همه حقایق درباره جایزه ۶۰۰ دلاری تپ سواپ در بایننس!

تپ سواپ یک تسک جدید با جایزه ۶۰۰ دلاری رو معرفی کرده که بسیاری رو به این فکر انداخته هرطور شده، به این جایزه دست پیدا کنند. البته باید قبول کرد که این مبلغ، عدد کمی نیست و در حدود ۳۵ میلیون تومن می‌شه که قاعدتا برای هر کسی ارزشمنده! حتی ۹۹ درصد کسانی که مشغول بازی کردن در تپ سواپ هستند، پس از لیست شدن احتمالی توکن‌هاش هم به چنین مبلغی نخواهند رسید، پس چطوری چنین رقم زیادی رو انقدر راحت از دست بدیم؟ از طرفی خود صرافی بایننس هم در سایتش این خبر رو درج کرده تا مشخص بشه واقعا چنین شکلی از همکاری شکل گرفته که جدا از بحث جایزه، خب می‌تونه یک خبر مثبت هم برای کامیونیتی و طرفداران تپ سواپ به حساب بیاد.

اما آیا اصلا چنین چیزی منطقیه؟ یک جایزه به ارزش ۶۰۰ دلار که در قسمت تسک‌ها گذاشته شده و طبیعتا برای همه بازیکن‌ها باید قابل اجرا باشه! تپ سواپ هم به اون وچر می‌گه اما بایننس از عبارت دیگه‌ای براش استفاده می‌کنه.

در این مقاله، به بررسی این موضوع می‌پردازم و خیال شما رو بابتش راحت می‌کنم که دیگه انقدر در فکرش نباشید!

خب، قبل از اینکه وارد جزئیات بشیم، اول حساب کنیم که آیا اصلا دادن این جایزه شدنی هست یا نه! در حال حاضر تپ سواپ ۴۴ میلیون بازیکن داره! یعنی در صورتی‌که تمام این افراد بتونن شرایط لازم برای بدست آوردن جایزه رو کسب کنند، باید مبلغ ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ناقابل بابتش پرداخت بشه! برای درک بزرگی این مبلغ همین بس که بدونید مارکت کپ دوج کوین به عنوان هشتمین رمز ارز با ارزش دنیا، ۲۳ میلیارد دلاره! یا این عدد از بودجه رسمی بسیاری از کشورها در دنیا هم بیشتره، پس چطوری امکان داره که تپ سواپ و یا حتی بایننس از پس تامین چنین رقمی بر بیان؟

البته، طبیعتا قرار نیست که تمام این ۴۴ میلیون نفر موفق به انجام این تسک بشن اما حتی در حالت بدبینانه، حداقل ۱۰ درصد که قادر به این کار هستند! یعنی تپ سواپ باید یک بودجه ۲.۶ میلیارد دلاری به این کار اختصاص بده! عددی که از ارزش کل توکن‌های نات کوین در حال حاضر هم بیشتره!

پس با یک حساب دو دو تا چهار تای ساده، متوجه می‌شیم که اصل این قضیه و پرداخت چنین جایزه‌ای کاملا غیر منطقی و کاملا نشدنی هست، پس جریان چیه؟

یک نکته بسیار مهم و اساسی در این قضیه که بایننس در صفحه مرتبط با اون کاملا شفاف اعلام کرده، اینه که اصلا قرار نیست پول نقدی به کسی داده بشه، بلکه این جایزه به شکل کردیت و اون هم کسر از کارمزد معاملات در صرافی بایننسه که تازه به صورت مرحله‌ای و فقط برای کاربران جدید هم اعمال می‌شه!

به زبان ساده بخوام بگم، معنیش اینه که شما اگر به عنوان یک کاربر جدید و البته عضو تپ سواپ در بایننس ثبت نام کنید، مجاز به استفاده از یک اعتبار ۶۰۰ دلاری خواهید بود که فقط در بخش معاملات این صرافی استفاده می‌شه.

پس طبیعتا تا همین جای کار، بیشتر از ۹۰ درصد یوزرها کلا نیازی به این پول اعتباری نخواهند داشت مگر اینکه تصمیم داشته باشند وارد صرافی بایننس شده و در آنجا شروع به معامله کنند.

در این حالت هم، بایننس این کردیت رو در ۵ مرحله به اون‌ها می‌ده که ۵۰۰ دلار از ۶۰۰ دلار برای دو مرحله آخر و سخت‌ترین قسمته که باز هم درصد خیلی کمی از افراد به اون خواهند رسید!

حالا این ۶۰۰ دلار تخفیف در معامله چطوری داده می‌شه؟

۲۰ دلار تخفیف در کارمزد معاملات اسپات به کسانی تعلق می‌گیره که در طی ۱۴ روز، احراز هویت خودشون رو انجام بدن

۳۰ دلار تخفیف به کسانی که یک واریز کوین به ارزش حداقل ۱۰ دلار در طی ۱۴ روز داشته باشند

۵۰ دلار تخفیف به کسانی که یک معامله به ارزش حداقل ۱۰ دلار در طی ۲ هفته در بایننس انجام بدن

۲۰۰ دلار به کسانی که بیشتر از ۵ هزار دلار معامله در طی فقط ۷ روز صورت بدن

۳۰۰ دلار هم به کسانی که در طی یک هفته، بیشتر از ۵۰ هزار دلار در بایننس ترید کنند، تخفیف در کارمزد داده خواهد شد!

خب، با نگاهی به این آمار و ارقام و بذل و بخشش‌هایی که قراره صورت بگیره، متوجه می‌شیم که رسما هیچ پول نقدی به کسی نمی‌رسه و صرفا یک تخفیف در کارمزدها اون هم به صورت اعتبار هست که به کسانی می‌رسه که به‌دنبال انجام معاملات زیاد و گسترده در بایننس هستند. به‌طور معمول هم چنین افرادی داری حساب‌های وریفای شده در بایننس یا سایر صرافی‌ها هستند و انقدرها هم این تخفیف در معاملات براشون جذابیت نداره که بخوان اقدام جدیدی برای درست کردن یک حساب تازه تاسیس صورت بدن!

این مدل از همکاری، شبیه به همون مدل بازاریابی‌هایی هست که در سطح ساده‌تر، در سایت‌هایی مثل تخفیفان در کشورمون می‌بینیم! بر فرض با یک رستوران قرارداد می‌بندند که در صورت ارسال کاربر از طرف این سایت، به آن‌ها تخفیف‌های مثلا ۳۰ درصدی بدن یا اینکه ماست و نوشابه کنار غذا براشون رایگان باشه! به این شکل، رستوران اقدام به جذب مشتری می‌کنه و سایر خدماتش رو هم به اون افراد می‌فروشه!

بایننس هم در اینجا با استفاده از همین اصل بسیار ساده در مارکتینگ، یک همکاری برد برد با تپ سواپ راه‌اندازی کرده و صرفا به کسانی که مشتری جدیدی براش می‌شن، مقداری کردیت برای تخفیف در معاملات می‌ده و با این کار، تعداد اعضای خودش رو هم بیشتر می‌کنه، بدون اینکه حتی دلاری پول نقد برای جذب این کاربرها خرج کرده باشه! همین کردیت ۶۰۰ دلاری هم از بخشی خرج می‌شه که صرفا درآمد بایننس هست و هیچ هزینه یا پول اضافه بابت این داستان نه از سمت بایننس و نه از سوی تپ سواپ هزینه نخواهد شد و چه بسا که این کار برای تپ سواپ، منفعت مالی هم داشته باشه و به عنوان مثال بایننس، تمامی افردی که از این روش وارد این صرافی می‌شن رو به عنوان رفرال برای تپ سواپ شناسایی کرده و بابت اون‌ها، یک پورسانت هم به تیم تپ سواپ بده!

پس با این حساب، دیگه خیلی ذهن خودتون رو درگیر این داستان وچر ۶۰۰ دلاری و سودی که ممکنه از کف بدین، نکنید! چون سود اصلی این داستان برای بایننس و تپ سواپ خواهد بود و شما فقط یک مشتری برای تحقق اهداف اونا هستید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH