معرفی 30 ابزار مهم در طراحی وب سایت که باید بشناسید

در دنیا گرافیک و طراحی سایت ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارند که تعداد آنها بسیار زیاد است. استفاده از ابزارهای گرافیکی این روزها یکی از اولین نیازهای طراحان وب سایت است و شما حداقل به عنوان یک طراح قالب وب باید با یکی از این ابزارها به خوبی آشنایی داشته باشید تا بتوانید نیازهای مشتریان خود را برآورده کنیم. امروز در این مطلب می خواهم به شما بیش از 30 ابزار مهم گرافیکی که با استفاده از آنها می توانید طراحی قالب های وب سایت خود را متحول کنید را معرفی کنیم ، پس تا انتها با ما باشید.

نرم افزار گرافیکی Adobe Photoshop

قطعا این ابزار را می شناسید ، ابزاری قدرتمند برای ویرایش و طراحی تصاویر و گرافیک‌های وبسایت است. حرفه ای ترین و محبوب ترین ابزاری است که طراحان حرفه ای وب سایت متناسب با نیازهای خودشان از آن برای طراحی قالب های وب سایت استفاده می کنند. در دوره آموزش فتوشاپ وب سایت توسینسو ، آموزش فتوشاپ برای طراحان سایت بصورت ویژه قرار داده شده است.

نرم افزار Adobe Illustrator

برای طراحی و ویرایش تصاویر وکتوری و لوگوهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار هم به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت ادوبی معرفی می شود که بسیار در طراحی وب کاربرد دارد و به دلیل ماهیت Vector آن ، گرافیک بسیار بالایی را در خروجی ها ارائه می کند.

نرم افزار Adobe XD

ابزاری برای طراحی و پیش‌نمایش رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) وبسایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه ، شرکت ادوبی در حوزه طراحی گرافیک همیشه پیشگام بوده است و نرم افزار ادوبی ایکس دی بصورت ویژه برای طراحی رابط گرافیکی وب سایت و نرم افزارهای تلفن همراه ارائه داده شده است ، این ابزار بسیار ساده و سبک است و براحتی شما می توانید از آن برای طراحی قالب های وردپرسی خود استفاده کنید.

نرم افزار Sketch

برای طراحی رابط کاربری وبسایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه بر روی سیستم‌عامل macOS استفاده می‌شود.طبیعتا با توجه به اینکه کمتر از ویندوز این سیستم عامل استفاده می شود ، مخاطب کمتری به نسبت سایر نرم افزارهای گرافیکی دارد.

نرم افزار Figma

ابزاری طراحی ابری که همکاری بین تیم‌ها را برای طراحی UI/UX بهبود می‌بخشد.ساده بودن از مهمترین ویژگی های ابزار فیگما است ، این ابزار هم این روزها در طراحی وب بسیار محبوب است.

نرم افزار InVision

برای ایجاد پیش‌نمایش تعاملی وبسایت‌ها و بهبود همکاری بین تیم‌ها استفاده می‌شود. بصورت مستقیم برای طراحی سایت کاربرد ندارد اما برای معرفی یا در اصطلاح پرزنت کردن طرح های گرافیکی مناسب است.

نرم افزار Zeplin

برای تبدیل طرح‌های گرافیکی به کد CSS و HTML و همکاری بین طراحان و توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود. هر چقدر هم گرافیک خوبی داشته باشید ، در نهایت باید آن را تبدیل به کدهای HTML و CSS کنید که زیپلاین اینکار را برای شما ساده کرده است. شما می توانید براحتی با این ابزار قالب های وردپرسی جذاب ایجاد کنید ، برای یادگیری وردپرس می توانید به دوره آموزش وردپرس وب سایت توسینسو در این لینک مراجعه کنید.

نرم افزار Canva

ابزار آنلاین برای طراحی گرافیکی ساده که به طراحان غیر حرفه‌ای کمک می‌کند. در طراحی های عمومی سایت کاربرد دارد و ابزار تخصصی به حساب نمی آید.

نرم افزار Affinity Designer

جایگزینی برای Adobe Illustrator برای طراحی لوگوها، تصاویر وکتوری و ایلوستریشن‌های حرفه‌ای است ، هنوز محبوبیت زیادی بین طراحان وب سایت ندارد.

نرم افزار Affinity Photo

جایگزینی برای Adobe Photoshop برای ویرایش و تصحیح تصاویر حرفه‌ای است اما هنوز به گرد پای ادوبی فتوشاپ هم نمی رسد ، بالاخره شرکت قدرتمندی مثل ادوبی پشت نرم افزار فتوشاپ با ده ها سال تجربه حضور دارد.

نرم افزار GIMP

ویرایشگر تصویر رایگان و منبع‌باز که معادلی برای Photoshop بر روی سیستم‌عامل‌های متن‌باز مانند Linux است. به دلیل محبوب نبودن لینوکس بین کاربران دسکتاپ ، بازار بسیار کمی را به خود اختصاص داده است و هنوز ابتدای کار محسوب می شود.

نرم افزار Pixlr

ویرایشگر تصویر آنلاین که برای ویرایش سریع و ساده تصاویر استفاده می‌شود.

نرم افزار Blender

ابزار 3D منبع‌باز برای طراحی وبسایت‌های پیچیده و حرفه‌ای.

نرم افزار Vectr

ابزار طراحی وکتوری برای ساخت نمودارها، نمودارهای جریان و اشکال وکتوری.

نرم افزار Adobe Animate

برای ایجاد انیمیشن‌ها و محتوای تعاملی برای وبسایت‌ها با استفاده از HTML5، WebGL و SVG استفاده می‌شود. محبوبیت بالایی در بین مخاطبین انیمیشن دارد.

نرم افزار SketchUp

برای طراحی مدل‌های سه‌بعدی ساختمان‌ها و محیط‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

نرم افزار CorelDRAW

برای طراحی گرافیکی و وکتوری برای ایجاد لوگوها، تصاویر و تبلیغات استفاده می‌شود.فکر می کنم نیازی به معرفی نداشته باشد ، وقتی صحبت از فتوشاپ می شود ، همیشه در کنارش نام کورل هم هست.

نرم افزار Xara Designer Pro

برای طراحی گرافیکی و ویرایش تصاویر حرفه‌ای و ساخت وبسایت‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود.

نرم افزار Adobe Spark

برای ساخت تصاویر و ویدیوهای اجتماعی و گرافیک‌های ساده برای وبسایت‌ها استفاده می‌شود.

نرم افزار Crello

ابزار آنلاین برای طراحی گرافیکی که برای ساخت تصاویر و پوسترها و تصاویر اجتماعی استفاده می‌شود.

نرم افزار Piktochart

ابزاری آنلاین برای ساخت نمودارها، ارائه‌ها و گرافیک‌های تعاملی.

نرم افزار Infogram

ساخت نمودارهای تعاملی و تصاویر اطلاعاتی برای نمایش داده‌ها و آمارها.

نرم افزار Moqups

برای طراحی وایرفریم‌ها و پروتوتایپ‌های UI/UX استفاده می‌شود.

نرم افزار Lucidchart

برای ایجاد نمودارها و نقشه‌های فلو و همچنین کالبدشکافی فرایندها استفاده می‌شود.

نرم افزار Wireframe.cc

برای ایجاد وایرفریم‌های ساده و سریع برای طراحی UI و UX استفاده می‌شود.

نرم افزار Gravit Designer

ابزاری رایگان برای طراحی وکتوری، طرح‌های گرافیکی و ایلوستریشن.

نرم افزار Balsamiq

برای ایجاد پروتوتایپ‌های سریع و ساده UI/UX برای وبسایت‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شود.

نرم افزار MockFlow

برای ایجاد وایرفریم‌ها، موکاپ‌ها و نمودارهای UI/UX استفاده می‌شود.

نرم افزار Affinity Publisher

برای طراحی و صفحه‌آرایی کتاب، مجله، بروشور و دیگر محتواهای چاپی و دیجیتال استفاده می‌شود.

نرم افزار Adobe Premiere Pro

برای ویرایش ویدیوهای حرفه‌ای و ایجاد محتوای ویدیویی برای وبسایت‌ها استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری از معرفی ابزارهای گرافیکی طراحی وب

این ابزارها هر یک قابلیت‌ها و کاربردهای مختلفی در طراحی گرافیکی و وبسایت دارند و می‌توانند به طراحان کمک کنند تا طرح‌ها و پروژه‌های خود را با کیفیت بالا و در کمترین زمان ممکن ایجاد کنند. انتخاب ابزار مناسب بستگی به نیازها و تجربه شخصی شما دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن وبسایت‌های خود را طراحی کنید. برخی اوقات ابزارهایی حتی مثل اکسل می توانند در طراحی سایت بسیار به شما کمک کنند که نقش ابزارهای مکمل و نظم دهنده را دارند که شاید هیچوقت جزو ابزارهای طراحی وب در نظر گرفته نشود. برای آموزش اکسل می توانید به دوره آموزش اکسل وب سایت توسینسو در این لینک مراجعه کنید ، این ابزار می تواند در نظم و ساماندهی پروژه های طراحی وب بسیار به شما کمک کند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH