قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل احتمالا در آینده به‌صورت پولی عرضه می‌شوند

سیاست بازاریابی اپل در سال جاری میلادی به احتمال فراوان بر فناوری هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود. قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence در جریان معرفی سیستم‌عامل‌های iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia طی ماه گذشته به‌طور رسمی رونمایی شدند.

حتی پس از عرضه کامل این سیستم‌عامل‌ها طی فصل پاییز امسال نیز Apple Intelligence کماکان در وضعیت بتا باقی خواهد ماند؛ اما استفاده از آن کماکان رایگان خواهد بود. البته این موضوع منوط به استفاده از دستگاه‌های سازگار نظیر آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس، یکی از گوشی‌های خانواده آیفون 16 و مک‌بوک‌ها و آیپدهای مجهز به تراشه‌های سری M اپل خواهد بود.

با این‌حال بر اساس گزارش مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ و فردی که یکی از منابع بسیار دقیق در زمینه اخبار مربوط به اپل محسوب می‌شود؛ Apple Intelligence احتمالا برای همیشه به‌صورت رایگان قابل دسترس نخواهد بود. به گفته وی، اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در دو سطح مختلف ارائه خواهد کرد.

در یک سطح، مجموعه محدودی از ویژگی‌ها کماکان به‌صورت رایگان قابل استفاده خواهند بود؛ اما کاربران برای دسترسی به مجموعه کاملی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های آیفون، آیپد یا مک خود بایستی هزینه‌ای را در قالب +Apple Intelligence پرداخت نمایند.

این طرح دقیقا همانند سایر سرویس‌های پلاس اپل دارای ماهیت اشتراکی بوده و بی‌تردید در مقابله با رویکرد اخیر کاربران برای به تاخیر انداختن ارتقاء دستگاه‌های خود به کمک اپل خواهد آمد.

بنابراین انتظار می‌رود که برند آمریکایی از محل فروش دستگاه‌ها و خدمات خود درآمد بیش‌تری را کسب کند و Apple Intelligence بخشی کلیدی از این استراتژی به‌شمار می‌رود. بعلاوه اپل قصد دارد تا بابت ادغام هر یک از شرکای هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود، بخشی از درآمد اشتراک را کاهش دهد. این رویکرد مشابه با روش اتخاذ کارمزد از اشتراک‌های خریداری شده برای سرویس‌های متفرقه از طریق اپ استور است.

این گزارش چشم‌انداز جالبی از نگرش اپل به جریان‌های درآمدی آینده خود ارائه می‌کند. کاربرانی که از پرداخت هزینه‌های ماهیانه بابت اشتراک‌های متعدد کلافه هستند؛ ظاهرا بایستی خود را برای بدتر شدن اوضاع آماده نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH