سامسونگ از 3 سنسور تصویربرداری جدید سری ISOCELL خود رونمایی کرد

امروز شرکت سامسونگ با هدف پر کردن شکاف میان دوربین‌های اصلی و فرعی از 3 حسگر تصویربرداری جدید سری ISOCELL خود رونمایی کرد.

سنسور ISOCELL HP9 یک گزینه تله‌فوتو اختصاصی و شاخص قلمداد می‌شود. این حسگر دارای رزولوشن 200 مگاپیکسلی، پیکسل‌های 0.56 میکرونی و اندازه 1/1.4 اینچی است. این سنسور دارای میکرولنزهای اختصاصی با درجه انکساری بالا جهت افزایش قابلیت جمع‌آوری نور بوده و نور را با دقت بیش‌تری به سوی فیلتر RGB هدایت می‌کند.

حساسیت نوری سنسور ISOCELL HP9 در مقایسه با مدل نسل قبلی خود 12 درصد بهبود یافته و قابلیت فوکوس خودکار آن نیز 10 درصد ارتقاء پیدا کرده است. این حسگر از فناوری Tetra-pixel بهره گرفته و با ترکیب 16 پیکسل با یکدیگر به‌عنوان یک سنسور بزرگ 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2.24 میکرونی عمل می‌کند.

همچنین ISOCELL HP9 از حالات بزرگنمایی 2 یا 4 برابری در سطح سنسور پشتیبانی نموده و بر اساس مشخصات رسمی اعلام شده در صورت جفت شدن با لنز تله‌فوتو دارای زوم 3 برابری از بزرگنمایی 12 برابری پشتیبانی خواهد کرد.

سنسور ISOCELL HP9

سنسور ISOCELL GNJ یک حسگر 50 مگاپیکسلی dual-pixel با پیکسل‌های 1.0 میکرونی و اندازه 1/1.57 اینچی است. این حسگر دارای مواد DTI ارتقایافته بوده و به منظور به حداقل رساندن تداخل میان پیکسل‌های مجاور به‌جای استفاده از پلی‌سیلیکون از اکسید سیلیکون بهره گرفته است.

بعلاوه میزان مصرف انرژی در این حسگر بهبود یافته و در حالت پیش‌نمایش و ضبط ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه نیز به‌ترتیب شاهد کاهش 29 و 34 درصدی میزان مصرف انرژی هستیم.

سنسور ISOCELL GNJ

سنسور ISOCELL JN5 یک حسگر 50 مگاپیکسلی دیگر با پیکسل‌های 0.64 میکرونی و فرمت اپتیکی 1/2.76 اینچی است. این سنسور به منظور افزایش انتقال شارژ در پیکسل‌ها و کاهش سطح نویز در شرایط نوری بسیار ضعیف از فناوری Dual Vertical Transfer Gate (VTG) بهره می‌گیرد.

بعلاوه سنسور JN5 دارای ویژگی (Super QPD (Quad-Phase Detection است. این قابلیت امکان مقایسه اختلاف فازها به‌صورت افقی و عمودی را فراهم نموده و در نتیجه فوکوس خودکار را بهبود می‌دهد.

سنسور ISOCELL JN5

سامسونگ از سنسور ISOCELL JN5 به‌عنوان یک گزینه باریک و همه‌منظوره مناسب برای استفاده در دوربین‌های اصلی و فرعی از جمله عریض، فوق‌عریض، سلفی و تله‌فوتو یاد کرده است.

سامسونگ برای به‌کارگیری این سنسورها در گوشی‌های هوشمند هیچ‌گونه جدول زمانی خاصی را ارائه نداده است. با این‌حال سنسور ISOCELL HP9 پیش‌تر در دوربین تله‌فوتو گوشی ویوو X100 اولترا مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH