گوشی اقتصادی HMD Aura با تراشه Unisoc و نمایشگر IPS معرفی شد

کمپانی HMD Global پیش‌تر از گوشی‌های هوشمند رده پایین سری Pulse خود با تمرکز بر قابلیت تعمیرپذیری رونمایی کرد. این سری شامل سه گوشی هوشمند مختلف بوده و در بازار اروپا عرضه شده است.

تمامی دستگاه‌های مدل Pulse از تراشه 12 نانومتری Unisoc T606 استفاده می‌کنند. اکنون برند فنلاندی، گوشی ارزان‌قیمت‌‌تری با نام HMD Aura را در بازار استرالیا عرضه کرده است. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.56 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس (معادل 1600×900 پیکسل) در قسمت جلویی بوده و حواشی اطراف نمایشگر نیز از ظاهری مشابه با گوشی Pulse Pro برخوردار هستند.

با این‌حال به‌جای استفاده از یک حفره کروی‌شکل جهت استقرار دوربین جلویی شاهد به‌کارگیری ناچ قطره‌ای شکل هستیم. این گوشی در مقایسه با اکثر مدل‌های موجود در بازار از نمایشگر عریض‌تری برخوردار است (نمایشگر به‌جای نسبت ابعاد 20:9 دارای نسبت 16:9 است). HMD Aura در دو مدل رنگی مختلف شامل سبز (Glacier Green) و مشکی (Indigo Black) روانه بازار می‌شود. تصاویر مربوط به این دو مدل رنگی در ادامه قابل مشاهده هستند.

این گوشی هوشمند از تراشه 28 نانومتری Unisoc SC9863A1 استفاده می‌کند. پردازنده مورد اشاره پیش‌تر در گوشی نوکیا C31 نیز مشاهده شده است. جهت اطلاع علاقه‌مندان به تست‌های بنچمارک بایستی خاطرنشان کرد که این گوشی در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 6 به‌ترتیب امتیازات حدودا 160 و 725 را کسب کرده است.

گوشی جدید HMD مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. رم 4 گیگابایتی بایستی برای پیمایش منظم در وب، پخش ویدیو و انجاک کارهای مشابه کافی باشد. HMD Aura مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 10 واتی در بستر پورت USB-C است. همچنین کاربران این گوشی به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز دسترسی خواهند داشت.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار یک لنز کمکی (احتمالا جهت سنجش اطلاعات عمق صحنه) روی پنل پشتی گوشی مستقر شده است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی گوشی قرار دارد. از جنبه امکانات امنیتی نیز این گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثرانگشت روی پنل پشتی و پایین‌تر از ماژول فلاش است.

این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 13 روانه بازار می‌شود. HMD Aura با برچسب قیمتی 180 دلار استرالیا (تقریبا 118 دلار آمریکا) در این کشور عرضه می‌شود. برای مقایسه جالب است بدانید که گوشی HMD Pulse با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و قیمت 230 دلار استرالیا (تقریبا 150 دلار آمریکا) قابل سفارش است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH