دلیل ظاهر شدن صفحه سفید در گوشی‌های اندرویدی چیست؟ + راهکار

گوشی‌های اندرویدی قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، برای همین است که طرفداران زیادی دارند. از سامسونگ، شیائومی و گوگل گرفته تا وان‌پلاس و هواوی همگی در رده گوشی‌های اندرویدی قرار دارند.

دستگاه‌های اندرویدی معمولا تمام نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند و کم پیش می‌آید که با نقصی مواجه شوند. البته همه کاربران اینقدر خوش‌شانس نیستند! چرا که گزارش شده که برخی از گوشی‌های اندرویدی با مشکل صفحه سفید روبرو شده‌اند.

اگر شما نیز گاهی اوقات در هنگام کار با گوشی اندرویدی خود با مشکل صفحه سفید مواجه می‌شوید، به شما حق می‌دهیم که بخواهید به سراغ خریداری یک دستگاه جدید بروید. این اتفاق بسیار آزاردهنده است، اما شما می‌توانید این مشکل را با استفاده از ترفندهایی که در این مقاله به آنها می‌پردازیم، به راحتی حل کنید.

ما در ادامه به بررسی برخی از این ترفندها پرداخته‌ایم و به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مشکل صفحه سفید را در سامسونگ و دیگر دستگاه‌های اندرویدی خود رفع کنید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشکل صفحه سفید گوشی‌های اندرویدی

بروز مشکل صفحه سفید در گوشی‌های اندرویدی می‌‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. از نمایشگر دچار مشکل گرفته تا مشکلات سخت‌افزاری همگی در اینجا تاثیر دارند. آپدیت ناتمام، مشکلات گرم شدن دستگاه، یک برنامه دچار مشکل و… نیز از دیگر مواردی هستند که باعث به وجود آمدن صفحه سفید می‌شوند‌.

این مطلب را نیز بخوانید: مشکل صفحه سبز گوشی در آیفون و اندروید چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

راه‌های رفع مشکل صفحه سفید در گوشی‌های اندرویدی

چندین راه برای رفع مشکل صفحه سفید در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی چند مورد از آنها پرداخته‌ایم. بیایید در ادامه به بررسی این راهکارها بپردازیم‌.

ریستارت کردن دستگاه

یکی از اولین کارهایی که باید برای رفع صفحه سفید در دستگاه اندرویدی خود انجام دهید این است که گوشی را ریستارت کنید. با این کار هیچکدام از اطلاعات یا فایل‌های گوشی حذف نخواهند شد، پس نگران این موضوع نباشید.

برای ریستارت کردن گوشی اندرویدی، دکمه پاور را فشار دهید و حداقل برای 20-30 ثانیه نگه داشته باشید. هنگامی که گوشی خاموش شد، توقف کنید.

در گوشی‌های سامسونگ باید دکمه کاهش صدا و دکمه پاور را هفت تا ده ثانیه نگه داشته و فشار دهید تا گوشی خاموش شود. با ریستارت اجباری دستگاه اندرویدی خود به احتمال بالایی مشکلات دستگاه از جمله صفحه سفید حل خواهد شد.

اگر پس از انجام این کار، متوجه شدید که این مشکل همچنان باقی است، چند بار دیگر این کار را تکرار کنید و سپس بررسی کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر.

خارج کردن سیمکارت و کارت حافظه

یکی دیگر از راه‌های رفع صفحه سفید در اندروید در آوردن سیمکارت و کارت حافظه از گوشی است. پس سعی کنید که با سوزن گوشی این دو را از دستگاه جدا کنید و سپس بررسی کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر. البته می‌‌توانید پس از جداسازی سیمکارت و کارت حافظه، گوشی را یک بار ریستارت کنید.

خارج کردن باتری

اگر یک گوشی اندرویدی قدیمی داشته باشید، به راحتی می‌توانید پس از مشاهده مشکل صفحه سفید، باتری گوشی را خارج کنید. به همین راحتی می‌توانید این مشکل را در دستگاه اندرویدی خود حل کنید! برای این کار، پس از در آوردن کاور گوشی، سعی کنید پنل پشت گوشی را باز کنید. سپس باتری را خارج کنید.

البته باتری گوشی‌های اندرویدی جدید به قابلیت جداسازی مجهز نشده‌اند، پس نمی‌توان آنها را از دستگاه خارج کرد. شما باید از سایر ترفندها استفاده کنید.

بررسی شارژر دستگاه

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که میزان شارژ باتری دستگاه کاهش می‌شود و امکان راه‌اندازی دستگاه وجود ندارد. برای همین است که صفحه سفید را مشاهده می‌کنیم. در چنین مواقع سعی کنید گوشی خود را به شارژر متصل کنید تا در صورت کم بودن میزان باتری گوشی، دستگاه شارژ شود.

حتی اگر این کار را امتحان کردید و نتیجه‌ای نگرفتید، سعی کنید از شارژر دیگری برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده کنید. اگر اکنون مشکل صفحه سفید حل شد، پس احتمالا مشکل از گوشی نبوده باشد، چرا که شارژر یا کابل گوشی آسیب‌دیده و دچار مشکل بوده است!

بررسی برنامه دچار مشکل

اگر اخیرا پس از نصب چندین برنامه جدید متوجه شده‌اید که گوشی اندرویدی شما دچار مشکل صفحه سفید می‌شود، بهتر است که حافظه پنهان این برنامه‌ها را پاک کنید.

برای انجام این کار، به تنظیمات دستگاه مراجعه کنید و سپس به برنامه‌ها بروید. روی name بزنید. سپس، روی Storage بزنید و Clear cache را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با این کار هیچ اطلاعاتی از برنامه پاک نخواهد شد.

همچنین می‌‌توانید برنامه موردنظر که موجب بروز مشکل صفحه سفید شده است را پاک کنید. به همین راحتی!

استفاده از safe mode در گوشی‌های اندرویدی

اگر هنوز هم نمی‌توانید از شر صفحه سفید در گوشی‌ اندرویدی خود خلاص شوید، بهتر است که از این روش استفاده کنید و safe mode را فعال کنید. با روشن کردن این قابلیت، مشاهده خواهید کرد که تنها برنامه‌های از قبل نصب شده روی گوشی وجود خواهند داشت!

بنابراین دیگر هیچ برنامه شخص ثالثی را در هنگام راه‌اندازی این قابلیت در دستگاه مشاهده نخواهید کرد. پس اگر یک برنامه شخص ثالث موجب بروز مشکل صفحه سفید در اندروید شده باشد، با فعال کردن سیف مود متوجه خواهید شد که مشکل از کجا بوده است.

توجه کنید که این قابلیت ویجت‌های روی صفحه را ریمو می‌کند، ولی هیچ اطلاعات دیگری از دستگاه شما را حذف نخواهد کرد.

برای فعال کردن safe mode در گوشی‌های اندرویدی از روش پایین کمک بگیرید:

مرحله 1: هنگامی که دستگاه روشن است، روی دکمه پاور در بخش جانبی گوشی بزنید تا وقتی که منوی پاپ آپ پاور را روی صفحه ببینید. در برخی از گوشی‌ها، باید برای انجام این کار، به طور همزمان روی دکمه پاور و افزایش صدا یا پاور و کاهش صدا بزنید تا منوی پاور را مشاهده کنید.

مرحله 2: در منوی ظاهر شده، روی آپشن پاور به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید تا زمانی که پیام Reboot to Safe mode روی صفحه ظاهر شود. سپس روی اوکی بزنید تا این قابلیت فعال شود. اکنون می‌توانید در هنگام روشن شدن این ویژگی، سیف مود را در زیر صفحه مشاهده کنید.

مرحله 3: در این مرحله به تنظیمات بروید، وارد برنامه‌ها شوید و پس از آن برنامه موردنظر خود را که موجب بروز صفحه سفید شده بود را بیابید. روی uninstall بزنید تا برنامه حذف شود.

برای خارج شدن از حالت سیف مود، باید گوشی اندرویدی خود را ریستارت کنید. به همین آسانی این روش را نیز به پایان رساندید. اگر همچنان این مشکل حل نشد، به بخش بعدی مراجعه کنید!

ریست فکتوری گوشی اندرویدی

ریست فکتوری یا همان برگشت به تنظیمات کارخانه یکی از روش‌های مهم اما نهایی است که معمولا برای رفع باگ‌های مختلف گوشی‌ها کاربرد دارد.

اگر در هنگامی که گوشی شما دچار صفحه سفید شده است، بخواهید به ریست فکتوری اقدام کنید، احتمال دارد که نتوانید این کار را در آن زمان انجام دهید. بنابراین می‌توانید به جای استفاده از گوشی دستگاه خود را به یک کامپیوتر متصل کرده تا با کامپیوتر این کار را انجام دهید و از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

اگر می‌‌توانید این کار را انجام دهید به سراغ کامپیوتر خود رفته و از اطلاعات موجود بکاپ بگیرید. سپس، دستگاه را ریست فکتوری یا فرمت کنید.

برای این کار به تنظیمات بروید. سپس وارد System شوید و پس از آن روی Reset options  بزنید. در نهایت، Erase all data را انتخاب کنید.

در گوشی‌های سامسونگ نیز باید در ابتدا به تنظیمات رفته و روی General Management بزنید. پس از آن، Reset و Factory data reset را انتخاب کنید تا دستگاه ریست فکتوری شود.

اگر نمی‌توانید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید، قبل از اینکه دستگاه را ریست کنید سعی کنید که از روش بعدی استفاده کنید.

مراجعه به تعمیرکار مورد اعتماد

اگر گوشی اندرویدی شما همچنان با صفحه سفید روبرو است، به احتمال زیاد نمایشگر دستگاه مشکل داشته باشد. همچنین امکان دارد آسیب داخلی یا فیزیکی منجر به بروز این مشکل شده باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا گوشی اندرویدی با پین درست باز نمی‌شود؟ + معرفی چند ترفند

برای حل این موضوع می‌‌توانید به یک متخصص ماهر در زمینه گوشی‌های هوشمند مراجعه کنید، پس از آن نیز می‌‌توانید از نمایشگر جدید دستگاه خود لذت ببرید بدون آنکه دچار صفحه سفید شوید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب دلایل بروز صفحه سفید را در گوشی‌های اندرویدی بیان کنیم. همچنین راهکارهای زیادی برای رفع این موضوع را نیز برای شما ارائه کردیم. گاهی اوقات صفحه سفید در گوشی‌های اندرویدی رخ می‌دهد و دلایل زیادی خواهد داشت.

صفحه سفید اتفاق آزاردهنده‌ای است و به احتمال بالایی تا هنگامی که این مشکل رفع نشود، نمی‌توانید تمام کارهای خود مربوط به گوشی هوشمند را انجام دهید. از آسیب سخت‌افزاری گرفته تا صدمه به نمایشگر دستگاه، بالا بودن دمای گوشی و برنامه مخرب همگی در اینجا نقش دارند.

همچنین آپدیت ناتمام نیز ممکن است منجر به بروز این مشکل شده باشد. در هر صورت شما می‌توانید با ریستارت کردن دستگاه، خارج کردن سیمکارت و کارت حافظه، خارج کردن باتری، بررسی شارژر دستگاه، بررسی برنامه دچار مشکل و … صفحه سفید را حل کنید.

در نهایت، به پایان این مقاله رسیده‌ایم. امیدواریم که توانسته باشید با ترفندهای داده شده مشکل صفحه سفید را در گوشی اندرویدی خود حل کنید. آیا تا به حال با مشکل صفحه سفید روبرو شده‌اید؟ این موضوع را چگونه رفع کردید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH