نخستین جزئیات درباره گوشی‌های سری راگ‌فون 9 ایسوس فاش شد

شرکت ایسوس پیش‌تر در ماه ژانویه امسال از گوشی‌های سری راگ‌فون 8 خود رسما رونمایی کرد. در حال حاضر اگرچه تا موعد عرضه سری راگ‌فون 9 هنوز چندین ماه دیگر زمان باقی مانده است؛ اما اکنون این گوشی هوشمند با شماره مدل ASUSAI2501C برای نخستین بار در فضای وب ظاهر شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وبسایت Android Headlines، سری راگ‌فون 9 شامل دو مدل مختلف با اسامی راگ‌فون 9 و راگ‌فون 9 پرو خواهد بود. این گوشی‌ها احتمالا در 3 ماهه نخست سال 2025 عرضه خواهند شد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که شناسه فوق متعلق به کدام مدل است.

سری راگ‌فون 9 همانند بسیاری از پرچمداران سال 2024 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام استفاده خواهد کرد. این نیمه‌هادی در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که حداکثر فرکانس پردازشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از مرز 4 گیگاهرتز فراتر خواهد رفت.

یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo مدعی شد که فرکانس نمونه اولیه تراشه SM8750 به 4.2 گیگاهرتز رسیده است. همچنین این تراشه در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 3000 و 10000 را کسب کرده است. به گفته وی این موضوع موجب تحت فشار قرار گرفتن تراشه Dimensity 9400 شرکت مدیاتک خواهد شد.

امتیاز اعلام شده در مقایسه با تراشه A17 Pro اپل نیز بیش‌تر است. نکته شگفت‌آور اینکه نمونه اولیه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 (که عملکرد نسخه نهایی آن می‌تواند بیش‌ از پیش افزایش پیدا کند) در تست پردازش تک هسته‌ای از تراشه A17 Pro اپل پیشی گرفته است.

ایسوس راگ‌فون 8

گوشی گیمینگ ایسوس احتمالا بر مقوله عملکرد تمرکز داشته و به منظور حفظ عملکرد برتر خود حین اجرای طولانی‌مدت بازی‌های سنگین از یک سیستم خنک‌کننده به‌مراتب بهتر بهره خواهد برد. بعلاوه انتظار می‌رود که سری راگ‌فون 9 به منظور ارائه تجربه گیمینگ بهتر در کنار جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام از دکمه‌های ماشه‌ای نیز استفاده کند.

در حال حاضر پیرامون سری راگ‌فون 9 ایسوس جزئیات زیادی در دست نیست؛ اما با بررسی مشخصات سری راگ‌فون 8 می‌توان به قابلیت‌های احتمالی مدل‌های جدید تا حدی پی برد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های راگ‌فون 8 و راگ‌فون 8 پرو مجهز به لوگو با نورپردازی RGB و ماتریس قابل برنامه‌ریزی از نوع مینی LED هستند. پنل جلویی دستگاه از یک نمایشگر LTPO AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 165 هرتزی و حداکثر روشنایی 2500 نیتی میزبانی می‌کند.

مدل استاندارد مجهز به 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم است؛ در حالی‌که مدل پرو با رم 16 یا 24 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. راگ‌فون 8 مجهز به 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 بوده و ظرفیت حافظه در مدل پرو به 512 گیگابایت یا 1 ترابایت ارتقاء پیدا می‌کند. هر دو گوشی دارای دوربین‌های اصلی 50 مگاپیکسلی روی پنل پشتی خود بوده و ماژول تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابری و لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی نیز سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH