تمامی مدل‌های سری آیفون 16 اپل مجهز به تراشه A18 خواهند بود

سال گذشته شرکت اپل گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس خود را با تراشه A16 Bionic روانه بازار کرد. از سوی دیگر گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از تراشه A17 Pro استفاده کردند. این موضوع موجب تمایز بیش‌تر میان مدل‌های پرو و غیر پرو شد.

این رویکرد چندان مورد استقبال قرار نگرفت و اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی با نگاهی به گذشته، تصمیم ویژه‌ای را اتخاذ نموده است. در حال حاضر پشتیبانی گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از قابلیت‌های هوشمند Apple Intelligence نیز به‌طور کامل از تراشه به‌کارگیری شده در آنها ناشی می‌شود.

خبر خوب اینکه به‌نظر می‌رسد امسال اپل اقدام مشابهی را انجام نخواهد شد. بر اساس یک قطعه کد لو رفته از شرکت اپل، مدل‌های چهارگانه خانواده آیفون 16 همگی از تراشه A18 استفاده خواهند کرد.

استفاده از سیستم دو سطحی کماکان امکان‌پذیر خواهد بود. به بیان دقیق‌تر گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس احتمالا از تراشه A18 بهره گرفته و مدل‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس با تراشه A18 Pro یا چیزی شبیه به آن روانه بازار خواهند شد. اما حداقل دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌‌تر از تراشه سال گذشته استفاده خواهند کرد.

در صورت به‌کارگیری رویکرد دو سطحی، مدل‌های غیر پرو آیفون احتمالا از GPU با هسته‌های گرافیکی کمتر یا غیرفعال شده استفاده خواهند کرد. نکته جالب توجه اینکه در قطعه کد اپل، 5 مدل مختلف شناسایی شده است. هویت دستگاه پنجم کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها این گوشی همان مدل نسل آینده آیفون SE خواهد بود.

این گوشی احتمالا در اوایل سال 2025 و با همان تراشه مورد استفاده در سری آیفون 16 روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH