گوشی هوشمند HMD Atlas با تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 در راه است

کمپانی HMD اخیرا سه گوشی رده پایین از سری HMD Pulse را به بازار عرضه کرد. از سوی دیگر گوشی هوشمند HMD Vibe نیز در بازار آمریکا عرضه شد. اکنون ظاهرا برند فنلاندی در تدارک افزودن یک مدل میان‌رده جدید به سبد محصولات تولیدی خود است. این گوشی با نام تجاری (یا اسم رمز) HMD Atlas عرضه شده و مجهز به نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و باتری بزرگ‌تر خواهد بود.

توان پردازشی این محصول از طریق تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 کوالکام به‌همراه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تامین خواهد شد. همچنین وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی را فراهم خواهد کرد. این تراشه از اتصال 5G، وای‌فای 5ac، بلوتوث 5.1 و NFC پشتیبانی می‌کند. موجودیت این دستگاه توسط فردی با شناسه smashx_60@ فاش شده است. وی مدعی شده که HMD Atlas مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود.

این گوشی برخلاف مدل‌های Pulse و Vibe مجهز به یک نمایشگر 6.64 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. حفره کروی‌شکل تعبیه شده روی نمایشگر از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در کنار ماژول فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق بر روی پنل پشتی دستگاه مستقر خواهند شد. از این گذشته استفاده از نمایشگری با رزولوشن بالاتر در کنار دوربین فوق‌عریض هرچند پایین‌رده موجب تمایز Atlas از سایر مدل‌های اخیرا عرضه شده توسط کمپانی HMD خواهد شد.

در هر صورت ظاهرا این گوشی مجهز به یک باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 4.0 خواهد بود؛ اگرچه به سرعت شارژ باتری هیچ اشاره‌ای نشده است. تکنولوژی +Quick Charge 4.0 ترکیبی از فناوری قدیمی‌تر Quick Charge 3.0 و USB Power Delivery است. ابعاد گوشی معادل 163x75x8.75 میلی‌متر و وزن آن برابر با 210 گرم خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها HMD Atlas با برچسب قیمتی 240 دلاری عرضه شده و تصویر لو رفته نیز این دستگاه را با رنگ‌آمیزی سبز زیتونی (Olive Green) نمایش می‌دهد. برای مقایسه جالب است بدانید که HMD Vibe با برچسب قیمتی 150 دلاری عرضه می‌شود؛ اما مشخصات فنی این گوشی در مقایسه با HMD Atlas به میزان قابل‌توجهی ضعیف‌تر است. HMD Vibe مجهز به اتصال 4G، نمایشگر با رزولوشن اچ‌دی پلاس و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بوده و فاقد ماژول فوق‌عریض است.

تصویر لو رفته از گوشی HMD Atlas

انتظار می‌رود که HMD Atlas همانند مدل Vibe به‌طور انحصاری در بازار آمریکا عرضه شود. از سوی دیگر کمپانی روی توسعه گوشی HMD Skyline نیز کار می‌کند. این محصول به شکلی مشکوک به گوشی‌ لومیا شباهت دارد. چنان‌چه HMD کماکان از برند نوکیا استفاده می‌کرد؛ در این‌صورت چنین دستگاهی احتمالا جانشین نوکیا G400 به‌شمار می‌رفت.

نوکیا G400 مجهز به یک نمایشگر 6.58 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه اسنپدراگون 480 پلاس، سیستم دوربین سه‌گانه شامل سنسورهای 50، 5 و 2 مگاپیکسلی و یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 20 واتی است.

به گفته فرد افشاگر، HMD عرضه دستگاه‌های دیگری را نیز در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به مدل‌های 5G اقتصادی نظیر HMD Ridge و HMD Waylay و مدل‌های 5G فوق میان‌رده نظیر HMD Xenon و HMD Skyline اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH