بررسی Z40

نقد و بررسی ساعت‌های هوشمند Z10 و Z40 از برند TCH

در این مقاله به نقد و بررسی کامل و جامع دو ساعت هوشمند از برند TCH یعنی مدل‌های Z10 و Z40 می‌پردازیم، با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

با توجه به پیشرفت‌های متعدد تکنولوژی، در سال‌های اخیر بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند، بسیار داغ شده و رقابت جدی میان شرکت‌های مختلف شکل گرفته است. بخشی از رقابت مربوط به بالاترین رده قیمتی می‌شود که شرکت‌ها در تلاش هستند تا فارغ از قیمت، بهترین محصول ممکن را عرضه کنند. از طرفی دیگر اما، در رده‌های قیمتی بسیار پایین نیز، رقابت بسیار جدی شکل گرفته است. رقابت کلی در این بخش، برای ارزش خرید هرچه بالاتر بوده و هدف هیچکس استفاده از بهترین قطعات و ارائه بهترین ویژگی‌ها نیست.

یکی از شرکت‌هایی که در این رده قیمتی فعالیت می‌کند، شرکت چینی TCH است که شاید به مقدار دیگر شرکت‌ها شناخته شده نباشد، ولی محصولات نسبتا با کیفیتی را تولید و عرضه می‌کند. دو ساعت Z10 و Z40 از این برند، چند روزی در اختیار آی‌تی‌رسان بوده و حالا قصد داریم به نقد و بررسی آن‌ها بپردازیم.

جدول مشخصات

 
Z40
Z10
ابعاد
45 در 45 در 11 میلی‌متر
50 در 39 در 11 میلی‌متر
 
وزن
48 گرم
48 گرم
 
نمایشگر
1.43 اینچی AMOLED با رزولوشن 466 در 466 پیکسل
2.01 اینچی TFT با رزولوشن 240 در 296 پیکسل
 
سیستم عامل
اختصاصی
اختصاصی
 
حسگرها
ضربان قلب
ضربان قلب
 
مقاومت در برابر آب
تعریق و بارش باران
تعریق و بارش باران
 
ارتباطات
بلوتوث
بلوتوث
 
اسپیکر
دارد
دارد
میکروفن
دارد
دارد
باتری
220 میلی‌آمپرساعت با شارژدهی 4 الی 5 روزه با شارژر مغناطیسی 
230 میلی‌آمپرساعت با شارژدهی 5 الی 6 روزه با شارژر مغناطیسی 
 
سازگاری
اندروید 5 و آی‌او‌اس 9 به بعد
اندروید 5 و آی‌او‌اس 9 به بعد
 

نقد و بررسی ساعت Z40 و Z10 – قیمت

ساعت هوسمند Z10 هنگام نگارش این مقاله قیمت حدودی برابر با 750 هزار تومان دارد که آن را در رده قیمتی بسیار پایین و اقتصادی قرار می‌دهد. برای رسیدن قیمت به این رده، Z10 مجبور به انجام فداکاری‌های بسیار زیادی شده است. به همین دلیل باید با بررسی‌های دقیق‌تر ببینیم که آیا این فداکاری‌ها هوشمندانه بوده یا مستقیما به کیفیت نهایی محصول آسیب زده است.

از طرفی دیگر قیمت ساعت Z40 کمی بیشتر از یک میلیون و دویست هزار تومن بوده که آن را همچنان در رده اقتصادی قرار می‌دهد اما با این وجود جای بیشتری برای استفاده از قطعات بهتر و عرضه امکانات و ویژگی‌های بهتر وجود دارد. با یک نگاه ساده به مشخصات کلی این ساعت و قیمت آن، ارزش خرید بالاتر نسبت به زد 10 به راحتی احساس می‌شود.

اقلام درون جعبه

هر دو ساعت Z10 و Z40 اقلام درون جعبه مشابهی با یکدیگر دارند. یک کابل شارژ یواس‌بی/درگاه اختصاصی با نحوه اتصال مغناطیسی به همراه بروشور راهنما در هر جعبه قرار داده شده است. همچنین یک جفت بند اضافه تنها برای مدل Z40 نیز در نظر گرفته شده که تفاوت‌های قابل توجهی با بندهای اصلی دارد. جلوتر کمی بیشتر درباره این بندها صحبت خواهیم کرد.

طراحی بدنه و بند ساعت

این دو مدل ساعت‌ها سراغ دو نوع طراحی کاملا متفاوت رفته‌اند که ظاهر بسیار متفاوتی را نسبت به یکدیگر دارند. مدل زد 40 سراغ فرم فاکتور دایره‌ای رفته و مدل زد 10، فرم فاکتور مستطیلی را برای طراحی خود انتخاب کرده است.

ابعاد 45 در 45 در 11 میلی‌متری مدل زد 40، بسیار مناسب بوده و برای رنج گسترده‌ای از سایز دست‌ها بسیار راحت خواهد بود. در مدل زد 10 اما، ابعاد نسبتا بزرگ 50 در 39 در 11 میلی‌متری حداقل برای دست من چندان راحت نبود و بیشتر مناسب دست‌های کاملا بزرگ است. این یعنی ساعت زد ۱۰ آن‌طور که باید و شاید برای خانم‌ها مناسب نیست.

در حالت کلی می‌توان گفت که هر دو مدل حاشیه صفحه نمایش نسبتا ضخیمی دارند، اما در مقایسه با مدل‌های هم‌رده خود، دیگر جزو نقاط ضعف آن‌ها شمرده نمی‌شود. مخصوصا مدل زد 40 که عملا جزو حاشیه‌های باریک به حساب می‌آید.

اجزای بدنه

در وجه کناری مدل زد 10، تنها یک دکمه قرار گرفته که هم نقش دکمه پاور و هم دکمه بک را بازی می‌کند. البته طراحی آن بسیار شبیه طراحی اپل واچ‌ها بوده و حتی قابلیت اسکرول شدن را نیز دارد، اما اسکرول کردن آن، فقط تزئینی بوده و تغییر خاصی در عملکرد ساعت ایجاد نمی‌کند! یعنی می‌توانید بدون هیچ دلیل خاصی فقط آن را بچرخانید!

در ساعت دیگر، علاوه بر حضور این دکمه، یک دکمه دیگر نیز کمی پایین‌تر جای‌گیری کرده که به صورت اختصاصی بخش ورزش‎‌ها را باز می‌کند که به نظرم می‌توانست کارهای جالب‌تر و کار‌آمدتری را برعهده بگیرد. از طرف دیگر، قابلیت اسکرول کردن دکمه در زد 40، فقط تزئینی نیست و واقعا صفحه را در ساعت اسکرول می‌کند که عملکرد نسبتا روانی را دارد، اما طراحی آن باعث شده تا چرخاندن آن کمی کار سختی باشد.

بند ساعت

ساعت TCH Z10 تنها با یک بند مشکی به دست شما خواهد رسید که کیفیت ساخت نسبتا بالایی دارد و حس بسیار راحت و خوبی را به دستان شما منتقل می‌کند. این بندها قابل تعویض هستند و با یک پین کوچک به ساعت متصل می‌شوند. اتصال برقرار شده بین بندها و خود ساعت، خیلی مقاوم بوده و به این راحتی‌ها جدا نخواهند شد.

قابل تعویض بودن بندها به این معنی خواهد بود که می‌توانید بندهای بیشتری را خریداری کنید و هر وقت خواستید آن‌ها را تعویض کنید. البته یک مشکل کلیدی این است که پیدا کردن بند برای این ساعت‌ها کار چندان ساده‌ای نیست و هنوز به آن محبوبیت نرسیدند که با یک سرچ ساده بتوانید بندهای مختلفی پیدا کنید. در حالت کلی، تمام بخش‌های این بند به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند و می‌توان نمره کامل را به آن‌ها داد.

عملا تمام نکاتی که گفتیم درباره بند اصلی ساعت Z40 نیز صادق است به جز این که علاوه بر بند اصلی مشابه، یک بند کاملا متفاوت نیز در جعبه موجود است. این بند دوم، هم ظاهر و هم طراحی متفاوتی دارد. برای شروع هر طرف آن به یک رنگ بوده که عملا در صورت برعکس وصل کردن بند، یک رنگ جدید خواهید داشت. رنگ یک روی بند، آبی نسبتا تیره و روی دیگر آن به رنگ خاکستری است.

بررسی Z40

این بند ساده ساده نیست و به صورت قطعه‌های مستطیلی کوچک متصل به یکدیگر است. هر قطعه جدا شده، آهنربا بوده که باعث می‌شود بندها از همین طریق مغناطیسی به یک دیگر متصل شوند که ظاهر شیک و ساده‌ای را خلق می‌کنند. همچنین این بند بر خلاف دو بند دیگر، مشکل جذب گرد و غبار را نیز ندارد. به شخصه تماما بند دوم را به بند اصلی ترجیح می‌دهم و در اکثر استفاده‌ام از این ساعت، بند دوم را متصل کرده بودم.

کیفیت ساخت و استانداردها

کیفیت ساخت مدل Z40 خیلی مطلوب بوده و حس بسیار خوبی را به مچ‌های شما منتقل خواهد کرد. جنس بدنه نیز بسیار خوب بوده و اصلا رده قیمتی آن را لو نمی‌دهد. مدل دیگر اما، فداکاری‌های متعددی را در این بخش انجام داده و برعکس زد 40، حس متوسطی دارد و احتمالا مقاومت آن به اندازه Z40 نیست.

طبق گفته‌های شرکت سازنده، هر دو ساعت نسبت به نفوذ گرد و غبار مقاوم هستند. در بخش ضد آب بودن، گفته می‌شود که نسبت به تعریق دست و بارش باران مقاوم هستند، اما بهتر است که آن‌ها را سریعا خشک کنید.

نقد و بررسی ساعت Z40 و Z10 – نمایشگر

دو مدل ساعت‌، دو تجربه کاملا متفاوت را برای شما رقم خواهند زد. مدل Z40 با داشتن پنل امولد کیفیت بسیار بالایی داشته که حتی می‌توان آن را بهتر از رده قیمتی خودش معرفی کرد. از طرفی دیگر اما مدل زد 10 یکی از بزرگترین فداکاری‌های قیمتی خود را در این بخش انجام داده و با داشتن پنل TFT کیفیت متوسطی دارد.

بررسی ساعت Z40

روشنایی مدل زد 40 قابل قبول بوده و حتی در زیر نور آفتاب نیز عملکرد قابل قبولی دارد، اما پنل TFT موجود در مدل دیگر، به سادگی این مزیت را نداشته و کارایی خود را در روشنایی‌های بالا را تا حدی از دست می‌دهد. رزولوشن هر دو ساعت کاملا مناسب بوده و با تولید تراکم پیکسلی بالا، کیفیت تصاویر خروجی بسیار خوبی را دارند. این تراکم بالا باعث می‌شود که تصاویر مختلف، به صورت پیکسلی دیده نشوند.

نرم‌افزار و رابط کاربری

نرم افزار استفاده شده در هر یک از این ساعت‌ها شباهت خاصی با سیستم‌عامل‌های رایج بازار ندارند و مخصوص برند تی‌سی‌اچ هستند. البته شباهت‌هایی با دیگر سیستم عامل‌ها دیده می‌شود ولی سیستم عامل‌های کاملا متفاوتی هستند.

در بخش رابط کاربری میان دو ساعت تفاوت کمی وجود دارد که احتمالا به خاطر تفاوت در فرم فاکتور ساعت‌ها در نظر گرفته شده است. هر یک مزایای خاص خود را دارند به خاطر همین، انتخاب بین این دو در بخش رابط کاربری بیشتر سلیقه‌ای می‌شود.

بررسی ساعت Z40

به شخصه رابط کلی زد 40 را بیشتر ترجیح می‌دهم چرا که برای ساعت‌های هوشمند مناسب‌تر است. سادگی و سبکی این سیستم عامل اختصاصی باعث شده تا هر دو ساعت بتوانند به راحتی تجربه مطلوبی را در بخش تجربه رابط کاربری خلق کنند.

با توجه به این که امکانات و ویژگی‌های این ساعت‌ها از نطر تعدادی بسیار کم هستند، چینش آن‌ها چالش خاصی نداشته و تمام این موارد به خوبی کنار هم لیست شده‌اند تا دسترسی به آن‌ها بسیار ساده باشد. واچ‌فیس‌های هر دو ساعت نسبتا متنوع هستند و شما از طریق گالری هم می‌توانید تصاویری را برای شخصی سازی انتخاب کنید. هر دو ساعت نیز ویژگی همیشه روشن را دارند تا بتوانید در هر حالتی از زمان مطلع شوید گرچه مصرف باتری شما بیشتر خواهد بود.

نکته جالب در رابطه با هر دو مدل، امکان برقراری تماس است. با توجه به مجهز بودن هر دو به اسپیکر و میکروفن، می‌توانید به تماس‌ها بدون نیاز به گوشی پاسخ دهید. کیفیت برقراری تماس اگر در محیط آرامی همچون خانه، باشید در حد و اندازه خودش قابل قبول است.

شما حتی می‌توانید کنترل کاملی بر روی موسیقی در حال پخش داشته باشید و یا حتی با خود ساعت‌ها به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید. نمایش آب و هوا، نوتیفیکیشن‌ها و پشتیبانی نسبتا خوب از زبان فارسی هم از دیگر امکانات این دو ساعت است. البته نمایش برخی اعداد فارسی با مشکل مواجه است اما در مجموع می‌توانید کنترل خوبی روی اعلانات داشته باشید.

تجربه کلی

یکی از موارد نگران کننده‌ای که معمولا در این رده قیمتی بسیار زیاد‌ رخ می‌دهد، باگ‌های نرم‌افزاری هستند. مخصوصا اگر سیستم عامل اختصاصی باشد احتمال بروز باگ‌ها بیشتر می‌شود. البته باید بگوییم که هر یک از این ساعت‌ها از این قاعده مستثنی هستند و در تجربه استفاده من از ساعت‌ها، باگ زیادی مشاهده نکردم. صرفا هنگام اسکرول‌ کردن با سرعت بالا، لگ‌های کمی را احساس خواهید کرد که در این رنج قیمتی قابل درک هستند و خیلی نمی‌توان آن‌ها را به عنوان ایراد در نظر گرفت.

بزرگ‌ترین مشکل من با این ساعت‌ها در بخش نرم‌افزاری مربوط به قسمت شخصی‌سازی آن‌ها می‌شود که عملا به جز ارائه چند گزینه محدود در بخش‌های بسیار خاص، امکان شخصی‌سازی زیادی وجود ندارد.

بررسی ساعت Z40

مشکل دیگر در این بخش مربوط به نحوه روشن و خاموش کردن صفحه نمایش هر ساعت است. برای روشن کردن ساعت‌ها تنها دو راه دارید، باید یا از دکمه اصلی کناری یا از قابلیت Raise to Wake استفاده کنید. در استفاده من از ساعت‌ها، نبود گزینه‌ای برای روشن کردن ساعت با تپ یا دابل تپ صفحه، خوشایند نبود.

از طرف دیگر برای خاموش کردن، تنها یک راه دکمه اصلی موجود است. اگر یادتان باشد، این دکمه، تنها دکمه اصلی ساعت‌ها بوده و به همین دلیل، چندین کارایی را باهم دارد. به همین خاطر، نمی‌توان به سادگی با یک بار زدن این دکمه، صفحه ساعت را خاموش کرد. ساعت‌ها تنها در زمانی خاموش می‌شوند که در صفحه اصلی باشید.

یعنی اگر در یک بخش خاصی از یک برنامه هستید، برای خاموش کردن صفحه، باید چند بار دکمه اصلی را بزنید تا به صفحه اول برنامه برگردید و با رسیدن به صفحه اصلی، بالاخره ساعت خاموش می‌شود.

بهاتر بود حداقل دو روش دیگر برای خاموش کردن ساعت‌ها در نظر گرفته می‌شد. برای مثال کاملا برعکس قابلیت Raise to Wake، وقتی مچ را پایین می‌بردیم، ساعت خاموش می‌شد یا همانند بسیاری از ساعت‌ها اگر با کف دست، کل صفحه نمایش را لمس می‌کردیم، ساعت خاموش می‌شد.

حسگرها و ویژگی‌های سلامتی

یکی از تفاوت‌های اصلی ساعت‌های هوشمند با ساعت‌های عادی، داشتن ویژگی‌های متعدد در بخش سلامتی است که اهمیت ویژه‌ای برای بسیاری از کاربران دارد.

سنجش سلامتی و پایش خواب

تنها حسگر موجود در این دو ساعت، حسگر سنجش ضربان قلب است که عملکرد نسبتا دقیقی دارند. در تست‌های مختلف، ضربان قلب من را تنها با اختلاف یک یا دو عدد محاسبه می‌کردند. از طرف دیگر، این ساعت‌ها امکان محاسبه فشار خون را نیز دارند که البته عملکرد کاملا متفاوتی نسبت به گلکسی واچ‌ها دارند، چرا که یک حسگر اختصاصی برای این کار وجود ندارد.

البته با کمال تعجب، هر دوی ساعت‌ها در محاسبه فشار خون من نیز دقت خوبی داشتند. در کل بهتر است قبل از این که روی اعداد نمایش داده شده حساب باز کنید، از قبل دقت ساعت‌ها در سنجش فشار خون‌تان را سنجیده باشید.

شما می‌توانید وضعیت خواب خودتان را هم با این ساعت‌ها پایش کنید. با توجه به رده قیمتی، همین که چنین آپشنی در این دو ساعت دیده می‌شود به خودی خود نکته مثبتی است.

قدم‌شمار

یکی از پرکاربردترین ویژگی‌هایی که امروزه از ساعت‌ها در بخش تندرستی انتظار داریم، شمارش قدم‌ها هستند. هر دو مدل زد 10 و زد 40، عملکرد خوبی دارند، اما فقط وقتی که شرایط مختلفی را رعایت کرده باشید. در مرحله اول باید هنگام راه‌اندازی برنامه اختصاصی طول قدم‌های خود را دقیق وارد کرده باشید چرا که ظاهرا تعداد قدم‌های شما با توجه به مقدار مسافت جابه‌جا شده، شمرده می‌شوند!

یکی دیگر از مشکلاتی که به دلیل استفاده از این روش به وجود می‌آید این است که اگر هنگام پیاده‌روی از مسیرهای پیچ در پیچ زیادی بروید، مسافت طی شده شما به خوبی محاسبه نخواهد شد و در نهایت، تعداد قدم‌های شمرده شده، به مراتب کمتر از واقعیت خواهد بود.

ورزش‌های آماده 

یکی دیگر از ارکان اصلی ویژگی‌های سلامت یک ساعت هوشمند، تشخیص و ثبت حرکات ورزشی شما و تهیه یک گزارش کامل است. این بخش در دو ساعت زد 10 و زد 40 عملکرد متوسطی را دارند. به جز قدم‌شمار، فعالیت دیگری از شما تشخیص داده نمی‌شود و تنها کارایی ساعت این است که شما در آن، ورزش مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و ساعت تنها مدت زمان فعالیت شما را ثبت خواهد کرد. سپس بر اساس ورزش انتخاب شده، کالری مصرف شده را نمایش می‌دهد.

در نهایت با توجه به برچسب قیمتی این دو ساعت، نمی‌توان انتظار این را داشت که تک تک بخش‌های مختلف را به خوبی رقیبان گران قیمت خود انجام دهند، ولی اگر استفاده‌های ورزشی از ساعت برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد، پس باید هزینه چندین برابری بکنید.

نرم‌افزار اختصاصی

برای اتصال این ساعت‌ها به گوشی خود باید از برنامه اختصاصی که Da Fit نام دارد، استفاده کنید. این برنامه، مسئول برقراری ارتباط مابین ساعت و گوشی شماست که با انجام این کار باعث اضافه شدن کارایی‌های بیشتری به ساعت‌ها خواهید شد.

در مراحل اولیه راه‌انداری، برنامه Da Fit به یک سری اطلاعات مانند نام، قد و وزن از شما نیاز دارد که بسیار طبیعی و نرمال هستند. البته یک مورد خاص در این لیست که کمی عجیب به نظر می‌رسد طول هر قدم شماست، که بعدا برای شمارش قدم‌های‌تان استفاده خواهد شد. به طور کل راه‌اندازی این برنامه و اتصال ساعت به گوشی بسیار ساده و سریع است که در نهایت یک مزیت حساب می‌شود.

بررسی ساعت Z40

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا برخی تنظیمات ساعت را به راحتی تغییر دهید و همچنین گزارش‌های سلامتی مختلف را مستقیما در گوشی خود تماشا کنید. هچنین ساعت‌ها می‌توانند نوتیفیکیشن‌های گوشی شما را از طریق این برنامه دریافت کنند و به شما نمایش دهند. البته تجربه استفاده من از این بخش از هر دو ساعت، در سطح متوسطی بود. هر پیام در ساعت‌ها چندین و چند بار نمایش داده می‌شدند و بعد از چک کردن آن‌ها و از بین رفتن نوتیفیکیشن‌ها در گوشی همچنان در ساعت باقی می‌مانند که باید به صورت جداگانه در ساعت آن‌ها را حذف کنید.

با این حال نکته مثبت، اتصال راحت ساعت‌ها به محصولات اندرویدی و آی‌فون‌های اپل است. یعنی شما چه آی‌فون داشته باشید و چه یک گوشی اندرویدی، می‌توانید از این ساعت استفاده کنید.

سخت‌افزار و عملکرد کلی

معمولا در محصولاتی که در دسته گجت‌های هوشمند قرار می‌گیرند، خیلی درباره سخت‌افزار صحبت نمی‌کنیم چرا که اهمیت نسبتا پایین‌تری دارند. در این بخش بیشتر به تجربه کلی که توسط سخت‌افزارها تامین می‌شوند، متمرکز می‌شویم.

به طور کلی هر دو ساعت از حداقل قدرت لازمه برخوردار هستند و هیچ کم کاری خاصی را از خود نشان نمی‌دهند. همه چیز حداقل سرعت و روان بودن لازم را دارند تا در نهایت تجربه قابل قبولی برای کاربر خلق شود. فقط مدل ارزان‌تر یعنی زد 10، محدودیت‌های سخت‌افزاری بیشتری را از خود نشان ‌می‌دهد و لگ‌ها و تاخیرهای به مراتب بیشتری را نسبت به برادر بزرگ‌تر خود دارد. البته این لگ‌ها صرفا تعداد زیادی دارند و به دلیل کوتاه بودن در نهایت تاثیر منفی و به سزایی روی تجربه شما نمی‌گذارند.

بررسی Z40

تنها جایی که سرعت پایین هر دو ساعت بیشتر احساس می‌شود و کمی آزار دهنده هست، قابلیت Raise to Wake است. این قابلیت هنگامی که مچ دست خود را بالا می‌آورید تا ساعت را نگاه کنید، متوجه این کار شما می‌شود و خود به خود ساعت را روشن می‌کند. Raise to Wake یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند است که هم راحتی استفاده و هم مصرف باتری ساعت را بهبود می‌بخشد. هر دو ساعت عملکرد معمولی در این بخش دارند. به طوری که بعد از بلند کردن مچ خود، باید کمی منتظر بمانید تا ساعت متوجه شده و روشن شود!

ارتباطات

تنها راه ارتباطی در نظر گرفته شده برای هر یک از این ساعت‌ها، بلوتوث بوده که باعث می‌شود با دستگاه‌های بی‌شماری سازگار باشند. اگر گوشی آی‌فون داشته باشید، برای استفاده از این ساعت‌ها باید آی‌اواس شما بالاتر از 9 باشد. در دنیای اندرویدی نیز تنها کافی است که نسخه اندروید گوشی شما بالاتر از 5 باشد.

با توجه به این که این سیستم عامل‌ها به ترتیب در 2015 و 2014 عرضه شدند، به سادگی می‌توان گفت که دو مدل زد 10 و زد 40 تقریبا با تمام گوشی‌های فعلی سازگاری دارند.

نقد و بررسی ساعت Z40 و Z10 – باتری

مدل گران‌تر یعنی زد 40، توانسته یک باتری با ظرفیت 220 میلی‌آمپر‌ساعتی را در خود جای دهد. این باتری می‌تواند انرژی مورد نیاز ساعت را به مدت 4 تا 5 روز تامین کند. این آمار بسیار به چیزی که TCH در صورت استفاده عادی از ساعت، اعلام کرده نزدیک هستند.

در ساعت زد 10 به دلیل استفاده از فرم فاکتور مستطیلی، جای بیشتری برای استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر وجود دارد، اما شرکت تی‌سی‌اچ  به افزایش 10 میلی‌آمپری در ساعت ارزان‌تر خود بسنده کرده تا ظرفیت کلی باتری به 230 میلی‌آمپرساعت برسد. این یعنی تقریبا با استفاده نرمال می‌توانید تا ۵ روز از ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید.

هر دوی این ساعت‌‌ها از طریق درگاه اختصاصی شارژ می‌شوند که کابل شارژ به صورت مغناطیسی به این درگاه‌ها متصل می‌شوند. البته اتصال کابل با ساعت، در هر دو مدل کمی ضعیف بوده و با کمی تکان از یکدیگر جدا می‌شوند که می‌تواند برای کاربر ناخوشایند باشد.

بررسی ساعت Z40 و Z10 – جمع‌بندی

در نهایت اگر بخواهم به طور خلاصه بگوییم، بعد از بررسی ساعت Z10 به نظر من، تی‌سی‌اچ برای رساندن قیمت این ساعت به این رده مجبور به فداکاری‌های بسیار زیادی شده و همانطور که انتظار می‌رفت در نهایت یک پکیج متوسط را ارایه داده است.

به همین منظور، این ساعت برای کسانی مناسب است که دنبال خرید ساعت در این رده قیمتی هستند و می‌خواهند ساعت مورد نظر به هر قیمتی که شده هوشمند باشد. البته درست است که در کل با توجه به قیمت، با یک ساعت هوشمند خوب در این رده مواجه هستیم، ولی شاید با افزایش بودجه، بتوان صاحب ساعت‌های بهتری شد.

از طرف دیگر، در پروسه بررسی ساعت Z40، خیلی از آن خوشم آمد و با توجه به ویژگی‌ها و قیمت بسیار معقول آن، قطعا در آینده به افراد بسیار زیادی آن را پیشنهاد خواهم داد و به نظرم قطعا رقیب خوبی برای دیگر ساعت‌های حاضر در این رده قیمتی خواهد بود.

بررسی ساعت Z40 – نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت Z40 نقاط ضعف Z40
صفحه نمایش عالی

ظاهر زیبا

قیمت معقول با ارزش خرید بالا

عمر باتری خوب

طراحی جذاب و کارایی بند دوم

امکان اتصال به اندروید و iOS

امکان برقراری تماس

ویژگی‌های سلامتی و ورزشی با دقت متوسط

فرآیند خاموش کردن صفحه نمایش

بررسی ساعت Z10 – نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت Z10 نقاط ضعف Z10
قیمت بسیار پایین

عمر باتری خوب

امکان اتصال به اندروید و iOS

ویژگی‌های هوشمند با توجه به رده قیمت

امکان برقراری تماس

صفحه نمایش متوسط

فرآیند  خاموش کردن صفحه نمایش

ویژگی‌های سلامتی و ورزشی با دقت متوسط

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH