سیستم‌عامل iOS 17 اپل به اندازه iOS 16 در میان کاربران آیفون محبوب نیست!

چند روز قبل شرکت اپل در جریان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود از سیستم‌عامل‌های جدید iOS 18 و iPadOS 18 رونمایی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این سیستم‌عامل‌ها در فصل پاییز امسال برای عموم عرضه می‌شوند (برنامه بتا عمومی طی ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد).

در عین‌حال سیستم‌عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 کماکان پابرجا هستند. بنابراین اکنون احتمالا این سوال مطرح می‌شود که چه تعداد از دستگاه‌های آیفون و آیپد از آخرین نسخه iOS و iPadOS استفاده می‌کنند؟ اگرچه تعداد این دستگاه‌ها به‌طور دقیق قابل ارائه نیست؛ اما اکنون به لطف آمار معتبری که در روز 9 ژوئن (20 خرداد ماه) از سوی اپل ارائه شده است می‌توان به اطلاعات جالب توجهی دست یافت.

بر این اساس 77 درصد از کل گوشی‌های آیفون فعال از سیستم‌عامل iOS 17 استفاده می‌کنند. این در حالیست که در روز 30 مه سال گذشته (9 خرداد ماه 1402) حدودا 81 درصد آیفون‌های اپل، سیستم‌عامل iOS 16 را اجرا می‌کردند. از سوی دیگر 68 درصد کل تبلت‌های آیپد فعال از iPadOS 17 استفاده می‌کنند. این رقم نسبت به سهم 71 درصدی iPadOS 16 در پایان ماه مه سال گذشته کمتر است.

هنگامی‌که درباره دستگاه‌های عرضه شده طی مدت 4 سال گذشته صحبت به میان می‌آید؛ تا روز 20 خرداد ماه، 86 درصد کل آیفون‌ها و 77 درصد تمامی مدل‌های آیپد از مجهز به سیستم‌عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 بودند. بنابراین بدیهی است که آخرین نسل سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS از نظر میزان پذیرش در میان کاربران اپل نسبت به نسخه‌های پیشین موفق نبوده‌اند.

اکنون زمان درخشش iOS 18 و iPadOS 18 با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی فرا رسیده است. با این‌حال در سال آینده و طی همین روزها می‌توان در خصوص میزان موفقیت این سیستم‌عامل‌ها به‌طور دقیق اظهارنظر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH