آیفون 16 پرو مکس از باتری با چگالی انرژی بهتر از نسل قبل استفاده خواهد کرد

چند روز قبل گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شرکت اپل در راستای تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا به‌دنبال ارائه روشی جهت تعویض آسان‌تر باتری آیفون است. بدین منظور غول کوپرتینویی در عوض استفاده از زبانه‌های چسبی کششی که باتری را در جای خود نگه می‌دارند؛ از یک پایه فلزی بهره خواهد برد. این پایه پس از اعمال ضربه الکتریکی باز می‌شود. فرآیند مورد اشاره، جداسازی چسب از طریق الکتریسیته نامگذاری شده است.

اکنون یک تحلیل‌گر و دست‌اندرکار مشهور حوزه صنعت با نام مینگ چی‌کو ادعا کرده که اپل به منظور تسهیل فرآیند جداسازی باتری به سراغ کیس مخصوص از جنس فولاد ضدزنگ خواهد رفت. بر اساس گزارش‌ها این موضوع به افزایش 5 تا 10 درصدی چگالی سلولی باتری کمک خواهد کرد. در عین‌حال الزامات ایمنی رعایت شده و این موضوع به بهبود عمر باتری منتهی خواهد شد.

به گفته آقای کو، شرکت Sunway به‌عنوان تامین‌کننده کیس‌های فلزی باتری آیفون نقش‌آفرینی خواهد کرد. در واقع این شرکت به لطف کسب‌وکار جدید اپل به یکی از شرکای ذینفع کلیدی تبدیل خواهد شد. مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده که آیفون 16 پرو مکس احتمالا اولین گوشی هوشمند اپل با کیس جدید باتری به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا تا سال 2025 باتری‌ گوشی‌های هوشمند بایستی توسط کاربران قابل تعویض باشد. این موضوع بدان معناست که تمامی گوشی‌ها نهایتا بایستی راهکاری جدید و آسان‌تر را برای تعویض باتری ارائه نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH