخرن!
    نشانه ی پولداریه آیفون!
    البته مال وقتی بود که گرون ترین گوشی 500 تومن بود و آیفون 4 یه تومن
    الآن که همه 2 ملیون رو دارن!
    دست کارگر ساختمونی هم 5s gold میبینی! 😐
    به همین لومیام قسم اگه دروغ بگم!
    تو مترو ، تو تاکسی تو … بری یه آیفون دست یا آدم عجیب میبینی!
    البته منظورم همه نیست!
    بدی آیفون اینه که خز شده و گرونه!
    اگه ارزون بود خز نمیشد! معروف هم نمیشد!
    تنها دلیل منطقی برای خریدن آیفون 6 برنامه هاشه!
    وگرنه که 3/4 امکانات ویندوزفون و اندروید تازه بهش اضافه شده و هنوز کلی کم داره!
    محدودیت هم ن د ا ر ه! هی نگین آیوس و وینفون محدودا!
    اتفاقا خیلی هم از اون سیستم عامل ویروسی هنگی نامحدود ترن!
    اندروید تو ایران بدون بازار و مایکت که کلی برنامه ویروسی تحویل مردم میدن و ناقص هستن، هیچی نیست!
    اپ استور و مایکروسافت استور کاملا آزادن!
    اما گوگل پلی نیست!
    پس بهتره دفعه بعد که میخواین گوشی بگیرین، درست انتخاب کنید!
    گوشی های اندروید خراب ردن!
    گنده هاشون که g3 و z3 و s5 و m8 بودن! ***ن! از بقیش چه انتظاری داره!
    یکی هم که حرف حق میزنه! یا تایید نمیشه یا منفی بارون!
    بعله!
    +
    نظرم بود!

  6. شما بیاید سه میلیون به من پول بدین یه گوشی بهتون تحویل میدم آیفون رو فیتیله پیچ کنه
    والا
    آخه با این قیمت افسانه ای این همه تعریف و تمجید داره؟
    به اندازه قیمتش نمی ارزه اصلاً!

    1. شما برو تو رویاهات فیتیله پیچ کن !!!!!!!!!!!!!!!!! انگار نمیدونی بهترین مهندسان دنیا تو اپل هستن ! وقتی یاد گرفتی اول فکر کنی بعد حرف بزنی معلوم میشه یکم چیزی حالیته ! به خاطر خودت میگم یه چیزایی نگی که فردا مسخره عام و خاص بشی از من گفتن بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!! از اسمتم معلومه تو کار جوکی !

  7. مگه این دفعه ی اوله که یکی با اپل کار میکنه و میگه عجب گوشی هست ما که به این جمله عادا کردیم اما به هرحال وزنیاک خیلی خیلی درست میگه که باید دستگاه های اندرویدی دور ریخته شوند بالاخره اون کسی بوده که بهترین دستگاه های اندرویدی رو هم کار کرده اما باز هم پرچم دار جدید اپل رو بهترین میدونه
    این هست واقعیت …………..

    1. بابا این یارو دیونست شما به خودت نگیر … همین پارسال بود که نکسوس گرفته بود میگفت خیلی بهتر و ازاد و فلانه و ایفون فایده نداره….حالا داره اینو میگه … از قیافشم معلومه مشنگه

  8. وزنیاک جان z3 آمده، باید کل اسمارت فونهای جهان دور ریخته شوند. اگه سونی تو آمریکا سرمایه گذاری میکرد و این آقای وزنیاک یبار باهاشون کار میکرد الان یکی از فن بوی های xperia بود. واقعا هیچی سونی نمیشه. خدا بیامرز استیو جابز عاشق سونی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH