چگونه متوجه شویم که پیامی در اندروید فرستاده شده است؟ + فعال‌سازی Read Receipts

یکی از ویژگی‌های خوب گوشی‌های اندرویدی این است که می‌توانید از ارسال شدن پیام خود اطمینان حاصل کنید. اگرچه باید قبل از انجام هر کاری، این ویژگی را به صورت دستی فعال کنید، چرا که به صورت پیش‌فرض غیرفعال است.

مهم نیست که از چه برنامه‌ای برای ارسال پیام‌های خود به دیگر کاربران استفاده می‌کنید، چرا که در هر صورت می‌توانید با ترفندهایی که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم، ارسال شدن یا نشدن پیام‌های خود را در برنامه‌های شخص ثالث و سایر برنامه‌ها بررسی کنید.

در این مطلب، ما به سراغ پلتفرم‌های پیام‌رسانی از جمله گوگل مسجز، سامسونگ مسجز، واتساپ و فیسبوک مسنجر رفته‌ایم و راهکارهای خاصی را برای بررسی ارسال شدن پیام‌ها در این برنامه‌ها ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید از این مراحل در سایر برنامه‌ها نیز استفاده کنید، اگرچه ممکن است کمی متفاوت باشند.

در هر صورت بیایید در ادامه به سراغ بررسی این ترفندها برویم و مراحل مختلف این راهکارها را باهم بررسی کنیم. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فعال کردن گزارش ارسال شدن پیام در گوگل مسجز

برنامه گوگل مسجز یکی از برنامه‌های پیش‌فرض گوشی‌های اندرویدی است که برای مشاهده وضعیت ارسال پیام‌های متنی استفاده می‌شود. اگر شما نیز از این برنامه برای ارسال پیام‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است که از طریق مراحل پایین، نحوه مشاهده وضعیت ارسال پیام‌ها را یاد بگیرید:

این مطلب را نیز بخوانید: دلیل ارسال نشدن پیام‌ها در اندروید چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه پیام‌ها در گوشی اندرویدی خود شوید و سپس روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست بزنید. سپس به بخش تنظیمات برنامه مراجعه کنید.

مرحله 2: سپس به بخش چت‌های RCS در بالا بروید. پس از آن، دکمه کنار Send read receipts را روشن کنید.

مرحله 3: دوباره به منوی قبلی برگردید. پس از آن، به پایین اسکرول کنید و روی Advanced بزنید. گزینه Get SMS delivery reports را فعال کنید.

با دنبال کردن این سه مرحله، موفق شده‌اید که ارسال شدن پیام‌ها را فعال کنید و وضعیت ارسال آنها را برای هردو نوع پیام‌ها یعنی اس‌ام‌اس و آر‌سی‌اس بررسی کنید. حالا هر وقت که پیامی را ارسال کنید، یک تیک در کنار پیام خواهید دید، این به این معنی است که پیام ارسال شده است.

هنگامی که دو تیک را در کنار پیام موردنظر مشاهده کردید، پیام ارسال و خوانده شده است. اگرچه در صورتی که بخواهید پیامی را از آیفون به اندروید بفرستید، این روش کاربردی نخواهد بود.

روشن کردن قابلیت Read Receipts در برنامه پیام‌رسانی سامسونگ

اگر دستگاه سامسونگ در اختیار دارید، می‌‌توانید از برنامه‌های خود سامسونگ برای فرستادن پیام استفاده کنید. اگر این کار را انجام می‌دهید و می‌خواهید بدانید که چگونه باید قابلیت خواندن پیام‌ها را در برنامه پیام‌رسان سامسونگ فعال کنید، حتما در ادامه مراحل انجام این ترفند را بخوانید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه سامسونگ مسجز در گوشی سامسونگ خود شوید و روی منوی سه نقطه در بالا بزنید. پس از آن، تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 2: به تنظیمات چت وارد شوید، سپس دکمه پایین Read Receipts را روشن کنید.

مرحله 3: به منوی قبلی برگردید و روی More Settings بزنید. سپس، روی Text Messages بزنید.

مرحله 4: در اینجا گزینه Show when delivered را فعال کنید.

درست مانند روش گوگل مسجز، با دنبال کردن مراحل پایین می‌‌توانید از ارسال پیام و خواندن آن اطمینان حاصل کنید. این قابلیت وقتی به کار می‌آید که می‌خواهید به دیگر دوستان و اعضای خانواده‌تان که از گوشی‌های دیگری استفاده می‌کنند، پیام دهید. با این راهکار، قادر خواهید بود از ارسال و خواندن پیام در گوشی‌های آیفون و اندرویدی آگاه شوید.

فعال کردن تیک آبی خواندن پیام در واتساپ

واتساپ بدون شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی در جهان است. این برنامه به قابلیت‌های متفاوتی مجهز شده و کاربران در جهان سعی می‌کنند که روزانه به ارسال پیام، ویدیو، برقراری تماس صوتی و ویدیویی و ارسال موزیک و غیره اقدام کنند.

پس هیچ شکی نیست که چنین برنامه خوبی به قابلیت تیک آبی مجهز شده باشد! این ویژگی باعث می‌شود که پس از ارسال پیام و خوانده شدن توسط فرد مقابل، متوجه این امر شوید. البته خیلی از کاربران نیز با مراجعه به تنظیمات تیک آبی را برمی‌دارند تا دیگر افراد از خوانده شدن پیام‌ها مطلع نشوند! در هر صورت، بیایید در ادامه به نحوه فعال‌سازی تیک آبی خوانده شدن پیام در واتساپ بپردازیم:

مرحله 1: برنامه واتساپ را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 2: به Privacy بروید. حالا گزینه Read receipts را فعال کنید.

پس هر وقت که پیام شما ارسال شود، واتساپ به صورت پیش‌فرض به شما اطلاع می‌دهد که پیام ارسال شده است! اگر دو تیک را در کنار پیام دیدید، یعنی پیام شما ارسال شد. شما نمی‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. اگرچه با فعال کردن تیک آبی خوانده شدن پیام، هنگامی که پیام توسط فرد خوانده شود، دو تیک در کنار پیام به رنگ آبی در خواهند آمد!

دیگر برنامه‌های پیام‌رسانی مانند فیسبوک و اینستاگرام نیز به صورت پیش‌فرض به قابلیت ارسال و مشاهده پیام مجهز شده‌اند. اگر شما از یکی از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، در کنار پیام خود، به دنبال عکس کوچکی از فردی که دارید به او پیام می‌فرستید بگردید.

اگر عکس آنها را در کنار پیام خود مشاهده کردید، کاملا مشخص است که این کاربر یا کاربران پیام شما را مشاهده کرده و خوانده‌اند.

نحوه فعال کردن خوانده شدن پیام‌ها در جیمیل

آیا می‌دانستید که جیمیل نیز به قابلیت خوانده شدن پیام‌ها مجهز شده است؟ بنابراین شما می‌توانید بررسی کنید که پس از ارسال ایمیلی، فرد مقابل پیام شما را باز کرده و خوانده است یا خیر! این قابلیت وقتی کاربردی است که برای شغل موردنظر خود ایمیلی ارسال کرده باشید و می‌خواهید بفهمید که ایمیل شما توسط اشخاص خوانده شده است یا خیر.

این مطلب را نیز بخوانید: مشکل صفحه سبز گوشی در آیفون و اندروید چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

همچنین اگر لینکی را برای فردی ارسال کرده باشید و می‌خواهید ببینید که فرد روی لینک موردنظر کلیک کرده یا نه، می‌‌توانید از این راهکار استفاده کنید.

البته جیمیل به صورت پیش‌فرض این قابلیت را ارائه نمی‌کند اگرچه شما می‌توانید افزونه Mailtrack را دانلود کنید و سپس این قابلیت را در آنجا فعال کنید.

پس از دانلود افزونه از لینک داده شده، با اکانت گوگل خود وارد شوید و سپس تمام ایمیل‌های خود را در اینجا مشاهده کرده و می‌‌توانید از نحوه ارسال و خوانده شدن آنها اطلاعات کسب کنید. هنگامی که دریافت‌کننده، ایمیل شما را باز کند، این افزونه به شما نوتیفیکیشنی را ارسال می‌کند! شما همچنین می‌توانید از این افزونه برای برنامه Mailtrack نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب به سراغ بررسی اطلاعاتی درباره نحوه مطلع شدن از ارسال ‌و خوانده شدن پیام‌ها در برنامه‌های مختلف رفتیم و راهکارهای متنوعی را برای شما ارائه کرده‌ایم. از جیمیل، واتساپ، برنامه پیام‌رسان سامسونگ و برنامه معمولی پیام‌ها گرفته تا گوگل مسجز همگی در ارسال پیام به شما کمک می‌کنند.

شما می‌توانید به راحتی قابلیت read receipts یا همان خوانده شدن پیام‌ها را در این برنامه‌ها فعال کرده و هر وقت که فرد دریافت‌کننده پیام شما را مشاهده کرد، متوجه شوید. این قابلیت بسیار کاربردی است و به شما کمک می‌کند تا از بسیاری از چیزها مطلع شوید.

علاوه بر آن، امکان دارد که در زمان‌های اضطراری پیامی را برای فردی ارسال کنید و به سرعت منتظر پاسخ پیام خود باشید. پس می‌‌توانید با فعال کردن این ویژگی در برنامه‌های مختلف از مشاهده پیام خود آگاه شوید و سریع‌تر کارتان را انجام دهید. لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مراجعه کنید.

در نهایت، به پایان این مقاله رسیدیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشید از راهکارهای داده شده از مشاهده و خواندن پیام‌های خود توسط دیگر افراد در برنامه‌های مختلف مطلع شوید. لطفا نظرات و سوالات خود را در این زمینه در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH