چگونه با گوشی آیفون خود یک مدل سه‌بعدی از منزل‌ ایجاد کنید؟

در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که از اتاق خود یک مدل سه‌بعدی ایجاد کنید! این کار که با گوشی آیفون انجام می‌شود، بسیار کاربردی است. شما به راحتی می‌توانید با ترفندهایی که در ادامه این مقاله به شما آموزش می‌دهیم یک مدل سه‌بعدی از اتاق خود تحویل بگیرید.

این امر هنگامی مفید واقع می‌شود که بخواهید به طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل بپردازید. در این روزها که همه افراد به دنبال بازسازی منزل و محیط خانه خود هستند، ابزارهای اسکن و مدل‌سازی سه‌بعدی می‌توانند به شما کمک کنند تا به راحتی و بدون صرف هزینه‌ای، مدل سه‌بعدی منزلتان را تحویل بگیرید.

علاوه بر معمارها و طراحان داخلی، همیشه موضوع بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل جزو جذاب‌ترین موضوعات بوده است. اما باید هزینه‌های بالای آنها را نیز در نظر بگیرید. پس چه چیزی بهتر از نصب برنامه‌های کاربردی موجود در این زمینه که رایگان هم هستند؟

این اپلیکیشن‌ها طرح‌ها و طرح‌زمینه‌های مختلفی را برای خانه شما ارائه می‌کنند و حسابی بر ایده‌ها و خلاقیت شما می‌افزایند. در هر صورت بیایید در ادامه به بررسی این برنامه‌ها بپردازیم و به شما آموزش بدهیم که چگونه تنها با در دست داشتن گوشی آیفون خود یک مدل سه‌بعدی از منزل خود ایجاد کنید و تجربه جذابی را ثبت کنید.

ترفند مخفی آیفون در زمینه مدل‌سازی سه‌بعدی

قبل از اینکه به سراغ بررسی این ترفند برویم، بهتر است بدانید که آیفونی که می‌خواهید با آن به اسکن سه‌بعدی بپردازید، باید به اسکنر لیدار مجهز شده باشد، پس آیفون 12 پرو، آیفون 13 پرو، آیفون 14 پرو و آیفون 15 پرو در اینجا کاربردی هستند. همچنین علاوه بر موارد بالا، آیپد پرو نسل چهارم، آیپد پرو نسل پنجم و آیپد پرو نسل ششم نیز از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه گوگل کروم را در آیفون شخصی‌سازی کنیم؟ + جدیدترین ترفندها

حالا بیایید در ادامه به سراغ معرفی این ترفند مخفی برویم و برنامه‌های موردنیاز برای مدل‌سازی سه‌بعدی را برای شما معرفی کنیم.

برنامه اسکنر سه‌بعدی مناسب آیفون

یکی از برنامه‌های خوبی که برای گوشی‌های آیفون طراحی شده است، 3D Scanner App نام دارد. این برنامه رایگان است و می‌تواند با اسکنر لیدار خود به شما کمک کند تا محیط داخلی منزل خود را اسکن کنید. حتی امکان اسکن اشیا و ایجاد طرح‌های داخلی نیز با این برنامه وجود دارد.

علاوه بر آن، معماران و علاقمندان فضای داخلی نیز می‌توانند با این برنامه بر خلاقیت و ایده‌های خود بیافزایند و مدلی سه‌بعدی از اتاق تحویل بگیرند. نکته خوب این برنامه آن است که امکان اسکن به فرمت‌های مختلف یعنی OBJ ،GLTF و غیره وجود دارد. شما می‌توانید برای دانلود این برنامه از لینک پایین اقدام کنید و وارد اپ استور شوید:

دانلود 3D Scanner App

پس از اینکه وارد لینک بالا شدید و برنامه را روی آیفون خود نصب کردید، نوبت یادگیری اسکن کردن اتاق رسیده است، بیایید در ادامه به سراغ بررسی این راهکار برویم.

چگونه فضای داخلی را اسکن کرده و یک مدل سه‌بعدی ایجاد کنیم؟

پس از اینکه برنامه 3D Scanner App را روی دستگاه خود نصب کردید، بهتر است یاد بگیرید که چگونه یک مدل سه‌بعدی از فضای داخلی اتاق‌تان ایجاد کنید. برای انجام این کار از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: با آیفون خود وارد اتاقی که می‌خواهید از آن اسکن سه‌بعدی تهیه کنید شوید. سپس برنامه 3D Scanner App را باز کنید.

مرحله 2: روی دکمه قرمز بزنید تا پروسه اسکن اتاق توسط آیفون شما آغاز شود.

مرحله 3: تا زمانی که تمام نقطه‌های قرمز بی‌رنگ شوند اسکن را ادامه دهید. دقت کنید که تمام نقاط را اسکن کنید و هیچ نقطه اسکن نشده‌ای باقی نماند.

مرحله 4: هنگامی که اسکن کامل شد، مجددا روی نقطه قرمز رنگ بزنید تا اسکن را متوقف کنید.

مرحله 5: در اینجا می‌توانید بین کیفیت‌های HD، متوسط، سریع و custom یکی را انتخاب کنید. یکی از این کیفیت‌ها را انتخاب کنید و سپس روی start بزنید.

مرحله 6: کمی صبر کنید تا این کار به پایان برسد و سپس می‌توانید طرح سه‌بعدی منزل خود را دریافت کنید. همچنین امکان چرخش 360 درجه طرح نیز وجود دارد تا بهتر بتوانید اسکن اتاق را مشاهده کنید.

نحوه خروجی گرفتن از طرح اسکن سه‌بعدی

پس از اینکه اسکن اتاق کامل شد، وقت آن رسیده که از اسکن موردنظر خروجی بگیرید. برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: پس از اسکن کردن اتاق، روی گزینه Share بزنید.

مرحله 2: برای فایل خروجی فرمت موردنظر را انتخاب کنید.

مرحله 3: حالا می‌توانید فایل را در فایل‌ها ذخیره کنید یا اینکه آن را ایمیل کرده، ایردراپ کنید و یا اینکه با مراجعه به برنامه‌های پیام‌رسانی آن را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه تماس‌های ناشناس را در اندروید و آیفون مسدود کنیم؟ + راهنمای تصویری

چگونه تمام فایل‌های اسکن خود را مشاهده کنید؟

هنگامی که کار اسکن، خروجی گرفتن از آن و انتخاب فرمت مربوطه به پایان رسید، وقت مشاهده فایل‌ها می‌رسد! برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: برنامه 3D Scanner App را باز کنید و در پایین سمت چپ روی Scans بزنید.

مرحله 2: در اینجا می‌توانید تمام فایل‌های اسکن شده خود را مشاهده کنید.

مرحله 3: روی یکی از فایل‌ها بزنید تا آن را به صورت کامل مشاهده کنید. شما تنها می‌‌توانید فایل‌های اسکن نشده را در این بخش اسکن کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان در این روش اشیای کوچک را نیز اسکن کرد؟

اگر بخواهید چیزهایی مانند کیف و گلدان و غیره که در اندازه معمولی طراحی شده‌اند را اسکن کنید مشکلی نیست ولی احتمالا اسکن اشیایی به کوچکی سنجاق و نخ و غیره کار دشواری خواهد بود و احتمالا نتیجه دلخواهی در پی نخواهد داشت.

آیا اسکن اشیا و محیط داخلی منزل با برنامه 3d Scanner App رایگان است؟

بله، شما به راحتی می‌توانید هر چیزی را با این برنامه اسکن کنید و طرح سه‌بعدی آن را دریافت کنید بدون آنکه هیچ پولی برای آن پرداخت کرده باشید.

سخن پایانی

ما در این مطلب به شما آموزش دادیم که چگونه از ترفند مخفی موجود در آیفون برای اسکن و ساخت طرح سه‌بعدی منزلتان استفاده کنید. همیشه تغییر دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از جذاب‌ترین کارها شناخته می‌شد.

این امر حتی برای افرادی که به طور حرفه‌ای در این رشته فعالیت ندارند نیز جذاب و منحصربفرد بنظر می‌رسد! مهم نیست که یک طراح یا معمار باشید یا یک علاقمند به دکوراسیون داخلی، چون در هر صورت می‌توانید با برنامه‌ای مناسب آیفون از محل داخلی منزل خود اسکن تهیه کنید.

برنامه 3D Scanner App یکی از برنامه‌های خوب در عرصه مدل‌سازی سه‌بعدی شناخته می‌شود و تنها کافی است پس از نصب آن در گوشی، به اسکن منزل خود بپردازید و در نهایت یک مدل سه‌بعدی اسکن شده از فضای داخلی منزل خود در اختیار داشته باشید! لطفا برای اطلاعات بیشتر، مقاله را بخوانید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم، امیدواریم که ترفند مخفی آیفون به شما کمک کرده باشد تا به راحتی به مدل‌سازی سه‌بعدی در آیفون خود بپردازید. اگر شما برنامه‌های دیگری برای اسکن سه‌بعدی می‌شناسید حتما نام آنها را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH