سامسونگ برای سری گلکسی S25 احتمالا از تراشه Dimensity استفاده خواهد کرد

شایعه جدیدی که از کشور زادگاه سامسونگ یعنی کره‌جنوبی منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که این شرکت به فکر استفاده از تراشه‌های Dimensity مدیاتک برای خانواده گلکسی S25 خود است؛ گوشی‌هایی که قرار است در ژانویه سال آینده به‌طور رسمی معرفی شوند.

بدین‌ترتیب سامسونگ علاوه بر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام و گزینه بومی اگزینوس 2500 از یک تراشه سری Dimensity مدیاتک (احتمالا Dimensity 9400) نیز استفاده خواهد کرد. بنابراین در صورت تحقق این سناریو، خانواده پرچمدار آینده سامسونگ احتمالا با 3 تراشه متفاوت در بازارهای مختلف عرضه خواهد شد.

با توجه به اینکه شایعات امروزی نیز به احتمال اتخاذ چنین تصمیمی از جانب سامسونگ اشاره دارند؛ لذا رویکرد استفاده از 3 تراشه مختلف دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. با این‌حال افزایش قیمت احتمالی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام و بهره‌وری نه‌چندان فوق‌العاده تراشه اگزینوس 2500 احتمالا در نهایت سامسونگ را به سوی استفاده از تراشه پرچمدار مدیاتک سوق خواهد داد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 با قیمت‌گذاری 190 تا 200 دلاری عرضه می‌شود؛ در حالی‌که قیمت هر واحد از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به 260 دلار خواهد رسید. در حال حاضر میزان بازدهی تراشه اگزینوس 2500 تقریبا برابر با 40 درصد است؛ اما آغاز فرآیند تولید نیازمند بازدهی 60 درصدی خواهد بود. با این‌حال سامسونگ کماکان قصد دارد که بازدهی تراشه خود را تا ماه آگوست ارتقاء دهد.

چنان‌چه بازدهی تراشه اگزینوس در حد پایینی باقی بماند؛ در این‌صورت قیمت بالا تراشه پرچمدار آینده کوالکام به سامسونگ کمک می‌کند تا مدیاتک را به‌عنوان یک گزینه جانشین مدنظر قرار دهد. حداقل سامسونگ می‌تواند از چنین تهدیدی به‌عنوان یک تاکتیک مذاکره با کوالکام استفاده کند.

تصویر سامسونگ گلکسی S24 اولترا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH