اپل به‌دنبال فروش 100 میلیون دستگاهی سری آیفون 16 است

یک گزارش مطبوعاتی جدید نشان می‌دهد که برآوردهای اپل به فروش 90 تا 100 میلیون دستگاهی سری آیفون 16 در جهان اشاره دارند. از این رو انتظار می‌رود که کمپانی تولیدکننده نیمه‌هادی شریک اپل یعنی TSMC حدودا 100 میلیون واحد تراشه A18 را تولید نماید.

تراشه A18 در دو ورژن مختلف عرضه شده و هر دو مدل با استفاده از دومین نسل فرآیند 3 نانومتری TSMC موسوم به N3E تولید خواهند شد. گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از تراشه A18 بهره گرفته و مدل‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس مجهز به تراشه A18 Pro خواهند بود.

بدیهی است که اپل بین طراحی تراشه‌های A18 و A18 Pro تغییراتی را ایجاد نموده و مدل پرو را به گزینه‌ای قدرتمندتر از نسخه استاندارد تبدیل خواهد کرد. از آنجا که تمامی مدل‌های چهارگانه سری آیفون 16 از ویژگی Apple Intelligence پشتیبانی خواهند کرد؛ لذا تمامی آنها مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی خواهند بود.

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مسائل اپل در موسسه TF International طی ماه گذشته اعلام کرد که دستگاه‌های آیفون پشتیبانی‌کننده از قابلیت‌های Apple Intelligence بایستی مجهز به حافظه رم حداقل 8 گیگابایتی باشند. به همین دلیل هر دو مدل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس که با حافظه رم 8 گیگابایتی روانه بازار می‌شوند؛ از قابلیت‌های Apple Intelligence پشتیبانی می‌کنند؛ اما این ویژگی در مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس موجود نیست.

مدل‌های غیر پرو سال 2023 آیفون همگی مجهز به 6 گیگابایت رم هستند. بر اساس برخی شنیده‌ها تراشه‌های A18 و A18 پرو دارای قالب با اندازه بزرگ‌تر خواهند بود تا بتوانند یک موتور عصبی بزرگ‌تر برای قابلیت‌های هوش مصنوعی را در خود جای دهند. پردازنده گرافیکی تراشه‌های A18 و A18 پرو احتمالا از همان پیکره‌بندی 6 هسته‌ای موجود در تراشه A17 Pro بهره خواهد برد. این موضوع احتمالا هرگونه بهبود در عملکرد گرافیکی را محدود خواهد کرد.

اگرچه پیش‌بینی اپل از تقاضای 100 میلیون دستگاهی برای گوشی‌های سری آیفون 16 حکایت دارد؛ اما مینگ چی‌کو در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که مدل‌های جدید آیفون با تغییرات چشمگیر طراحی و اکوسیستم و برنامه‌های کاربردی‌تر و جامع‌تر هوش مصنوعی در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا سال 2025 عرضه نخواهند شد. بنابراین تا آن زمان، گشتاور فروش گوشی‌های آیفون و رشد اکوسیستم اپل احتمالا رو به کاهش خواهد رفت.

بیانیه آقای کو پیش از معرفی قابلیت‌های Apple Intelligence در رویداد ماه گذشته WWDC 2024 صادر شد؛ بنابراین با نزدیک شدن به موعد عرضه سری آیفون 16 در ماه سپتامبر احتمالا شاهد ارائه برآورد بازبینی شده‌ای از فروش آنها خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH