سامسونگ گلکسی زد فولد 7 با فناوری اسکن اثرانگشت تمام‌صفحه عرضه می‌شود

شرکت سامسونگ در آستانه عرضه ششمین نسل گوشی‌های تاشو خود قرار دارد. با این‌حال پتنت اخیرا ثبت شده توسط برند کره‌ای نشان می‌دهد که در حال حاضر سامسونگ روی متمایز نمودن دستگاه‌های تاشو و رول‌شونده آینده خود از سایر رقبا کار می‌کند.

پتنت ثبت شده مربوط به فناوری نمایشگری است که سامسونگ روی توسعه آن کار می‌کند. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا با لمس هر نقطه از نمایشگر و نه ناحیه خاصی از آن قفل گوشی را باز کنند. چکیده پتنت ثبت شده نشان می‌دهد که نمایشگر دارای یک لایه حسگر تشخیص اثرانگشت در زیر پنل خود خواهد بود.

پتنت به ثبت رسیده خاطرنشان می‌کند که هدف این فناوری، ادغام یک حسگر تشخیص اثرانگشت در پنل نمایشگر است. این حسگر در واقع جزئی است که بیش‌ترین منطقه در یک دستگاه ارتباطی اطلاعاتی قابل حمل را اشغال می‌کند. بنابراین هدف سامسونگ توسعه نمایشگری است که بدون منبع نور خارجی مجزا بتواند حسگر تشخیص اثرانگشت را پیاده‌سازی نماید.

بر اساس گزارش‌ها این فناوری، قابلیت‌های بهبودیافته تشخیص اثرانگشت را نیز ارائه می‌دهد. اتصال و ضخامت لایه‌ها و نواحی احتمالا بر شفافیت نمایشگر تا حدی تاثیرگذار خواهد بود. گوشی‌های تاشو آینده گلکسی احتمالا از فناوری جدید نمایشگر استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر گوشی‌های تاشو گران‌قیمت‌ دارای حسگر اثرانگشت روی لبه جانبی بدنه خود هستند. با این‌حال در آینده نزدیک می‌توان آن‌را با اسکنر اثرانگشت تمام‌صفحه زیر نمایشگر جایگزین کرد.

همچنین افشاگر با شناسه xleaks7@ معتقد است که این فناوری جدید می‌تواند در گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ نظیر گلکسی زد فولد 7 و دستگاه‌های رول‌شونده مورد استفاده قرار گیرد. بعلاوه پتنت مذکور نشان می‌دهد که پایه‌های اول و دوم می‌توانند دارای ماهیت انعطاف‌پذیر باشند.

به‌کارگیری حسگر اثرانگشت روی لبه جانبی بدنه یک دستگاه تاشو با قیمت نزدیک به 2000 دلار احتمالا موجب ناامیدی تعداد زیادی از کاربران خواهد شد. دستاورد جدید امکان حل و فصل این مشکل را فراهم می‌کند. کاهش ضخامت گوشی یکی از دلایل به‌کارگیری حسگر اثرانگشت جانبی در مدل‌های تاشو است. اکنون بایستی منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ با ادغام سیستم تشخیص اثرانگشت در پنل نمایشگر موفق به حل این مشکل خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH