گوشی اکسپریا 10 مارک 6 سونی با تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 معرفی شد

اگرچه سونی با معرفی گوشی پرچمدار جدید اکسپریا 1 مارک 6 استفاده از نمایشگر با نسبت ابعاد 21:9 را متوقف کرد؛ اما از سوی دیگر اکسپریا 10 مارک 6 آماده است تا روند عرضه گوشی‌های باریک و کشیده سونی را ادامه دهد.

جدیدترین گوشی میان‌رده سونی با برخی تغییرات کلیدی نسبت به مدل نسل قبلی خود معرفی شده و با تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 6 نسل 1 و 8 گیگابایت رم روانه بازار می‌شود. با این‌حال اکسپریا 10 مارک 6 فاقد دوربین تله‌فوتو اختصاصی است.

اکسپریا 10 مارک 6 مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 60 هرتزی است. سونی این‌بار نیز از پوشش محافظ گوریلا گلس Victus و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی استفاده کرده است. برند ژاپنی ادعا کرده که اسپیکرهای گوشی از میزان بلندی و شفافیت صدای بالاتری برخوردار هستند. اکسپریا 10 مارک 6 مجهز به فریم پلاستیکی بوده و برای ساخت پنل پشتی آن از 50 درصد مواد اولیه بازیافتی استفاده شده است.

پیش از این اشاره شد که اکسپریا 10 مارک 6 برخلاف مدل نسل قبلی خود فاقد ماژول اختصاصی تله‌فوتو با بزرگنمایی 2 برابری است؛ اما دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی گوشی با قابلیت OIS احتمالا جای خالی این ماژول را پر خواهد کرد. این دوربین از زوم 2 برابری در سطح حسگر پشتیبانی نموده و محدوده کانونی 52 میلی‌متری را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ در حالی‌که میزان نور جذب شده توسط سنسور نیز نسبت به ماژول تله‌فوتو حذف شده بیش‌تر خواهد بود.

این گوشی از قابلیت ضبط ویدیویی 4K با حداکثر سرعت 30 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین دیگر روی پنل پشتی دستگاه در واقع یک ماژول فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل 16 میلی‌متر است.

اکسپریا 10 مارک 6

اکسپریا 10 مارک 6 سیستم‌عامل اندروید 14 را اجرا نموده و کاربران این گوشی از 3 به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی برای مدت 4 سال بهره‌مند خواهند شد. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی گوشی از فناوری شارژ 30 واتی پشتیبانی می‌کند.

گواهینامه حفاظتی IP68، جک صوتی هدفون و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی سایر مشخصه‌های اکسپریا 10 مارک 6 به‌شمار می‌روند.

گوشی میان‌رده جدید اکسپریا در 3 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود. این محصول با تنها یک پیکره‌بندی حافظه شامل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و فروش آن با برچسب قیمتی 399 یورویی/349 پوندی از اواسط ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

اکسپریا 10 مارک 6 در مدل‌های رنگی مختلف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH