اکوسیستم Google AI برای رقابت با Galaxy AI به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد

سامسونگ اولین برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بود که مجموعه جامعی از قابلیت‌های هوش مصنوعی موسوم به Galaxy AI را عرضه کرد. این ویژگی‌ها نخستین بار در اوایل سال جاری میلادی و همزمان با معرفی سری گلکسی S24 عرضه شدند و در ادامه در دسترس برخی گوشی‌های رده بالا قدیمی‌تر گلکسی قرار گرفتند.

اکنون شرکت گوگل در تدارک عرضه اکوسیستم هوش مصنوعی بومی خود جهت رقابت با Galaxy AI است. هوش مصنوعی گوگل احتمالا برای سری پیکسل 9 عرضه شده و با Galaxy AI رقابت خواهد کرد. اگرچه گوشی‌های پیکسل چند سالی است که با ویژگی‌های هوش مصنوعی روانه بازار می‌شوند؛ اما گزارش جدید وبسایت Android Authority نشان می‌دهد که غول جستجوگر چندین ویژگی مرتبط با هوش مصنوعی را تحت برند Google AI برای سری پیکسل 9 ارائه خواهد کرد.

این پکیج شامل برخی ویژگی‌های موجود و چندین قابلیت جدید خواهد بود. Circle to Search و Gemini دو قابلیتی هستند که پیش‌تر در گوشی‌های پیکسل ارائه شده‌اند؛ اما اکنون تحت برند Google AI طبقه‌بندی می‌شوند. Add me، Pixel Screenshots و Studio سه ویژگی کاملا جدید Google AI به‌شمار می‌روند.

ویژگی Add me به کاربران اطمینان می‌دهد که تمامی افراد درون عکس گروهی حضور داشته و در نتیجه هیچکس از قلم نخواهد افتاد. ظاهرا نسخه ارتقایافته ویژگی Best Take نیز قابل دسترس خواهد بود. این ویژگی به منظور اطمینان از حضور تمامی افراد در گروه درون تصویر احتمالا عکس‌های گروهی مختلف را با یکدیگر ادغام می‌کند. Pixel Screenshot یک ویژگی واقعا جالب بوده و مشابه با ویژگی Recall شرکت مایکروسافت خواهد بود.

ویژگی Recall طی ماه گذشته معرفی شده و برای یافتن اطلاعات مفید، تصاویر اسکرین‌شات ذخیره شده در گوشی را تجزیه و تحلیل می‌کند. با فعال‌سازی این ویژگی، دستگاه پیکسلی متون و آدرس‌های URL مرتبط با تصاویر اسکرین‌شات را ذخیره خواهد کرد. همچنین نام برنامه‌ها و زمان ثبت تصاویر اسکرین‌شات نیز ذخیره می‌شود.

خوشبختانه این ویژگی در مقایسه با قابلیت Recall در ویندوز 11 به حریم خصوصی کاربران احترام گذاشته و از فعالیت‌های در حال انجام توسط کاربر به‌طور خودکار تصاویر اسکرین‌شات تهیه نمی‌کند. این مشخصه صرفا از تصاویر اسکرین‌شات تهیه شده به‌طور دستی، اطلاعات را استخراج نموده و برای پردازش داده‌ها نیز از هوش مصنوعی روی دستگاهی استفاده می‌شود.

ویژگی Studio در Google AI ظاهرا یک اپلیکیشن همه منظوره به‌شمار رفته و برای تولید استیکرها، تصاویر، تصاویر پس‌زمینه و سایر موارد بر اساس ورودی‌های متنی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

در حال حاضر گوشی‌های رده بالا اخیر سامسونگ از ویژگی‌هایی نظیر مولد هوشمند تصاویر پس‌زمینه، ویرایشگر مولد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی و Circle to Search بهره‌مند هستند. با این‌حال فقدان برخی قابلیت‌ها نظیر Add me و Pixel Screenshots کماکان احساس می‌شود.

برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که سامسونگ سرگرم توسعه ابزار تولیدکننده تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و این برنامه می‌تواند نسخه‌های بهتری از نقاشی‌ها و طراحی‌های ایجاد شده توسط قلم S Pen را تولید نماید. این ویژگی احتمالا همزمان با معرفی گلکسی زد فولد 6 و رابط کاربری One UI 6.1.1 طی هفته آینده معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH