تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 توسط دو شرکت سامسونگ و TSMC تولید خواهد شد

بر اساس گزارش‌ها کمپانی کوالکام سرگرم بررسی استراتژی همکاری با دو تولیدکننده برای ساخت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 است. این دو کمپانی شریک، سامسونگ الکترونیکس و TSMC خواهند بود.

به گفته وبسایت Businesskorea، کریستیانو آمون؛ مدیرعامل کوالکام ضمن برگزاری یک جلسه توجیهی رسانه‌ای در W Hotel شهر تایپه تایوان در پاسخ به یک سوال، این اطلاعات را با مخاطبان به اشتراک گذاشت.وی در خصوص ریسک اتکای محض به تنها یک تولیدکننده برای تمامی تراشه‌ها اعلام کرد که کوالکام به فکر همکاری با سامسونگ در کنار TSMC برای تولید تراشه خود است.

شایان به ذکر است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌طور کامل توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد. با این‌حال با عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 استراتژی کمپانی احتمالا دستخوش تغییر می‌شود. کریستیانو آمون تائید کرد که در حال حاضر توجه کوالکام بایستی بر تولید تراشه در TSMC متمرکز باشد.

بر اساس گزارش‌ها احتمال به‌کارگیری استراتژی همکاری با دو تولیدکننده برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 موضوعی است که اخیرا به‌طور مکرر از گوشه و کنار شنیده می‌شود. بعلاوه کوالکام در ارزیابی‌های داخلی خود، فرآیند 2 نانومتری سامسونگ موسوم به SF2 را مورد تمجید قرار داده است. انتظار می‌رود که این گره فرآیندی پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در زمینه عملکرد و بهره‌وری به ارمغان بیاورد.

همکاری پیشین کوالکام با Samsung Foundry چندان موفقیت‌آمیز نبود. کوالکام پیش‌تر تلاش کرده تا برای تولید برخی تراشه‌های خود از جمله اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 8 نسل 1 با Samsung Foundry همکاری نماید. با این‌حال هر دو تراشه در برآورده نمودن انتظارات عمومی در زمینه عملکرد پایدار ناکام بودند.

مشکلات ناشی از داغ شدن بیش از حد دو تراشه موجب شد تا کوالکام با عرضه پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بار دیگر به آغوش TSMC بازگردد. این تراشه در گوشی تاشو گلکسی زد فولد 4 مورد استفاده قرار گرفت. نسخه به‌روزرسانی شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 که با استفاده از گره فرآیندی 4 نانومتری TSMC تولید شده بود؛ در زمینه بهره‌وری انرژی و عملکرد پایدار پیشرفت قابل‌توجهی از خود نشان داد.

از سوی دیگر سامسونگ با عرضه دو نسل آخر تراشه‌های اگزینوس خود موسوم به اگزینوس 2200 و اگزینوس 2400 (که توسط Samsung Foundry تولید می‌شوند) توانسته راندمان انرژی را به میزان قابل‌توجهی بهبود دهد. تراشه اگزینوس 2400 به‌کارگیری شده در گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس، شکاف عملکردی مشاهده شده طی چند سال گذشته را نشان نمی‌دهد.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ با عرضه گره‌های فرآیندی 3 نانومتری، 2 نانومتری و مقیاس‌های کوچک‌تر که احتمالا در ساخت تراشه‌های آینده اسنپدراگون مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ تا چه اندازه موفق ظاهر خواهد شد.

نهایتا مدیرعامل کوالکام به استراتژی همکاری با دو تولیدکننده اشاره کرد؛ اما جزئیات مربوط به نحوه اجرای آن را فاش نکرد. سامسونگ بر اساس منطقه جغرافیایی از تراشه‌های مختلفی در پرچمداران خود استفاده می‌کند. در این مرحله مشخص است که کوالکام همکاری با سامسونگ را به‌عنوان یک گزینه پشتیبان در نظر گرفته و تمرکز خود بر ادامه همکاری با TSMC را حفظ خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH