چگونه تماس‌های ناشناس را در اندروید و آیفون مسدود کنیم؟ + راهنمای تصویری

دریافت تماس از شماره‌های ناشناس می‌‌تواند امری آزاردهنده باشد و تمرکزتان را در زمان‌های حساس و مهم به هم بریزد. شما همیشه می‌‌توانید از قابلیت مزاحم نشوید یا همان DND استفاده کنید و تمام نوتیفیکیشن‌ها یا تماس‌ها را بی‌صدا کنید. ولی این قابلیت نباید دائمی باشد.

چرا که امکان دارد پیام‌ها و تماس‌های مهم را از مخاطبین خود از دست بدهید. بنابراین در چنین وقت‌هایی چه باید کرد؟ اگر شما هم تماس‌های ناشناسی را در گوشی آیفون یا اندرویدی خود دریافت می‌کنید، بهتر است که این مطلب را تا انتها بخوانید.

چون ما قصد داریم با معرفی چندین ترفند به شما یاد بدهیم که چگونه تماس‌های ناشناس را مسدود کنید. همه گوشی‌های هوشمند با فیلتر‌هایی برای مسدود کردن تماس‌های ناشناس ساخته شده‌اند. اگرچه، برخی از این شماره‌ها امکان دارد که از محدودیت‌های حاصل به راحتی بگذرند!

پس تعجبی ندارد که در هنگام انجام کار مهمی تمرکزتان به هم بخورد. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از روش DND، از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید تا همه تماس‌ها به جز مخاطبین خود را بلاک کنید. بیایید در ادامه به سراغ بررسی این روش‌ها برویم و ترفندهای مختلف موجود در اینجا را بخوانیم.

بلاک کردن شماره‌های ناشناس در گوشی‌های اندرویدی

شما می‌توانید به راحتی تمام تماس‌های ناشناس را در گوشی اندرویدی خود بلاک کنید. البته با اعمال برخی از فیلترها نیز می‌‌توانید از ورود این تماس‌ها جلوگیری کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را در مراحل پایین ذکر کرده‌ایم:

مرحله 1: وارد برنامه تلفن در گوشی اندرویدی خود شوید‌. سپس روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی Caller ID and spam بزنید.

مرحله 3: دکمه کنار Filter spam calls را فعال کنید.

مرحله 4: به عقب برگردید و شماره‌های مسدود شده را باز کنید.

مرحله 5: در اینجا روی دکمه Unknown بزنید.

دریافت تماس از مخاطبین تنها در گوشی‌های سامسونگ گلکسی

سامسونگ از برنامه‌های مختلفی روی دستگاه‌های گلکسی خود استفاده می‌کند، پس تعجبی ندارد که بتوانید در این دستگاه‌ها نیز تنها از مخاطبین خود تماس دریافت کنید. برای انجام آن از مراحل پایین کمک بگیرید:

این مطلب را نیز بخوانید: دلایل ذخیره نشدن مخاطبان در دستگاه‌های اندرویدی + چرا گوشی اندرویدی نمی‌تواند مخاطب ذخیره کند؟

مرحله 1: برنامه تلفن را در گوشی سامسونگ گلکسی خود باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه عمودی بزنید و به تنظیمات بروید.

مرحله 2: دکمه Caller ID and spam protection را فعال کنید.

مرحله 3: منوی شماره‌های بلاک شده را باز کنید و روی دکمه Block unknown/private numbers کلیک کنید تا این گزینه روشن شود.

پس از آن، متوجه می‌شوید که دیگر شماره‌های ناشناس نمی‌توانند به شما زنگ بزنند و فقط این قابلیت برای مخاطبین شما فراهم شده است.

مسدود کردن شماره‌های ناشناس در آیفون

هیچ راه مستقیمی برای مسدود کردن شماره‌های اسپم و ناشناس در آیفون وجود ندارد. اگرچه آیفون به شما امکان می‌دهد تا شماره‌های ناشناس را بی‌صدا کنید. البته در ادامه نحوه انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم:

مرحله 1: وارد برنامه تنظیمات در گوشی آیفون خود شوید و به دنبال گزینه Phone بگردید و اسکرول کنید.

مرحله 2: گزینه Silence Unknown Callers را انتخاب کنید.

مرحله 3: در منوی بعدی، روی دکمه خاموش کردن بزنید و این ویژگی را غیرفعال کنید.

فعال کردن ویژگی مزاحم نشوید یا DND در اندروید

شما می‌توانید در گوشی‌های اندرویدی خود نیز قابلیت مزاحم نشوید را فعال کنید. با این کار، تمام نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها بی‌صدا می‌شوند‌. البته در این میان امکان دارد که نتوانید تماس‌های مهم را مشاهده کنید. پس بهتر است که با مراجعه به تنظیمات، تعیین کنید که می‌خواهید از کدام یک از مخاطبین خود تماس دریافت کنید. در ادامه مراحل انجام این کار را ذکر کرده‌ایم:

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی Notifications بزنید.

مرحله 2: به Do Not Disturb اسکرول کنید.

مرحله 3: روی People بزنید و سپس Calls را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی دکمه زیر Contacts بزنید‌‌.

اکنون به منوی مزاحم نشوید بروید و این قابلیت را روشن کنید. در نهایت، با اینکه این ویژگی فعال است، اندروید به شما امکان می‌دهد تا از برنامه‌ها و مخاطبان مهم خود اعلان دریافت کنید.

فعال کردن ویژگی مزاحم نشوید در گوشی‌های سامسونگ گلکسی

کاربران سامسونگ گلکسی به شما امکان می‌دهند تا به آسانی ویژگی مزاحم نشوید را در دستگاه خود فعال کنید. در نتیجه تنها مخاطبین موردنظر شما می‌توانند با شما تماس بگیرند، بیایید به سراغ نحوه فعال کردن این ویژگی برویم:

مرحله 1: وارد تنظیمات شوید و Notifications را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی Do not disturb بزنید.

مرحله 3: در زیر بخش Exceptions روی Calls, messages, and conversations بزنید‌. سپس Calls را انتخاب کنید.

مرحله 4: در اینجا روی Contacts only بزنید.

فعال کردن ویژگی فوکوس در آیفون

اپل در دستگاه‌های خود به جای ویژگی مزاحم نشوید از فوکوس استفاده کرده است. شما می‌توانید چندین پروفایل فوکوس ایجاد کرده و یک فضای بدون هیچ گونه حواس‌پرتی برای خود درست کنید تا به راحتی به انجام کارهای مختلف خود اقدام کنید. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید:

مرحله 1: وارد تنظیمات شوید و روی فوکوس بزنید.

مرحله 2: روی Do Not Disturb بزنید.

مرحله 3: People را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی Allow Calls From بزنید و Contacts را انتخاب کنید.

هر زمانی که این قابلیت را فعال کنید، تمام تماس‌های ناشناس بی‌صدا خواهند شد! به همین آسانی توانستید تماس‌های ناشناس را در گوشی آیفون خود سایلنت کنید.

استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای مسدود کردن تماس‌گیرندگان ناشناس

برنامه Truecaller در اندروید

اگر می‌خواهید از فیلترهای اسپم در گوشی هوشمند خود استفاده کنید، از برنامه‌های شخص ثالث کمک بگیرید. انواع و اقسام این برنامه‌ها در گوگل پلی استور و اپ استور وجود دارد که در بین آنها برنامه Truecaller یکی از بهترین آنها شناخته می‌شود. بیایید آن را باهم بررسی کنیم:

مرحله 1: برنامه Truecaller را از لینک پایین در اندروید خود دانلود و نصب کنید.

دانلود Truecaller برای اندروید

مرحله 2: برنامه را باز کنید، روی منوی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست بزنید و سپس وارد تنظیمات شوید.

مرحله 3: روی Block بزنید و گزینه Block numbers not in the phonebook را فعال کنید.

برنامه Truecaller در آیفون

مرحله 1: برنامه Truecaller را از لینک پایین در آیفون خود دانلود و نصب کنید.

دانلود Truecaller برای آیفون

مرحله 2: برنامه Truecaller را باز کنید و مجوزهای لازم را ارائه کنید.

مرحله 3: برنامه را ببندید، سپس وارد تنظیمات آن شوید.

مرحله 4: به Phone اسکرول کنید. سپس، Call Blocking & Identification را انتخاب کنید.

مرحله 5: فیلترهای Truecaller را فعال کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه منطقه یا کشور خود را در گوگل پلی استور تغییر دهیم؟ + ارائه چند ترفند تضمینی

تجربه استفاده از این برنامه در گوشی‌های اندرویدی خیلی بهتر از آیفون است. در نهایت اگر از این برنامه استفاده کرده‌اید، لطفا تجربه استفاده از آن را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب به شما نشان دهیم که چگونه از دریافت تماس‌های ناشناس جلوگیری کرده و تمام تماس‌ها به جز مخاطبین خود را مسدود کنید! مهم نیست که یک کاربر اندرویدی هستید یا آیفون، چون به هر حال می‌‌توانید با این ترفندها تماس‌های ناشناس را در گوشی خود بلاک کنید!

دریافت تماس‌های ناشناس بسیار آزاردهنده است و امکان دارد که در هنگام انجام کار مهمی تمرکزتان را به هم بزند. بهترین کار این است که تماس‌های ناشناس را بی‌صدا و یا مسدود کنید. برای انجام این کار ترفندهای بسیاری وجود دارد، از فعال کردن ویژگی DND گرفته تا استفاده از برنامه‌های شخص ثالث همگی در اینجا تاثیرگذار هستند.

قابلیت مزاحم نشوید یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی است که در گوشی‌های هوشمند کاربرد دارد ولی یکی از بدی‌های آن این است که امکان دارد تمام تماس‌ها و پیام‌های مهم خود را از دست بدهید! پس باید با مراجعه به تنظیمات، تعیین کنید که می‌خواهید از کدام یک از افراد تماس دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.

در نهایت، به پایان این مطلب رسیده‌ایم، امیدواریم که این ترفندها برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید تماس‌های ناشناس خود را بلاک کنید. آیا ترفندهای بالا کاربردی بودند؟ شما نیز تاکنون تماس‌گیرندگان ناشناس را بلاک کرده‌اید؟ لطفا نظرات و سوالات خود درباره این موضوع را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH