سری آیفون 16 پرو اپل از فناوری شارژ 40 واتی پشتیبانی خواهد کرد

آخرین شایعات منتشر شده از کشور چین نشان می‌دهند که گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اپل با پیشرفت‌هایی در زمینه سرعت شارژ باتری روانه بازار خواهند شد.

در حالی‌که گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از فناوری شارژ حداکثر 27 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم MagSafe با حداکثر توان 15 وات پشتیبانی می‌کنند؛ اما ظاهرا مدل‌های امسال با پیشرفت‌هایی در تمامی جنبه‌ها عرضه می‌شوند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از فناوری شارژ 40 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 20 واتی MagSafe پشتیبانی می‌کنند. البته این اعداد و ارقام بیانگر حداکثر سرعت شارژ بوده و در طول فرآیند شارژ برای مدت زمان طولانی قابل دستیابی نخواهد بود.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که افزایش حداکثر توان شارژ باتری در عمل بر مدت زمان شارژ آیفون‌های آینده چه تاثیری خواهد داشت؛ چرا که کاربران عمدتا برای این موضوع اهمیت بیش‌تری قائل می‌شوند.

با این‌حال افزایش احتمالی نرخ شارژ باتری در آیفون‌های آینده خبر خوشایندی قلمداد می‌شود؛ اما با فناوری‌های شارژ معمول 120 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی تولیدات برندهای چینی کماکان اختلاف زیادی دارد. به هرحال ظاهرا اپل در مسیر پیشرفت قرار دارد.

از سوی دیگر منبع منتشرکننده این شایعه مدعی شده که اپل به منظور جبران افزایش ظرفیت باتری آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس، حداکثر توان شارژ در این گوشی‌ها را ارتقاء خواهد داد. در واقع اپل اساسا قصد دارد تا مدل‌های پرو آینده آیفون‌ حتی با وجود استفاده از باتری‌های داخلی بزرگ‌تر نیز حداقل با همان سرعت مدل‌های نسل قبلی خود شارژ شوند.

شایعه‌ای که حدودا یک سال قبل منتشر شد؛ نشان داد که آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس دقیقا چنین پیشرفت‌هایی را در زمینه شارژ تجربه خواهند کرد. بعلاوه این گوشی‌ها از فناوری باتری انباشته با ظرفیت بالاتر و طول عمر طولانی‌تر بهره خواهند برد.

آیفون‌ 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اپل در کنار مدل‌های استاندارد و پلاس احتمالا در ماه سپتامبر امسال به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH