اولین دستگاه تاشو اپل احتمالا از مکانیسم تاشونده به خارج استفاده خواهد کرد

امروزه اکثر گوشی‌های تاشو موجود در بازار از طراحی تاشونده به داخل همانند گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 5 استفاده می‌کنند. با این‌حال جف پو؛ تحلیل‌گر مسائل اپل مدعی شده که غول کوپرتینویی با عرضه نخستین آیفون تاشو خود احتمالا رویکرد متفاوتی را در پیش خواهد گرفت.

بر اساس گزارش‌ها آیفون تاشو اپل مجهز به یک نمایشگر اولد 7.9 اینچی با طراحی تاشونده به سمت خارج بوده و از این منظر به گوشی هواوی میت Xs 2 شباهت خواهد داشت. هواوی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که اقدام به عرضه گوشی تاشو با نمایشگر نوآورانه کرد. با این‌حال از آن زمان به بعد، برند چینی طراحی نسل فعلی گوشی‌های تاشو خود را به کتابی‌شکل تغییر داده و از دو نمایشگر یکی در قسمت داخل و دیگری در سمت خارج دستگاه استفاده کرده است.

این تغییر احتمالا از نگرانی بابت میزان دوام نمایشگر ناشی شده است؛ چرا که نمایشگر خارجی هنگام قرارگیری در وضعیت تا شده محافظت نخواهد شد. این موضوع بدان معناست که کاربران هنگام استفاده از چنین دستگاه‌هایی بایستی محتاطانه‌تر رفتار نمایند.

با این‌حال طراحی تاشو به سمت خارج از مزایای خاص خود نیز برخوردار است. این سبک از طراحی تنها به یک پنل بزرگ احتیاج داشته و این نمایشگر برای هر دو حالت تا و باز شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پدیده به کاهش وزن و ضخامت دستگاه کمک می‌کند؛ چرا که استفاده از نمایشگر ثانویه، دیگر ضرورت نخواهد داشت.

همچنین طراحی تاشونده به خارج، ظاهر شیکی به گوشی بخشیده و به کاربران امکان می‌دهد تا فارغ از باز یا بسته بودن دستگاه حتی برای ثبت تصاویر سلفی نیز از سیستم دوربین اصلی استفاده کنند.

تصویر هواوی میت Xs 2

در ادامه جف پو ادعا می‌کند که آیفون تاشو اپل احتمالا در سال 2026 و تقریبا همزمان با سری آیفون 18 عرضه خواهد شد. بر اساس برخی شایعات، اپل علاوه بر توسعه آیفون تاشو روی ساخت یک مدل مک‌بوک با نمایشگر تاشو نیز کار می‌کند. ظاهرا این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 20.3 اینچی بوده و تولید انبوه آن تا پایان سال 2025 آغاز خواهد شد.

با این‌حال برخی گزارش‌های دیگر نشان می‌دهند که این محصول تا سال 2027 روانه بازار نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH