اپل رکورد می‌زند، فروش 10 میلیون آیفون در هفته اول

la-fi-tn-apple-iphone6-breaks-record-20140922-001

اپل تا پایان هفته گذشته بیش از 10 میلیون آیفون 6 و 6 پلاس را به فروش رسانده و رکورد کمپانی را شکسته است.

آخرین رکورد این کمپانی سال گذشته و زمان عرضه آیفون‌های 5s و 5c رقم خورد و اپل توانست در اولین هفته فروش خود، 9 میلیون دستگاه را به فروش رساند.

تیم کوک درباره این رکورد در فروش چنین می‌گوید: فروش آیفونهای 6 و 6 پلاس بیش از انتظارات ما بود و نمی‌توانستیم بیش از این خوشحال باشیم.

او ادامه می‌دهد: تولید به اندازه کافی نیست و اگر انبارهایمان پر بود، می‌توانستیم آیفون بیشتری بفروشیم. کمپانی در تلاش است که هر چه سریع‌تر سفارش‌ها را تهیه کند. بسیاری از خریداران، به ویژه خریداران آیفون 6 پلاس با تاخیر تا ماه نوامبر مواجه شده‌اند.

در منطقه ساوت‌لند، موجودی آیفون 6 پلاس در هفته آغازین فروش بسیار کم بوده و چند فروشگاه Best Buy و AT&T با تمام شدن این هندست مواجه شده‌اند. برخی از فروشگاه‌های اپل هم تنها چند مورد از این دستگاه موجودی داشته‌ که مدله‌ای وریزون و اسپرینت بوده‌اند.

البته ثبت چنین رکوردی در هفته آغازین فروش چندان هم دور از انتظار نبوده است: هفته گذشته بود که این کمپانی اعلام کرد پیش خرید دو آیفون جدیدش از مرز 4 میلیون در 24 ساعت اولیه گذشته است. این در حالی است که سال 2012 پیش فروش آیفون 5 در 24 ساعت اولیه به 2 میلیون رسیده بود.

روز جمعه آیفون‌های جدید در ایالات متحده، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ژاپن، پورتوریکو، سنگاپور و بریتانیا آغاز به فروش کردند. نکته جالب توجه در شکستن رکورد در فروش این است که این دو آیفون هنوز در چین قابل دسترس نیستند و این رکورد بدون احتساب فروش در چین بدست آمده است. به همین دلیل هم در بسیاری از صف‌های مقابل فروشگاه‌های اپل، شاهد حضور چینی‌های همیشه در صحنه بودیم!

روز جمعه آینده دو آیفون در 20 کشور دیگر آغاز به کار می‌کنند و تا پایان سال به 115 کشور دیگر سفر خواهند کرد.

2 در مورد “اپل رکورد می‌زند، فروش 10 میلیون آیفون در هفته اول”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH