قابلیت های جذاب تلویزیون های هوشمند سامسونگ

پس از ورود تلفن های هوشمند و ایجاد تحولی بزرگ در دنیای تکنولوژی، حال نوبت تلویزیون های هوشمند بود که با قابلیت های ویژه خود، خریداران و کاربران را شگفت زده کنند. تلویزیون هوشمند یا Smart TV اولین بار توسط شرکت سامسونگ به دنیا معرفی شد. اما چه تلویزیون هایی هوشمند محسوب می شوند؟ بطور خلاصه و در ساده ترین بیان، تلویزیون هوشمند تلویزیونی است که توانایی اتصال به اینترنت را دارد. این ویژگی، طیف وسیعی از امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. همانطور که گفته شد تلویزیون سامسونگ اولین تلویزیون هوشمند ارائه شده در بازار می باشد. پرفروش ترین مدل های تلویزیون های هوشمند سامسونگ در سال 2023 عبارتند از CU8000 ، CU7000 ، Q70C و Q60C . با ما همراه باشید در این مقاله به بررسی قابلیت های این محصولات پرطرفدار می پردازیم.

همه تلویزیون های هوشمند دارای سیستم عامل هستند، شرکت سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی خود به نام Tizen استفاده می کند. تایزن بسیار سریع و روان اجرا شده و به محض اتصال دستگاه‌های مختلف به تلویزیون، آن‌ها را شناسایی می‌کند. این تلویزیون ها دارای حافظه داخلی هستند و یک سری برنامه  ها بصورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است و مقداری از حافظه در اختیار شما قرار دارد و می توانید برنامه های سازگار با این سیستم عامل را نصب و استفاده نمایید. قابلیت اتصال این تلویزیون ها به تلفن همراه، امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از گزینه Smart View در تلفن همراه می توانید تصویر صفحه نمایش موبایل خود را به صفحه بزرگ تلویزیون منتقل کنید. همچنین می توانید محتوای صوتی تلفن همراه را از تلویزیون بشنوید. سامسونگ تلویزیون ها را به قابلیت Tap View مجهز نموده تا به اشتراک گذاری محتوا و انتقال صفحه نمایش موبایل روی تلویزیون راحت تر شود. وجود برنامه Gallery  به شما اجازه می دهد تا به عکس ها و ویدئوهایی که در گالری موبایل سامسونگ خود دارید از طریق تلویزیون دسترسی داشته باشید. ویژگی منحصر بفرد دیگر، امکان انتقال صدای تلویزیون به موبایل با استفاده از گزینه TV Sound to Mobile است. در زمانی که می خواهید شخصاً به صدای تلویزیون گوش داده و مزاحم دیگران نشوید، این گزینه بسیار کاربردی می باشد. با استفاده ازMulti-View  می توانید 2 محتوای متفاوت از دو ورودی مختلف را در کنار یکدیگر و به صورت هم زمان مشاهده نمایید.

یکی از امکانات جذاب تلویزیون های هوشمند سامسونگ که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است، قابلیت Ambient Mode است که  می توانید از آن به عنوان قاب عکس یا اثر هنری نیز استفاده کرده و فضای منزل خود را زیباتر کنید. اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کرده باشید ،  با گرفتن عکس از فضای پشت تلویزیون و قرار دادن آن در صفحه تلویزیون، در زمانی که تلویزیون خاموش است جزیی از دیوار و دکور پشت سر دیده می شود.

یک ویژگی بسیار کاربردی، توانایی تلویزیون های هوشمند در تنظیم نور صفحه با توجه با نور محیط می باشد. Smart Eco Solutions قابلیتی است که میزان روشنایی تلویزیون را مطابق با محیط اطراف تنظیم می کند. حتی در صورتیکه حرکت کمتری در جلوی صفحه تلویزیون داشته باشید و یا وقتی خواب هستید، نور صفحه بطور خودکار کاهش پیدا می کند.

با استفاده از Off Timer یا Sleep Timer می توانید برای خاموش شدن تلویزیون در ساعت مشخص زمان بندی کنید. همچنین زمانی که فقط نیاز به شنیدن صدای محتوای در حال پخش داشته و نمی خواهید تصویر را تماشا کنید، با قرار دادن تلویزیون در حالت Picture Off صفحه نمایش خاموش می شود و تنها صدا پخش می شود. در این حالت علاوه بر کاهش استهلاک صفحه نمایش، در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.

تلویزیون های هوشمند سامسونگ به اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings مجهز هستند و می توانید از طریق آن سایر لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت نمایید. همچنین می توانید از طریق موبایل هوشمند خود، تلویزیون را مدیریت و کنترل کنید.

یکی از جذاب ترین امکانات تلویزیون هوشمند سامسونگ حالت بازی است. با قرار دادن تلویزیون روی حالت Game، تصاویر وضوح و کیفیت نمایش بیشتری خواهد داشت. با توجه به اینکه این تلویزیون ها دارای قابلیت تشخیص حرکت و صدا هستند، به شما امکان تنوع بیشتری در بازی ها خواهد داد.

این تلویزیون ها دارای مرورگر اینترنت یا Web Browser هستند و می توانید از طریق آن به راحتی وب گردی کرده و یا وب اپلیکیشن های مختلف را اجرا نمایید. نرم افزار هایی مانندYoutube ، Word، Excel و Skype و … در تلویزیون های هوشمند قابل اجرا هستند. البته در کشور ما محدودیت هایی برای این دسترسی ها وجود دارد. همچنین با استفاده از قابلیت BT HID و USB HID می توانید برای سهولت انجام کارها، موس و کیبورد بی سیم یا با سیم خود را به تلویزیون متصل کنید. ویژگی Wireless Dex این امکان را به شما می دهد تا موبایل سامسونگی که از این قابلیت برخوردار است را به تلویزیون متصل کرده و کارهای خود را در محیط دسکتاپ انجام دهید. ضمنا با استفاده از قابلیت Remote Access می توانید از طریق شبکه به کامپیوتر راه دور متصل شده و کارهای خود را توسط تلویزیون انجام دهید. تلویزیون های هوشمند سامسونگ این امکان را دارند که با نصب برنامه Google Meet و اتصال وب کم یا تلفن همراه، تماس تصویری با دوستان و آشنایان خود را در صفحه بزرگ تلویزیون داشته باشید. توجه داشته باشید که وب کم یا تلفن همراه مورد نظر باید با تلویزیون سازگار باشد.

شرکت سامسونگ تلویزیون های هوشمند خود را به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) و گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) مجهز کرده است و نیازی به تهیه گیرنده مجزا نیست. اگر به دلیل مشغله کاری، امکان دیدن پخش زنده برنامه ها را ندارید، تلویزیون هوشمند این امکان را به شما می دهد تا برنامه را ضبط کرده و در زمان مناسب تماشا کنید. از دیگر ویژگی های این تلویزیون ها راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG) و تله تکست (Teletext) می باشد. همچنین تکنولوژی Triple Protection موجب محافظت تلویزیون های سامسونگ در مقابل رعد و برق، نوسان برق و رطوبت می باشد.

ریموت کنترل این تلویزیونها نیز هوشمند بوده و از دستورات صوتی پیروی می کند. همچنین دارای پنل خورشیدی برای شارژ کردن آن می باشد. هوشمند بودن این ریموت کنترل ها، به شما کمک می کند تا دسترسی سریعتر و راحت تری به امکانات تلویزیون داشته باشید.

شرکت سامسونگ در دنیای بلاک چین نیز شما را تنها نگذاشته و با ارائه امکانات، از توکن های غیرقابل تعویض NFT در تلویزیون های خود پشتیبانی می کند.

شما می توانید تلویزیون های سامسونگ در انواع مدل ها و سایزهای مختلف را از فروشگاه سام زمرد به صورت آنلاین و یا حضوری خریداری بفرمائید. این فروشگاه در حال حاضر دارای دو شعبه حضوری در خیابان جمهوری شهر تهران می باشد. اگر امکان مراجعه حضوری به فروشگاه را ندارید هم نگران نباشید، شما می تونید از سراسر کشور به صورت آنلاین از فروشگاه سام زمرد خرید کنید. همچنین اگر برای انتخاب تلویزیون مناسب خود نیاز به مشاوره دارید می توانید به صورت تلفنی و یا حضوری با مشاورین فروش این فروشگاه صحبت کنید و خریدتون رو با خیال راحت انجام بدید. تضمین اصالت و سلامت کالا، یک سال گارانتی تعویض، 18 ماه گارانتی تعمیر، فروش اقساطی، ارسال به سراسر کشور و تسویه درب منزل برخی از خدمات فروشگاه سام زمرد هستند.

1 در مورد “قابلیت های جذاب تلویزیون های هوشمند سامسونگ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH