گوگل ترنسلیت اکنون از 110 زبان جدید پشتیبانی می‌کند

گوگل از اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از 110 زبان جدید به اپلیکیشن مترجم خود خبر داد. این برنامه پیش از به‌روزرسانی جدید از 113 زبان مختلف پشتیبانی می‌کرد؛ بنابراین بی‌تردید به‌روزرسانی اخیر بزرگ‌ترین آپدیت ارائه شده در تاریخ برنامه گوگل ترنسلیت به‌شمار می‌رود.

غول جستجوگر برای آموزش 110 زبان جدید به برنامه Translate از مدل زبانی هوش مصنوعی PaLM 2 استفاده کرده است. هوش مصنوعی مشخصا در زمینه یادگیری زبان‌های مرتبط با یکدیگر مانند Hindi، Awadhi و Marwadi و همچنین کریول‌های فرانسوی نظیر Seychellois Creole و Mauritian Creole عملکرد مطلوبی از خود ارائه می‌دهد.

همچنین به‌روزرسانی جدید از زبان Cantonese نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته گوگل این زبان یکی از پرتقاضاترین گزینه‌ها طی سالیان اخیر بوده است. با این‌حال زبان Cantonese به‌دلیل همپوشانی آن با زبان Mandarin دشوار بوده و یافتن داده‌هایی برای آموزش مدل هوش مصنوعی امری سخت خواهد بود.

پست وبلاگی منتشر شده می‌افزاید که حدودا 25 درصد از زبان‌های تازه اضافه شده دارای ریشه آفریقایی بوده و هر زبان توسط حداقل یک میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می‌شود. همچنین چند مورد از زبان‌های جدید توسط صدها میلیون نفر در جهان به‌کار گرفته می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH