اپل ابزار ایرادیاب تعمیراتی خود را در کشورهای اروپایی عرضه می‌کند

شرکت اپل در اواخر سال میلادی گذشته امکان دسترسی کاربران مقیم ایالات‌متحده به یک ابزار بسیار مهم تعمیر شخصی موسوم به نرم‌افزار Self Service Repair Diagnostics را فراهم کرد. اکنون این نرم‌افزار در حال گسترش به 32 کشور اروپایی بوده و به‌زودی در کشور کانادا نیز ارائه خواهد شد.

این نرم‌افزار برای تشخیص و عیب‌یابی اجزای معیوب یا خراب روی یک دستگاه حین اجرا روی دستگاه اپلی دیگر به کاربران کمک می‌کند. در این فرآیند، اعلان‌های نمایش داده شده روی صفحه، کاربران را راهنمایی خواهند کرد. با اتمام این فرآیند، کاربران از نوع قطعات معیوب مطلع شده و می‌توانند اجزای مورد نیاز برای تعمیر دستگاه را سفارش دهند.

برخی کاربران احتمالا فاقد مهارت لازم برای تعویض قطعات معیوب با نمونه‌های جدید هستند؛ اما این نرم‌افزار حداقل تائید می‌کند که کدام قطعه معیوب بوده و بایستی تعویض یا تعمیر شود.

این ابزار برای تعمیرگاه‌های بدون مجوز نیز سودمند خواهد بود. برخی کاربران به‌جای مراجعه به مراکز تعمیراتی مجاز اپل احتمالا ترجیح می‌دهند تا به فروشگاه‌های تعمیراتی متفرقه مراجعه نمایند.

اپل به افراد و فروشگاه‌های ثالث امکان می‌دهد تا آیفون‌ها را با قطعات اصلی تعمیر نموده و جهت اطمینان از اصالت قطعات به یک سرویس کمکی دسترسی داشته باشند. ابزار Self Service Repair Diagnostics صرفا مختص گوشی‌های آیفون نبوده و قادر به بررسی وضعیت نمایشگر دستگاه‌های مک و استودیو است.

این ابزار هم‌اکنون در 33 کشور و با 24 زبان مختلف قابل دسترس است. برنامه Self Service Repair امکان دسترسی به ابزارها، قطعات اصلی و راهنمای 42 محصول اپل را فراهم می‌کند.

این برنامه اخیرا مک‌بوک ایرهای جدید با تراشه M3 را نیز تحت پوشش قرار داده است. این موارد همان قطعات، ابزارها و راهنماهای مورد استفاده توسط کارمندان اپل در فروشگاه‌ها و مراکز مجاز ارائه‌دهنده خدمات هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH