کوالکام برای به‌روزرسانی آسان‌تر دستگاه‌های اندرویدی با شرکت‌های سازنده همکاری می‌کند

امروزه آپدیت‌های اندروید اهمیت فزآینده‌ای پیدا کرده و پیشرفت‌های به‌دست آمده در این زمینه طی سالیان گذشته قابل توجه بوده است. ابتکار سامسونگ جهت ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری حداکثر 7 ساله برای دستگاه‌های پرچمدار خود موجب شده تا شرکت‌های دیگر از جمله گوگل نیز ناچارا سیاست‌های به‌روزرسانی خود را ارتقاء دهند.

اکنون کوالکام در حال انجام اقداماتی است که این فرآیند را برای سایر شرکت‌های تولیدکننده تسهیل می‌کند. کوالکام با رفع چالش‌های ناشی از تراشه‌های قدیمی‌تر تلاش می‌کند تا به‌روزرسانی‌های اندروید را برای تولیدکنندگان آسان‌تر نماید.

کریس پاتریک؛ مدیرکل واحد هندست‌های کوالکام طی مصاحبه‌ای با وبسایت Android Authority اعلام کرد که کوالکام با هدف کمک به شرکت‌های تولیدکننده قصد دارد تا در به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر تغییراتی را ایجاد نماید.

تاخیر در به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید عمدتا به این دلیل اتفاق می‌افتد که تولیدکنندگان تراشه نظیر کوالکام و مدیاتک از مدل‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌کنند و تعداد به‌روزرسانی‌های قابل دریافت برای برخی مدل‌ها را محدود می‌کنند. با این‌حال کوالکام ادعا کرده که این موضوع، مشکل اصلی قلمداد نمی‌شود.

کوالکام به منظور تغییر ساختار کد درون خطی و اصلاح سازوکار انجام به‌روزرسانی‌ها با گوگل و سایر شرکت‌های تولیدکننده همکاری نموده است. آقای پاتریک از ارائه جزئیات بیش‌تر در این زمینه امتناع نموده است؛ اما در عین‌حال مدعی شده که اطلاعات تکمیلی در این‌باره در اواخر سال جاری میلادی ارائه خواهد شد. این گزارش نشان می‌دهد که قابلیت جدید احتمالا ضمن برگزاری رویداد سالیانه اسنپدراگون کوالکام یا نمایشگاه IFA معرفی خواهد شد.

اقدامات کوالکام با هدف تسهیل به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی توسط کاربران انجام می‌شوند. این تغییرات در کنار پیشرفت‌های اخیر سامسونگ و گوگل، تولیدکنندگان را تشویق می‌کند تا سطح پشتیبانی خود را افزایش داده و با انتشار به موقع آپدیت‌ها به کاهش هزینه‌های خود کمک کنند.

کاربران به‌دنبال دسترسی سریع‌تر به آپدیت‌ها و پشتیبانی طولانی‌تر خصوصا در دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های کوالکام هستند. این موضوع امکان انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌های اندروید را فراهم نموده و به یک نیاز حیاتی اکوسیستم‌ پاسخ می‌دهد.

کریس پاتریک طی مصاحبه خود با وبسایت Android Authority اعلام کرد که تغییرات اعمال شده برای تسهیل این امر در اواخر امسال رونمایی خواهند شد. این تغییرات در راستای به‌روز نگه داشتن گوشی‌های اندرویدی به کل اکوسیستم کمک می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH