آیفون تاشو اپل احتمالا تا سال 2027 به بازار عرضه خواهد شد

بازار گوشی‌های تاشو با سرعتی بسیار بیش‌تر نسبت به کل بازار گوشی‌های هوشمند در حال رشد است. بنابراین اپل نمی‌تواند برای همیشه از این بازار پرسود فاصله بگیرد. در واقع شایعات متعدد از عرضه آیفون تاشو اپل طی چند سال آینده حکایت دارند.

گزارش جدید موسسه تحقیقاتی TrendForce نشان می‌دهد که عرضه یک گوشی تاشو توسط اپل تا پیش از سال 2027 امری بعید به‌نظر می‌رسد. این پدیده از الزامات سخت‌گیرانه اپل برای چین‌خوردگی و قابلیت اطمینان‌پذیری نمایشگر تاشو ناشی می‌شود.

این موضوع احتمالا بدان معناست که اپل برخلاف سامسونگ مایل است تا نمایشگر تاشو هنگام باز شدن فاقد هرگونه چین‌خوردگی باشد. قابلیت اطمینان‌پذیری نیز می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد؛ اما می‌توان حدس زد که اپل مایل است تا مکانیسم تاشو برای سالیان طولانی به‌صورت بی‌نقص قابل استفاده باشد.

تحلیل‌گران موسسه TrendForce ادعا می‌کنند که اپل کماکان مشغول ارزیابی مشخصات و عملکرد قطعات برای نخستین ایفون تاشو خود است. این فرآیند احتمالا کماکان مدتی زمان خواهد برد. در صورت عرضه آیفون‌ تاشو در سال 2027، فرآیند توسعه واقعی آن در سریع‌ترین حالت ممکن احتمالا از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. بنابراین تامین‌کنندگان اپل برای هماهنگ‌سازی کامل خود با تمامی مشخصات دقیق کماکان فرصت کافی را در اختیار دارند.

با این‌حال در 3 ماهه نخست سال 2024 شرکت هواوی با پیشی گرفتن از سامسونگ به بزرگ‌ترین برند فروشنده دستگاه‌های تاشو در جهان تبدیل شد. اما برند کره‌ای با عرضه گوشی‌های تاشو آینده خود موسوم به گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 بار دیگر می‌تواند تاج و تخت را از رقیب چینی پس بگیرد.

با این‌حال در اینجا یک نکته مهم نیز وجود دارد. ظاهرا هواوی قصد دارد تا نخستین گوشی هوشمند جهان با مکانیسم تاشونده سه‌گانه را در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه نماید. عرضه این محصول در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر احتمالا می‌تواند جشن‌های سامسونگ را تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH